موردی از بستری و فوت ناشی از کرونا در مراکز آموزشی و پادگان‌ها نداشتیم

ایسنا نوشت: معاون بهداد ناجا با اشاره به استمرار و تشدید نظارت های بهداشتی و پیشگیرانه در مراکز آموزشی و پادگان ها، گفت: وضعیت بهداشت در این اماکن مطلوب است و تاکنون موردی از بستری و فوت ناشی از کرونا در بین فراگیران و کارکنان وظیفه نداشته ایم.

سردار محمدرضا حسینی اظهار کرد: با توجه به موج دوم همه گیری کرونا با ابعاد وسیع تری که در شدت علائم و سرعت انتقال نسبت به موج اول دارد، جدیت در رعایت اصول و دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه به ویژه در مراکز تجمعی نظیر پادگان ها و مراکز آموزش بیش از پیش ضروری و الزام آور است.

معاون بهداد ناجا با اشاره به بازدیدهای اخیر از چند آموزشگاه علمی تخصصی ناجا در خصوص وضعیت بهداشت و رعایت شیوه نامه و دستورالعمل های پیشگیری از کرونا در این مراکز گفت: طی بازدیدهایی که از آموزشگاه علمی تخصصی شهید چمران ناجا در کرج، آموزشگاه علمی تخصصی شهید بهشتی ناجا در اصفهان و مرکز آموزش محمد رسول الله (ص) ناجا در شهرستان بیرجند به عمل آمد، وضعیت سلامت کارکنان وظیفه و کیفیت اجرای ارکان شیوه نامه های بهداشتی مورد نظارت و ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: مهمترین رکن شیوه نامه بهداشتی در مراکز آموزشی و پادگان ها که رعایت فاصله ایمن حداقل یک متر بین افراد در آسایشگاه ها، سالن های غذاخوری و کلاس های درس است، در مراکز مورد بازدید به خوبی رعایت می شود.

معاون بهداد ناجا تصریح کرد: با توجه به دغدغه ای که در خصوص استفاده از حمام و سرویس های بهداشتی وجود داشت، تمهیداتی به منظور پیشگیری از ازدحام و تجمع در این اماکن در نظر گرفته شد و آموزش های مرتبط در این راستا به کارکنان وظیفه و فراگیران ارائه شد.

حسینی، استفاده از ماسک در مراکز تجمعی به ویژه پادگان ها و مراکز آموزش را از دیگر اصول مورد تأکید شیوه نامه بهداشتی عنوان کرد و افزود: ماسک های M750 به میزان کافی از سوی آماد و پشتیبانی ناجا در پادگان ها و مراکز آموزش ناجا توزیع شده و خوشبختانه در بازدیدهایی که از مراکز آموزش به عمل آمد شاهد بودیم استفاده از ماسک در این اماکن، تبدیل به هنجار و رفتار شده است.

سردار حسینی با بیان اینکه شست و شوی صحیح دست ها، مهم ترین راه پیشگیری از انتقال ویروس کرونا محسوب می شود، خاطرنشان کرد: در بازدیدهای نظارتی از پادگان ها و مراکز آموزش، توجه به رعایت بهداشت دست ها و شست و شوی مکرر با در اختیار داشتن صابون مایع کافی در این مراکز مورد تأکید قرار دارد.

وی افزود: خوشبختانه با تعاملی که فرماندهان مراکز آموزش با معاونت آماد و پشتیبانی ناجا دارند در زمینه تأمین صابون مایع کافی در این مراکز دغدغه ای نداریم.

معاون بهداد ناجا وضعیت بهداشت تغذیه و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سالن های غذاخوری مراکز آموزشی مورد بازدید را مطلوب و رضایت بخش ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه ارکان شیوه نامه بهداشتی در آشپزخانه ها و سالن های غذاخوری این مراکز به خوبی در حال اجراست.

وی با اشاره به تقلیل دوره های دو و سه ماهه آموزش سربازی در جریان همه گیری کرونا، این اقدام را در کاهش سرایت و شیوع کرونا مؤثر دانست و افزود: در موج اول کرونا بسیاری از مراکز آموزشی ناجا تعطیل بود و نسبت به جذب کارکنان وظیفه اقدام نشد اما با توجه به اینکه بسیاری از مأموریت های ناجا برعهده سربازان وظیفه است و بعد از چند ماه جذب کارکنان وظیفه صورت پذیرفت، در حال حاضر با شروع موج دوم همه گیری کرونا ما تعداد بیشتری سرباز وظیفه داریم و حفظ سلامت این عزیزان مستلزم تشدید نظارت هاست.

سردار حسینی با قدردانی از همکاری و اهتمام فرماندهان مراکز آموزشی ناجا به نظارت و آموزش های بهداشتی و پیشگیرانه، تصریح کرد: خانواده ها هیچ نگرانی در خصوص سلامت فرزندان خود نداشته باشند، بهداشت و سلامت فراگیران و کارکنان وظیفه از ابتدای شیوع کرونا در اولویت توجه سلسله مراتب فرماندهی ناجا قرار داشته و نظارت ها همچنان با قوت ادامه دارد.

وی گفت: به لطف خدا و با رعایت اصول پیشگیرانه در مراکز آموزشی و پادگان ها تا به حال در بین فراگیران و کارکنان وظیفه، موردی از بدحالی، بستری و مرگ ناشی از کرونا نداشته ایم.

دکتر حسینی با بیان اینکه دغدغه خانواده ها در خصوص سلامت فرزندانشان قابل احترام است، به آنها اطمینان خاطر داد: بهداشت پادگان ها و مراکز آموزشی و وضعیت سلامت فراگیران و کارکنان وظیفه تحت نظارت و پایش مستمر قرار دارد و از کوچکترین اهمال و قصور در رعایت اصول بهداشتی و پیشگیرانه در این اماکن، چشم پوشی نمی شود.

معاون بهداد ناجا در پایان، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را یک وظیفه اخلاقی و شرعی ذکر و تصریح کرد: باید زندگی کردن با وجود سختی ها و محدودیت های ناشی از کرونا را بپذیریم و سبک زندگی با این ویروس را بیاموزیم.

۴۷۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1414000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =