رئیس قوه قضاییه:  اگر قانون وجود دارد باید بدون تبعیض اجرا شود

ایرنا نوشت: رئیس قوه قضاییه با اشاره به مساله طرح کشوری اجرای احکام و لزوم اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها گفت: ۲۵۰ هزار حکمی که از ماده ۱۰۰ در استان‌های مختلف مبنی بر تخریب یا جریمه صادر شده، باید بررسی و تکلیف روشن شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال که در حاشیه بازدید سرزده رئیس قوه قضاییه از مجتمع قضایی شهرستان لواسانات برگزار شد، با بیان اینکه تعارض در تصمیم گیری ها و برخی قوانین وجود دارد، افزود: یکی از قوانین که باید اصلاح شود ماده ۱۰۰ است. مگر می شود با پول تخلف خرید؛ ماده  ۱۰۰ باب تخلف را باز و به متخلف برای تخلف جرات می دهد. اگر قانون وجود دارد باید قانون بدون تبعیض اجرا شود؛ اینها جلوی چشم و قضاوت  مردم است و اجرای بدون تبعیض خواسته به حق مردم است.

رئس قوه قضاییه اظهار داشت: ماده ۱۰۰ نباید به هیچ عنوان به عنوان منبعی برای کسب درآمد شهرداری ها و رفع مشکلات مالی آنها تلقی شود.

رئیسی افزود: کسانی که می خواهند از آب و هوای خوب این منطقه استفاده کنند باید به حریم شهر و روستا و قوانین و همچنین به چارچوب های ساخت و ساز، نظامات مهندسی و معماری ضابطه مند احترام بگذارند.

وی ادامه داد: ممکن است هر کسی بخواهد به هر شکل و با هر شرایطی بنایی ایجاد کند و ضوابط و مقررات را رعایت نکند اما مسئولان باید حریم ها و مرزها را حفظ کنند. مرزبانی فقط در مرز جغرافیایی نیست بلکه مقام های اجرایی و قضایی هر کدام در حوزه خود مرزبان هستند و اینها جزو حقوق عامه است و ضایع شدن حقوق به عصرها و نسل ها خسارت می زند.

رئیسی اضافه کرد: مردم گله مند هستند و لواسان امروز لواسانی نیست که ساکنان بومی انتظار داشتند و همه انتظار داریم. لواسان نماد است و در همه شهرها مناطق خوش آب و هوا  وجود دارد.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه باید وضع موجود و مطلوب بررسی شود، افزود: باید فاصله اینها کم و همه مشکلات و راه برون رفت آنها مشخص شود و سه ماه آینده مجددا راهکارهایی که در این جلسه مطرح شد بررسی خواهد شد تا ببینیم راهکارها منتج به نتیجه شده یا نه.

47231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1414485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =