انگلیس، روسیه و چین را تهدید کرد: پاسخ می‌دهیم

فارس نوشت: وزیر دفاع انگلیس مدعی شد، با توجه به تهدیدات فضایی روسیه و چین، در سیاست‌ خارجی، دفاعی و امنیتی لندن بازنگری صورت می‌گیرد.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس روز یکشنبه مدعی شد، کشورش با بازنگری در سیاست‌های خارجی، دفاعی و امنیتی، توان مقابله با تهدیدات فضایی روسیه و چین را افزایش خواهد داد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، والاس گفت: «این هفته به ما یادآوری شد که روسیه تهدیدی علیه امنیت ملی ما محسوب می‌شود».

وزیر دفاع انگلیس مدعی شد: «آزمایش تحریک‌آمیز پرتابه سلاح‌مانند از یک ماهواره [توسط روسیه]، تهدیدی برای  بهره‌گیری صلح‌آمیز از فضا محسوب می‌شود».

او در ادامه ادعاهای خود گفت: «چین نیز در حال توسعه سلاح‌های تهاجمی فضایی است و هر دو  کشور در حال تقویت قابلیت‌های خود هستند. چنین رفتاری اهمیت بررسی‌ها و بازنگری‌هایی که دولت انگلیس در حال انجام آن است برجسته می‌سازد».

روز جمعه ژنرال «جان ریموند»، رئیس فرماندهی فضایی نیروی هوایی آمریکا و فرمانده نیروی فضایی این کشور گفت: «سیستم ماهواره‌ای روسیه که برای آزمایش تسلیحات در مدار استفاده شد، همان ماهواره‌ای است که اوایل سال در خصوص آن ابراز نگرانی کردیم، زمانی که روسیه نزدیک یک ماهواره دولتی آمریکا مانور داد».

«مارشال هاروی اسمیت» رئیس هیات فضایی دولت بریتانیا هم از این نتیجه‌گیری آمریکا حمایت کرد و در پیامی توییتری نوشت: «روس‌ها پرتابه‌ای را (به فضا) با مشخصات یک سلاح فرستاده‌اند».

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در واکنش به این اتهامات در نشستی خبری گفت، روسیه به غیرنظامی‌ بودن کامل فعالیت‌های فضایی متعهد بوده و با استقرار هرگونه سلاح در فضا مخالف است.

طی هفته‌های اخیر تنش میان روسیه و انگلیس به سطح بالایی رسیده است. انگلیس با متهم کردن روسیه به تلاش برای مداخله در انتخابات ۲۰۱۹ و هک کردن مراکز تحقیقات تولید واکسن کرونا، از وضع تحریم‌های جدید علیه مسکو خبر داد.

از سوی دیگر، انگلیس با مداخله در امور داخلی چین، در اعتراض به تصویب قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ، معاهده استرداد مجرمین به این منطقه خودمختار را لغو کرد. لندن با اعمال فشار از سوی آمریکا، قرارداد با شرکت چینی «هوآوی» را نیز لغو کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1414493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید رئیسی IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    0 0
    اینگلیس الان یه قدرت درجه دو سه بیخود خودشو میخواد بزرگ نشون بده عددی نیست در میان بزرگان