در حالی که معاون حقوقی صداوسیما در اظهاراتی منطقی از بررسی حقوقی درخواست استاد شجریان خبر داده، اظهارات غیر منطقی و لجوجانه صوفی، معاون صدای صداوسیمای کشور، کار را خراب کرد.

به گزارش «تابناک»، این اظهارات صوفی مبنی بر اینکه حتی «ربنا»ی استاد شجریان را هم پخش نخواهیم کرد، موجب دلخوری شده است.

بنا بر این گزارش، در جلسه‌ای که شجریان با ضرغامی داشته، شجریان اظهار داشته که درخواستی مبنی بر عدم پخش آثارش در صداوسیما ندارد و حتی حقوق بسیاری از آثارش از جمله با مضامین ملی و انقلابی و بخصوص «ربنا» را به صداوسیما واگذار کرده است، اما تنها خواسته‌ای که دارد این است که آثار ملی و انقلابی برای کلیپ‌ها و برنامه‌های یک فرد خاص استفاده نشود که این امر با استقبال ضرغامی نیز روبه‌رو شده است.

بر پایه این گزارش، مدیر نظارت و ارزشیابی مرکز موسیقی صداوسیما پیشتر گفته بود: بدیهی است که پس از روشن شدن ابعاد حقوقی این مسأله که احتمالا در مورد آثار مختلف متفاوت خواهد بود، احتمالات لازم از سوی شبکه اعمال خواهد شد؛ بنابراین هر گونه تصمیم‌گیری و مصوبه حقوقی که بر اساس درخواست این هنرمند اتخاذ شود، حتی اگر شامل دعای «ربنا» نیز باشد، مورد توجه و پذیرش قرار خواهد گرفت.

اما صوفی معاون صدای ضرغامی که از چندی پیش جای خجسته را گرفته است، اظهار کرده بود: رادیو حتی در ماه رمضان هم ربنا و ادعیه شجریان را پخش نمی‌کند. این اظهارات صوفی که احتمالا سلیقه و خواست خود او بوده است، موجب رنجش مردم و بسیاری از علاقه‌مندان این هنرمند کشور شده است، که این اتفاق نشان دهنده ارزش قائل نشدن برای طیف هنرمندان به ویژه هنرمندان نامی و پرآوازه کشور است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 14146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۵/۱۵
    0 0
    اگه بخاطر عشق به مردم نبود آقای شجریان همین راهم نباید اجازه میدادند.
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۵/۱۶
    0 0
    به امید روزی که تمام آثار استاد به صورت کامل پخش شود.
  • Habib IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۵/۱۶
    0 0
    استاد این خبر رو تکذیب کردند