روایت جهانبخش سلطانی از تئاتری‌هایی که یکی‌یکی شهید می‌شدند

جوان آنلاین نوشت: «تئاتری کار می‌کردم که بازیگرانش بچه‌های بسیج دانشجویی بودند، اما نتوانستیم روی صحنه برویم، چون به جبهه می‌رفتند و یکی یکی شهید می‌شدند.»

جهانبخش سلطانی در آیین رونمایی از پوستر بخش فیلمسازان بسیجی، با ذکر خاطره‌ای از بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان گفت: «تئاتری کار می‌کردم که بازیگرانش بچه‌های بسیج دانشجویی بودند، اما هفت‌هشت ماه طول کشید و نتوانستیم روی صحنه برویم، چون به جبهه می‌رفتند و یکی یکی شهید می‌شدند. بعدها توانستیم نمایش را با دانشجویان و بسیجیان کار کنیم و این خاطره همیشه در ذهنم مانده است. ۵/۱ سال در کردستان در جبهه‌های نبرد بودم و در حوزه هنر هم ۱۳فیلم کار کردم. دفاع مقدس ژانر ملی ماست و یک واقعیت انکارناپذیر است.»

در بخش دیگری از این مراسم، یاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح تبیین مبانی انقلاب اسلامی، معارف دفاع مقدس و نظریه مقاومت را سه مأموریت شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعلام کرد. وی گفت: تبیین مبانی انقلاب اسلامی، معارف دفاع مقدس و نظریه مقاومت سه مأموریت جشنواره فیلم مقاومت است. استعدادهای فراوانی در بین اقشار جامعه وجود دارد که همگی در گستره بسیج قابل جانمایی است. بسیج طول و عرض انقلاب اسلامی است. همان‌طور که می‌دانید در جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت ارگان‌های مختلفی حضور دارند و امیدوارم این ظرفیت‌ها در کنار یکدیگر اتفاقات خوبی را رقم بزند.

وی افزود: راه‌اندازی بخش فیلمسازان بسیجی حرکت نوآورانه و خلاقانه‌ای است که از سوی دبیر جشنواره رقم خورد.

همچنین مهدی عظیمی‌امیرآبادی دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی مقاومت در این مراسم گفت: وجود تصاویر شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم در این برنامه از اتفاقات جالب است تا فاصله‌های ما را کم کند و همه یک دست واحد برای دفاع از دین و انقلاب شویم. از همه نهادها و ارگان‌هایی که می‌توانند در سینمای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کنند دعوت کرده‌ایم و از همراهی همه آن‌ها تشکر می‌کنیم. وی سپس به ارائه توضیحات مختصری درباره جشنواره فیلم مقاومت پرداخت و افزود: «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها»، «فیلمسازان بسیجی»، «سینمای سامری» و... بخش‌های این دوره از جشنواره را تشکیل می‌دهند.

انسیه شاه‌حسینی کارگردان سینما و مدیر بخش فیلمسازان بسیجی هم به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این برنامه گفت: امروز همه مهمان حاج قاسم سلیمانی هستیم؛ کسی که هر وقت صحبت از مقاومت و بسیج می‌شود کافی است ایشان را به یاد آوریم. کیست که نداند بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس چه حماسه‌ها که نیافریدند؟ کسانی که کارهای بزرگی می‌کنند، رؤیاهای بزرگی دارند، حاج قاسم هم رؤیاهای بزرگ داشت. آدم‌های باردیا، دستیاران خدا و پیامبران زمان خود هستند. آن‌ها اگر فیلم هم بسازند، دست مخاطب خود را می‌گیرند و آن‌ها را رستگار می‌کنند.

امسال خوشبختانه ۳۲ استان در برپایی جشنواره فیلم مقاومت دخیل هستند و برگزیدگان خود را پس از هفته دفاع مقدس به بخش ملی معرفی می‌کنند. سپس امیر تقی‌خانی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی در سخنانی کوتاه گفت: امروز یادی از شهدای نیروی مسلح باشد، پس باید یادی از شهید مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی کنم، باید یادی از شهید صیاد شیرازی کنم که با روحیه بسیجی خود نیروهای مسلح را تبدیل به یدی واحده کرد و هنوز هم ادامه دارد. روحیه بسیجی یعنی جهاد، ایثار، مقاومت و ازخودگذشتگی. در همین‌جا باید اعلام آمادگی کنم که ارتش جمهوری اسلامی برای استمرار این خط مقدس آماده است.

سخنگوی ارتش تصریح کرد: حوزه مقاومت خط مشی خود را از امام و رهبری گرفته و به لطف خدا به شکل شایسته ادامه خواهد داشت. اینجا هم به نمایندگی از ارتش جمهوری اسلامی ایران، همراهی و همدلی با جشنواره فیلم مقاومت را اعلام می‌کنم. همچنین در پایان این مراسم که در تالار اسوه برگزار شد از پوستر بخش فیلمسازان بسیجی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت که توسط محمدرضا رسولی طراحی شده است، رونمایی شد.
2323
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1414722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =