دردسرهای کرونایی کنکور امسال؛ کنکور باز هم به تعویق می‌افتد؟

بعضی از کنکوری‌ها، فعالان فضای مجازی و بعضی از چهره‌های سیاسی، اجتماعی و بهداشتی خواهان لغو کنکور در شرایط شیوع کرونا شده‌اند.

 ملیکا قراگوزلو: داستان برگزاری کنکورهای ۹۹ همزمان با شیوع کرونا در کشور شروع شد؛ کرونا باعث شد که کلاس‌ها، کنکورها و  هر چیزی که مربوط به وزارت علوم و وزارت آموزش وپرورش بود تعطیل شود و مدام زمان برگزاری آزمون‌ها اعلام، تکذیب و به تعویق بیفتد. حالا در حالیکه به نظر می‌رسد زمان برگزاری کنکورهای امسال تعیین تکلیف شده، بعضی از کنکوری‌ها، فعالان فضای مجازی و بعضی از چهره‌های سیاسی، اجتماعی و بهداشتی به این موضوع معترضند و خواهان لغو کنکور در شرایط شیوع کرونا شده‌اند.

آغاز ماجرای تعویق

 ۱۵ اسفند ماه سال گذشته بود که وزارت بهداشت اعلام کرد که برگزاری کنکوربه تعویق افتاده است ولی زمانی برای آن برگزاری آن اعلام نکرد. دو روز بعد اما به زمان‌هایی برای برگزاری کنکور کارشناسی (۱۲ و ۱۳ تیر) و کنکور دکتری (دهه دوم شهریور) اشاره شد.

بعد از اعلام زمان برگزاری کنکور توسط وزارت بهداشت، این بار وزارت آموزش و پرورش وارد میدان شد و گفت که یک هفته دیگر برای زمان برگزاری کنکور تصمیم می‌گیریم. دو روز بعد در ۲۴ اسفند، معاون وزیر آموزش و پرورش، در گفت و گویی، چند سناریو پیش پای سازمان سنجش قرار داد. اولین سناریو شامل برگزاری کنکور در نیمه خرداد تا اواخر خرداد بود و سناریوی دیگری می‌گفتکه در صورت به تعویق افتادن برگزاری کلاس‌های مدارس، کنکور هم به تبع آن به تعویق افتاده و در مرداد و شهریور برگزار می‌شود. اما بعد این بار نوبت دبیر کل شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که وارد این موضوع شود. او زمان برگزاری کنکور را بعد از برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم اعلام کرد.

این داستان سر دراز  دارد

اما داستان برگزاری کنکور با چندین بار اعلام تمدید مجدد برای ثبت نام ادامه پیدا کرد. ۲۵ فروردین اعلام شد که کنکوری‌ها برای کنکور سراسری مهلت دوباره‌ای برای ثبت نام دارند. این ماجرا یکم اردیبهشت هم برای کنکور ارشد تکرار شد. زمان ثبت نام کنکور ارشد دوباره و دوباره تمدید شد و این بار قرعه به ۲۷ اردیبهشت افتاد. ۳۰ و ۳۱ خرداد هم دوباره زمان ثبت نام در کنکور کارشناسی تمدید شد.

بالاخره کی شد؟

معاون آموزشی وزارت علوم، ۲۷ فروردین اعلام کرد که کنکورها در صورت لزوم چند هفته دیرتر برگزار می‌شود. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی این بار نطق جدیدی کرد و اظهار داشت: «هر زمان امتحانات نهایی دبیرستان به پایان خود رسید، کنکور هم ۳۰ روز بعد از آن برگزار می‌شود.»

برگزاری کنکور به مجلس و صفحه‌های شخصی چهره‌های سیاسی و اجتماعی هم کشید؛ بطوریکه محمدرضا عارف در گفت و گویی با وزاری آموزش و پرورش و علوم، خواستار اعلام هر چه سریع‌تر زمان برگزاری کنکور شد و سیده فاطمه حسینی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، از آموزش و پرورش درخواست کرد که در مورد وضعیت کنکور زودتر تعیین تکلیف کنند.  وزارت آموزش پرورش هم بعد از این صحبت‌ها از برگزاری کنکور درست سه هفته بعد از پایان امتحانات نهایی پایه دوازدهم گفت.  وزارت آموزش و پرورش در پیام دیگری افزود که آمادگی برگزاری کنکور در سوم تیر را داریم. 

مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا هم با بیان اینکه هیچگونه تجمعی توصیه نمی شود خواهان لغو کنکور شد.

بعد از این اظهارنظرها، علی ربیعی در نشستی اعلام کرد که زمان برگزاری آزمون کنکور ۳۱ مرداد است اما درست دو هفته بعد از آن، وزیر کشور از زمان جدیدی رونمایی کرد: کنکور کارشناسی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهار روز برگزار می‌شود؛ کنکور دکتری در ۹ مرداد و کنکور ارشد در ۱۶ و ۱۷ مرداد. فعلا این آخرین تصمیمی است که برای کنکور گرفته شده است.

سلامت‌مان مهم‌تر از کنکور است!

اما حالا که به نظر می‌رسد زمان برگزاری کنکورهای امسال تقریبا قطعی شده، کنکوری‌ها و فعالان شبکه‌های مجازی نسبت به برگزاری این آزمون‌ها در این روزهای شیوع کرونا اعتراض دارند و با هشتگ‌هایی مثل #لغو_کنکور خواهان تعویق زمان کنکور شده‌اند. 

۱۰ اردیبهشت نامه‌ای از طرف دانشجویانی به طور مجازی به وزارت علوم فرستاده شد. دانشجویان در این نامه از وزیر علوم درخواست کردند که کنکور کارشناسی ارشد مجددا به تعویق  بیفتد. سارا، یکی از امضاکنندگان این درخواست به خبرآنلاین می‌گوید: «من خودم هم این نامه را امضا کرده‌ام. جان ما ارزشش بیشتر از کنکور است. نمی‌خواهم به خاطر درس و دانشگاه جانم به خطر بیفتد. من هم آدمم.»

اما عده‌ای دیگر از بلاتکلیفی خسته شده و می‌خواهند هرچه زودتر کنکور برگزار شود. زهرا در این باره می‌گوید: «یعنی بالاخره می‌توانیم دفتر کنکور را ببندیم؟»

محمدعلی هم درباره تغییرات برگزاری کنکور خبرآنلاین می گوید: «به خدا ما را هم گیج کرده‌اند. نمی‌دانیم تا کی باید برای کنکور درس بخوانیم. ما که از این دویدن‌ها برای آماده شدن خسته شده‌ایم. مطمئنم که آن‌ها خسته شده‌اند. امان از کرونا که ما را به این وضع انداخت.»

از طرفی مجلس دانش‌آموزی طی پیشنهادی برای کنکور کارشناسی درخواست کرد که کنکور از تمامی کتاب‌های درسی نباشد و این تصمیم توسط برخی تایید شد و عده‌ای درخواست کردند که آزمون کنکور فقط از ۸۰ درصد مطالب درسی باشد.

سینا، یکی دیگر از افرادی که امسال باید کنکور بدهد، دراین باره به خبرآنلاین می‌گوید: «مگر ما مسخره‌ایم که یک روز بگویند از کل دروس و روز دیگر از ۸۰ درصد آن حرف بزنند. من که کل کتاب‌ها را خوانده‌ام. مطمئن هستم که بقیه هم خوانده‌اند. پس دلیل این مسائل چیست؟»

کرونایی‌ها چه کنند؟

به دستور رئیس سازمان سنجش قرار بر این شد که داوطلبانی که به کرونا مبتلا شده‌اند و حال مساعدی برای دادن آزمون دارند، در یکی از محل‌های تعبیه شده از سوی وزارت بهداشت بروند و آن جا کنکورشان را بدهند. سخنگوی سازمان سنجش هم فردای آن روز طی تصمیم عجیبی گرفت: «کنکور را در بیمارستان‌ها تشکیل دهیم.»

درحالیکه بعضی از نمایندگان و فعالان فضای مجازی همچنان خواهان بازنگری مجدد در برگزاری تمام کنکورها هستند، به نظر می‌رسد برگزاری کنکور در تاریخ‌های اعلام شده قطعی است.


۴۷۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1414954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 43
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کنکوری IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    تو رو خدا تعویق بیندازید یعنی جون آدمی براتون انقدر بی ارزشه
  • شایان IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    سلام تو این شرایط خطرناک کرونا کنکور باید لغو بشه و پول های پرداخت شده به حساب داوطلبان کنکور واریز بشه
  • حسین JP ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    تو رو خدا تمومش کنید خسته ایم داریم می‌میریم برگزار کنید هر کی می‌ترسه نیاد بمونه بعد از کرونا سه سال..... بعد
    • NL ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      22 5
      شما از کشور دیگه نظر نزار مطمئنن کنکوری هم نیستی الله اعلم چه افکاری داری کنکوریا خودشون زبون دارن منفیا نشانگر هست
  • ح IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    با تعویق یا لغو کنکور هیچ اتفاق خاصی از لحاظ کرونا نمی افته. تو رو خدا فقط صدای موافقان تعویق و لغو رو نشنوید. اکثریت اینها فقط دنبال معروف کردن خودشون هستن و میخوان بگن ما واسه مردم کاری کردیم. شما یه دونه داوطلبی که خوب درس خونده پیدا نمی کنید که راضی باشه این همه زحمتش به هدر بره. من خودم کنکوری هستم. یک سال برای کنکور کارشناسی ارشد زحمت کشیدم. قید خیلی از چیزها رو زدم. سر کار نرفتم و ... . انصاف نیست یک سال زحمت من و امثال من به هدر بره. خیلی ها حتی بیشتر از من برای کنکور زمان صرف کردن و هزینه دادن. جواب این همه آدم رو کی میده؟؟ من برای خانم محرز احترام قائلم. اما ایشون که الان میگه کنکور باید لغو بشه، همون کسی نبود که اولش قرنطینه رو مسخره میکرد و میگفت مال قرون وسطی و کشورهای کمونیستیه؟
    • H IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      15 15
      شما فقط خودت و میبینی یه مصلحت کلی تر ایجاب میکنه کنکور به تعویق بیفته و او جلوگیری از شیوع کرونا هستش ... باید صبر کرد تا اعمال محدودیت ها موثر واقع بشه بعدش کنکور رو برگزار کرد.
    • ترلان IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      18 6
      یعنی فقط شمادرس خوندی؟خودخواهی تاچقدربه چه حقی چنین چیزی روبه گردن میگیرین که کسانی که خواهان تعویق کنکورهستن درس نخوندن.من سه ساله برای کنکوردارم تلاش میکنم وازخیلیا آماده ترم ولی من که ۵ماهه توخونه به سرمیبرم واقعابرام وحشتناکه ۴ساعت دریه محیط بسته سرکنم.اونایی که خواستاربرگزاری کرونادراین شرایط هستن همون مافیای کنکورن.چیزی که مسئولین هم بهش اعتراف کردن.
    • حانیه IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      17 1
      #تعویق_کنکور_سراسری حالت خوب نیست هاا شما دلت میخواد کنکور بدی ولی آرزو به دل دانشگاه رفتنی بشی؟؟؟
    • رضا IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      18 2
      یعنی جون داوطلب انقدر بی ارزش شده ؟؟؟ سلامتی مهم تر از کنکور است . البته فعلا منافع آقایون در خطره !
  • محمد رضا IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    11 0
    کنکور دکتری که نباید محل ازمایش باشد و بعد تصمیم لغو بگیرند. تو کنکور سراسری هر کی تو شهر خودشه ولی تو آزمون دکترا همه باید بیان مرکز استان، مگه میشه تو این وضعیت قرمز همه راه بیفتند از هر شهرستانی یک جا جمع بشن. پروتکل ها هم مثل همه جا کشک هستش. مگه جایی پروتکل رعایت میشه تا اینجا بشه، اونم 4 ساعت بخوای تست بزنی!!!!!! نظام آموزشی رو یک سال تعطیل کنید هم هزینه و هم خطراتش کمتره
  • کنکور دکتری IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    12 1
    امروز رکورد کرونا رو شکوندیم بعد میخواهیم کنکور دکترا را برگزار کنیم. کدام عقل سلیم این اجازه را میدهد؟ آقایون اگر مافیای کنکور اجازه بدهند لطفا همه کنکورها را در سال 99 لغو کنید تا واکسنی چیزی بیاد.
  • 99 IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    8 2
    بابا بگیرید لغوش کنید . به خدا فاجعه میشه . جامعه اماری کنکور سراسری با ازمون دکترا اصلا قابل قیاس نیستن . پروتکلی وجود نداره که بتونه کنکور سلامتی برگزار کنن . ازمون سراسری جامعه اماری بالایی داره و این داوطلب ها بعد از ازمون میرن خونه هاشون و خانواده هاشون هم درگیر میشن . باور کنید کنکور 99 تبدیل به یک فاجعه مرگبار میشه
  • DE ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    7 1
    وقتی دانشگاه و مدرسه تعطیله چه کنکوری می گیرید؟ کنکور امسال رو عقب بیاندازید، پیش دانشگاهی ها هم که مدرسه ندارند، کنکور سال دیگه رو هم عقب بیاندازید.
  • سارا IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    18 3
    تو رو خدا به تعویق بیندازید وضعیت خیلی بده
  • محسن IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    4 11
    کنکور سراسری برگزار نشه کلی ادم که کلی هم زحمت کشیدن روراست بگم دیونه میشن. یکیش خودم. اینهایی که دنبال برگزار نشدن کنکور سراسری هستند ی چیزیشون میشه:- یازده تا امتحان نهایی دادیم اینم روش.
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    3 1
    توجه کنید بنده برای کنکور ارشد مطالعه میکردم ولی چون چند بار به تعویق افتاد با توجه به توصیه های خانواده و شرایط معیشت و زندگی قید کنکور رو زدم و به سرکار رفتم و الان اون امادگی قبلی رو ندارم و فقط هزینه کتاب و ثبت نام از جیبم رفت و هیچی به هیچی و احتمالا نتونم سر جلسه کنکور برم
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      3 2
      اخه باشعور یه ماه دیگه بندازن که حداقل روزی دویست نفر کشته نباشه تو خودت دیونه هستی نیازی به دیونه شدن نداری
  • پویا IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    4 1
    کرونا که یه چیز عجیب و غریب نیست که کسی از عواقبش بی خبر باشه ، ویروسی است که با هیچکس تعارف نداره مخصوصا با جوانانی که آینده سازان این مرز و بوم هستند و به قول معروف دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن هست. اشخاصی که مخالف به تعویق افتادن کنکور هستند به عواقب خطرناک و فاجعه بار این تجمع میلیونی که با مبتلا شدن هر داوطلب خدایی ناکرده جان چند نفر به صورت تصاعدی به خطر می افتد ؟ پس با صبر و حوصله در زمانی که خطری هیچکس را تهدید نمیکند و با رعایت و همکاری مردم و مسئولین کنکور را هم پشت سر بگذاریم. انشاء الله
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    5 14
    خدا وکیلی برگزار کنید خیلی زحمت کشیدیم
    • زهرا FR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      16 0
      برا یه بارم شده به فکر این مردم باشید و به نفع خودتون کار نکنید من نمیدونم کور شدید یا کر چرا اوضاع رو نمیبینید یا نمیشنوید در روز چقد میمیرن مگه ما مقاومیم به کرونا که بیاییم کنکور بدیم ما از همون اول اشتباه کردیم نهایی دادیم که نصف دوسام کرونا گرفتن بیمارستان بسترین خب اونا مگه آرزو نداشتن ولی به خاطر یه تصمیم غلط اینا کرونا گرفتن لطفا کنکورو لغو یا به تعویق بندازین خواهش میکنم ازتون
  • حمید IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    6 0
    با سلام با توجه به شرایط خطرناک و وضعیت وخیم خیلی از استان های کشور بهترین کار لغو کنکور هست! منطق اینو میگه ک بین بد و بدتر بد رو انتخاب کنیم طبیعتا جدا شدن از تحصیل ب مدت یک نیمسال تحصیلی خیلی منطقی تر از اینه که جان و سلامتی اینهمه دانشجو و خونواده هاشون ب خطر بیوفتن! تو اینهمه فرصت که بوده خیلی از دانشجویان از جمله خود من مطالعه کافی رو داشتیم! اما تا زمانی که صحبت از سلامتی خونواده و عزیزانمان باشه بنده شخصا حاضر نیستم تو هیچ مکانی ک باعث اجتماع بشه حضور پیدا کنم حتی شده برای آیندم! چون ب مراتب سلامتی عزیزانمان زحمات کادر درمانی و اینهمه مردمی که قرنطینه رو با همه سختی هاش تحمل کردن و با نداری ها ساختن مهم تر از ی آزمون!!! یاعلی
  • جواد IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    1 18
    فقط میتونم بگم خدا از کسانی که کنکور رو عقب میندازن نگذره .ما دیگه نمیتونیم درس بخونیم ودیگه یک ساله تو خونه ایم روحیه نداریم .بزارید کنکور بدیهم ما همین الان آماده ایم..کنکور باید سر تاریخش برگزار بشه...تعویق دوباره یعنی مرگ دانش آموزان درس خون.به خدا نتیجه ی تعویق برعکس میشه...کرونا هست و زمستون همراه با آنفولانزا .پس ما رو به حال خودمون بزارید
  • کادر درمان DE ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    25 1
    قراره روز ۵ شنبه ۳۰۰ هزار بچه ۱۲و ۱۵ ساله را جمع کنن که ازمون تیزهوشان بدن،کرونا در بیمارستانا غوغا میکنه،من نه بچه تیزهوشانی دارم ونه کنکوری ولی بدونید بعد از این ازمونا خانواده های زیادی داغدار میشن،هیچ کشوری با این تعداد کشته ازمون از جوان ها و نوجوان های کشورش نگرفته خدا به داد بچه های کشورمون برسه
  • ارشد IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    11 1
    تو رو خدا تعویق بیندازید همه کنکور ها رو تو این شرایط کنکور بدیم حتما کرونا میگیریم
  • مهرناز RO ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    6 1
    سلام لطفا کنکور ارشد رو پاییز برگزار کنید چرا فقط حرف صحبت کنکور سراسری؟ پس حق ما متقاضی ارشد چیه؟جون ما واستون مهم نیس و فقط به فکر درامد خودتون هستین لطفا کنکور ارشد رو پاییز برگزار کنید
  • خدایی IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    3 27
    فقط درس نخون ها به دنبال تعویق کنکور هستن که بقیه که درس خوندن خسته بشن، کرونا تا یه سال دیگه حداقل هست . سازمان سنجش در وقت مشخص مرداد کنکور رو برگزار خواهد کرد و کسانی که نمیتونن 4 ساعت ماسک بزنن کنکور ندن
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    2 13
    مافیای کنکور چه سودی از تعویق کنکور می بره؟ هر کسی دوست داره شرکت کنه هر کس نداره شرکت نکنه،شرایط امسال با هر سال فرق داره ،اگر کنکور برگزار نشه دانشگاهها باید تعطیل بشه
  • رامین IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    1 15
    با سلام. لطفا کنکورهای ارشد و دکترا رو به مهرماه به تعویق بندازین. نه اینکه لغو کنین. نهایتش همه 2 ماه دیرتر کلاسها رو برن. اینجوری نه حق کسی ضایع میشه که درس خونده و نه با این شیوع بالای کرونا جان داوطلبان در خطر هست. لطفا سریع اقدام کنید با تشکر از مسؤلین کشور و ستاد کرونا
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    8 0
    کرونا باهیچ کس تارف نداره،داوطلبی ک چندساعت تو۱محیط سربسته اونم تواین شرایط ک مرگ ومیر وحشتناکه آمارش،میخوادبشینه امتحان بده،اون اوضاع تحمل چندساعته ی ماسک و استرس آلوده نشدن دستهاو برگه هاو وسایلش ب کنار،چ تضمینی هست ک تومحیط ب اون شلوغی سالم بیادبیرون؟هفته ی پیش خاکسپاری یکی ازبستگانمون بود ک ب علت کرونا فوت کرد،توروخدا۱کم واسه داوطلب و خانواده ش ارزش قائل باشید وبذاریدبعدازپیک دوم
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    2 8
    بابا، اینقدر با اعصاب ما بازی نکنید. بزارید کنکور بدیم تموم شه. روانیمون کردیدددد. کرونا ما رو نَکُشه، شما با سیاست های مسخرتون ما رو میکُشید.!!
  • IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    12 1
    تعویق کنکور به نفع همه است.با جان مردم بازی نکنین
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    11 0
    باسلام همه ماکنکوری هابیش ازکنکوربه سلامت خودواطرافیانمون فکرمیکنیم من مطمئنم که پروتکل های بهداشتی چندان موثرنخواهندبودودرهمه استانهاوشهرهایکسان رسیدگی نخواهدشدوقتی دراستانی مانندسیستان وبلوچستان مردم دروضع عادی بهداشت خودمانده اندچگونه پروتکل درمناطق دورافتاده آن برقرارخواهدشدلطفالطفاولطفاتجدیدنظرکنیدجان مابرای جامعه اگرمهم نباشدبرای مادرانمان مهم است لطفاپیگیری کنید
  • پدر دانش آموز IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    1 9
    آفرین به رئیس جمهور فهیم و زحمتکش. اعضا محترم ستاد مقابله با کرونا و ریاست محترم سازمان سنجش و وزیر محترم علوم و نمایندگان محترم مجلس. مسله کنکور بسیار مهم هست. چندین هزار نفر دانش آموز 12 سال زحمت کشیدند تا نتیجه بگیرند. حالا یه عده ای که درس نخوندن. مسافرتشان را رفته اند و تفریحاتشون را هم کرده اند قصد دارند به تعویق بیافتد که کار خداپسندانه ای نیست. دو خواهش دارم. اول اینکه کنکور به موقع برگزار گردد. دوم اینکه سهمیه ها را در این مدت کوتاه اصلاح کنید و وزیر محترم علوم و جنابعالی مستقیما" نظارت داشته باشند تا حقی از کسی ضایع نشود. و خدای ناکرده بی عدالتی و پارتی بازی صورت نگیرد. دعای خیر پدر و مادرها پشت و پناه تان باد. لازم بذکر است با توجه به روند سرما در شهریورماه به بعد و بیماری‌های پیش رو در این فصل مطمن باشید کار را سخت تر می‌کند. پس بهترین زمان الان هست که از دست ندهیم. بخدا سوگند همین افرادی که الان میگن تعویق. چند مدت دیگه دست از سر هیچکس برنمیدارن و می‌گویند خودتان لغو کردید. پس بهوش باشید. فرزند من در استرس شدید و وضع بحرانی بدی قرار گرفته رحم کنید و خدا را در نظر بگیرید
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    11 1
    بخدا یکی از دوستای خواهرم متولد 78 بوده دیروز فوت شده... بخاطر کرونا فوت شده و هیچ گونه مریضی قبلی هم نداشته من خودم مخالف تعویق بودم ولی دیدم ک این جون فوت شده خواستار تعویق کنکور شدم چون الان اوضاع خییییلی خراب شده بنظر شما استرس کنکور عقب نیوفته بیش تره یا اینکه استرس جونمون داشته باشیم... تورو خدا تعویق بندازین
  • .. IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    5 13
    اره واسه اونایی که یه سال خوش گذروندن و تازه میخوان شروع کنن این عقب افتادن غنیمته و واسه همین خودشونو به ابو اتیش میزنن شمایی که اینفد میترسین سال بعد ازمون بدین . اینطوری فقط حق ماهایی ضایع میشه که یه ساله میخونیم .
  • علی IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    7 1
    عقل سلیم میگه کنکور باید برگزار نشه ولی ما توی مسئولین سنجش عقل سلیم نداریم
  • زهرا US ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    8 1
    کنکور باید تعویق بشه روزانه ۲۰۰ نفر فوتی ۲۰۰۰ نفر مبتلا جدید داریم چرت و پرت نگین بایو تعویق بشه
  • محمدرضا IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    13 2
    واقعا تو این شرایط باید کنکور لغو بشه.علاوه بر این که برای خود کنکوری های خطرناکه برای خانواده ها هم بسیار خطرناکه چون ممکنه انتقال پیدا کنه.اگه جون ایندگان مملکت براتون مهمه نباید کنکور در شرایط فعلی برگزار بشه.ولی مافیای کنکور سلامتی براشون مهم نیست و فقط پول براشون مهم پس هر طور شده کنکور برگذار میشه
  • علی IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    6 1
    باسلام لطفا مسئولین علاوه برانجام پروتکل های بهداشتی درکنکور به افرادمتقلب که بانصب برنامه تست زنی درگوشی از شرایط فاصله گذاری اجتماعی سواستفداه میکنند ، توجه ویژه داشته باشند باتشکر
  • علی IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    8 11
    همگی با هم بگید حذف کنکور (برگزاری کنکور یعنی انفجار بمب)
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    2 18
    زحمات وتلاشهای بچه های مارا پایمال نکنید خواهشا......عقب نندازید..اگه برنامه ریزی دقیق باشه اتفاق نمی افته....هر کسی میترسه امتحان نده..بره برای سال آینده خودشو آماده کنه
  • اکبر IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    23 1
    اینکه برگزاری کنکور قطعا اشتباهه و این مافیا هستن که نمیزارن تعویق بیوفته اظهر من الشمسه...ولی باشه حرفی نیست ما کنکور میدیم ولی خدا به داد کادر درمان برسه که کاملا فلج میشه و مجبور میشن کلا بیمارستان هارو تعطیل کنن،،
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    6 4
    کنکور باید برگزار بشه بچه من و خیلی از بچه های دیگر این مملکت چند ساله دارن درس میخونن تا در این آزمون مهم و حیاتی شرکت کنند . یعنی با این همه امکانات و فضا این کشور عرضه برگزاری بهداشتی کنکور را نداشته باشه باید فاتحه مدیریتشو خوند !