وبگاه مجله «نیوزویک» گزارش داده در حالی که جو بایدن، نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاستجمهوری ۲۰۲۰ آمریکا برای تبلیغات خود در فیسبوک هزینه میپردازد، اما وی با انتقاد از این رسانه اجتماعی، آن را تهدیدی برای دموکراسی میداند.
به نوشته این مجله آمریکایی، اوایل ماه ژوئیه (اواسط تیرماه) تیم انتخاباتی بایدن در چندین پست تبلیغاتی که برای آنها هزینه پرداخته کرده بود، از کاربران خواست دادخواستی را امضا کنند تا فیسبوک سیاستهای خود در مورد بررسی حقایق و انتشار اخبار جعلی و اطلاعات غلط را تغییر دهد.
به گفته کارزار انتخاباتی بایدن، این تقاضا به خاطر اهمیت دموکراسی آمریکا مطرح شده است.
طبق گزارش اداره تبلیغات فیس بوک، برخی از پستهای تبلیغاتی بایدن که از سوی حامی وی موسوم به «صندوق پیروزی بایدن» تأمین بودجه شده، به سمع و نظر بیش از یک میلیون کاربر رسیده است.
پستهای مشابهی نیز که در سیزدهم و پانزدهم ژوئیه منتشر شدند اظهارات بایدن خطاب به «مارک زوکربرگ»، مدیر عامل این رسانه اجتماعی را تکرار کردند.
بایدن در این اظهارات فیسبوک را به عدم توانایی در «محدود کردن تأثیر تبلیغات کذب» متهم کرده و گفته بود این در حالی است که این رسانه اجتماعی میگذارد ترامپ هرچه را میخواهد بگوید.
طبق آمار فیس بوک، کارزار بایدن از ۱۹ تا ۲۵ ژوئیه، بیش از ۸۰۹ هزار و ۵۰۰ دلار را صرف تبلیغات در فیسبوک کرده در حالی که ترامپ ۳ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۲۶۷ هزار دلار را طی همین بازه زمانی صرف این صفحه اجتماعی کرده است.
بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کارزار انتخاباتی ترامپ بخش تبلیغات فیسبوک را خریداری کرده است تا به رسانه اجتماعی رقیب آن، یعنی توئیتر حمله کند؛ به این اتهام که وی را ساکت کرده و بر نتیجه انتخابات ماه نوامبر تأثیر داشته است.
مدیر عامل فیس بوک سال گذشته طی صحبتهایی دلیل نگذاشتن گزینه بررسی حقیقت برای تبلیغات کارزارهای سیاسی را اینگونه توضیح داد: «ما این کار را انجام نمیدهیم تا به سیاستمداران کمک شود، به نظر ما مردم بهتر است خودشان متوجه شوند که سیاستمداران چه میگویند.»
311311
نظر شما