برای اولین بار١٥دهیاری استان دربالاترین سکوی درجه بندی

مهدی صمیمیان؛مدیرکل دفترامورروستایی وشوراهای استانداری سمنان گفت برای اولین بار١٥دهیاری استان دردرجه بندی انجام شده بالاترین درجه(٦) رابه خوداختصاص دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان مهدی صمیمیان ازابلاغ تعیین وارتقای ٢١٤درجه دهیاری هاخبردادواظهارداشت:درجه٤١دهیاری تعیین ودرجه ١٧٣دهیاری ارتقایافت.
ایشان ملاک این درجه بندی راوجود شاخصه‌هایی مانند درآمد، وسعت، جمعیت، مرکزیت دهستان یا بخش و دارا بودن از ظرفیت های گردشگری روستارا به درجات ۱ تا ۶ برشمرد.
وی ادامه داد: درجه ۶ نشان از عملکرد مطلوب دهیاری‌ها است که در زمان حاضر ١٥دهیاری‌ رتبه ۶ و ۱۸ دهیاری استان رتبه پنجم را کسب کردند.

وی بیان کرد: استان سمنان از جمله استان‌هایی است که تمام دهیاری‌های آن درجه‌بندی شدند و بر این اساس ۱۳ درصد دهیاری‌های استان دارای درجه ٥ و ۶ و بقیه دهیاری های استان رتبه پایین‌تر کسب کردند.
صمیمیان با بیان اینکه درجه‌بندی دهیاری‌ها در ساماندهی و نظام‌بخشی به ساختار تشکیلاتی دهیاری‌ها مؤثر است، افزود: استانداری در مرحله نخست ،درجه‌بندی دهیاری‌ها رابر اساس شاخص‌های تعیین شده انجام و پس از تایید نتیجه درجه‌بندی در کمیسیون تعیین درجه دهیاری‌های استان، درجه دهیاری‌ها برای بررسی و تایید نهایی در کمیسیون ملی تعیین درجه دهیاری‌ها، به معاونت امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال می‌شود.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: با ابلاغ دستورالعمل‌های سازمان دهیاری‌ها، درجه‌بندی دهیاری‌ها در حقوق وتعداددهیاران ونیروها تاثیرگذار خواهد بود.
صمیمیان یادآور شد: دهیاری روستاهای قلعه نوخرقان، میقان ،گلستان و خیج بخش بسطام در شهرستان شاهرود، دهیاری روستای مهماندوست واقع در شهرستان دامغان، دهیاری روستای علا در شهرستان سمنان در درجه‌بندی رتبه ششم را از آن خود کردند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان خاطرنشان کرد: دهیاری روستای فولاد محله در شهرستان مهدیشهر، دهیاری روستاهای فرومد، بکران، حسین آباد، رضوان، نام‌نیک و نردین در شهرستان‌ میامی و دهیاری روستای لاسجرد و افتر در شهرستان سرخه نیز درجه ۶ را کسب کردند.
۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار تن در بیش از ۵۴۹ روستای استان سمنان زندگی می کنند. سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ۲۵۷ روستای استان هم دهیاری دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1415089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =