۳ نفر
۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
آموزشگاه آرایشگری مردانه گامک

آموزشگاه آرایشگری مردانه گامک مکانی است برای آموزش حرفه ای آرایشگری مردانه زیر نظر مجرب ترین اساتید در این زمینه. در این مرکز دوره های متعددی برگزار می شوند، برخی از این دوره ها شامل پیرایشگری، چهره پردازی و ... می باشند، این آموزشگاه که دارای مجوز رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای می باشد یکی از مجهز و در عین حال بزرگ ترین مراکز آموزشی در زمینه آرایش و پیرایش مردانه است که با برخورداری از فضایی وسیع امکان پذیرش تعداد بالای هنرجو را داراست، جهت آشنایی با فعالیت های این آموزشگاه با پاسخ به سوالات زیر در این مقاله توضیحاتی ارائه خواهد شد.

آموزشگاه آرایشگری مردانه گامک شامل چه دوره هایی است؟

آرایشگری یک فن و حرفه است، در عین حال به نوعی جزئی از هنرها نیز محسوب می شود، این هنر معمولاً برای زیبا جلوه دادن افراد مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه آرایشگری در تمام جهان نه تنها یک هنر و حرفه بلکه به علم مبدل شده است و دارای اصول و قواعد خاصیست، جایگاه این رشته در جهان به حدی بالاست که آرایشگری را به عنوان هنر دهم می شناسند، از جمله ملزوماتی که هر آرایشگر حرفه ای و علمی باید به آن آگاه باشد  می توان مواردی را گفت نظیر، به عنوان مثال در کوتاهی مو باید به فرم صورت دقت کرد و مناسب ترین مدل از نظر ابعاد و شکل هندسی صورت را برای مدل مو انتخاب کرد، به علاوه آرایشگر حرفه ای با توجه به جنس مو و اندازه گردن گزینه های مختلف را به مشتری ارائه کرده و در نهایت مدل نهایی برای او اصلاح می کند. بنابراین نیاز است که این حرفه در آموزشگاه های مجرب زیر نظر فنی و حرفه ای تعلیم دیده شود.

در آموزشگاه آرایشگری مردانه گامک دوره های مختلفی جهت ساخت یک آرایشگر حرفه ای آموزش داده می شود. این دوره ها به صورت تخصصی و عمومی در سطح های مختلف تشکیل می شوند که هر فرد با توجه به علاقه و نیاز خود می تواند دوره مناسب خود را انتخاب کند، دوره های این آموزشگاه شامل آموزش آرایش و پیرایش مردانه در دو درجه یک و دو که در زیر دوره کوتاهی مو قرار دارند و بسیاری از کلیات و ملزومات برای تاسیس آرایشگاه را آموزش می دهند، دوره های گریم که شامل متعادل سازی چهره و بیشتر در زمینه آرایش و گریم داماد و برای فعالیت در آرایشگاه های مردانه و دوره آموزش جهره پردازی که به نوعی آموزش گریم و چهره پردازی تخصصی برای ورود به حرفه گریم در سینما هست نیز می شود، دوره های تخصصی تر نظیر آموزش و ترمیم مو و آموزش کار با مواد شیمیایی و همچنین دوره های رایگان و سمینارهایی برای علاقه مندان به بروزرسانی اطلاعات می شود.

آیا این آموزشگاه برای کسانی که در زمینه آرایشگری سررشته ای ندارند نیز مناسب است؟

طبیعتاً شغل آرایشگری از جمله شغل هایی است که نیاز به تحصیلات دانشگاهی و مدارک بالای تحصیلی ندارد با این حال دغدغه بسیاری از افرادی که قصد دارند این شغل را به عنوان شغل و حرفه کسب در آمد خود انتخاب کنند این است که در صورت نداشتن تحصیلات عالی، یا اطلاعات و آشنایی خاص با مدل و جنس مو یا ابزاری که جهت آرایشگری با آن سر وکار دارند، باز هم می توان در این حرفه موفق بود و آموزش دید. با توجه به این که آموزش های این مرکز تماماً از صفر تا صد بوده و نیاز به پیش نیاز خاصی ندارند تمام افراد علاقه مند به آرایشگری حتی کسانی که پیش زمینه خاصی در زمینه آرایش و پیرایش ندارند می توانند در دوره ها شرکت کرده و به توانمندی لازم برسند، دوره های این آموزشگاه معمولاً با کمترین تعداد هنرجو برگزار می گردد که این امر نیز باعث یادگیری هرچه بهتر هنرجویان می شود.

برای شرکت در این دوره ها نیازی نیست که قبلاً سابقه کاری در زمینه آرایشگری داشته باشید تنها کافیست که به این کار علاقه مند بوده و برای یادگیری و کسب اطلاعات پیگیر باشید. با توجه به این که اساتید آموزشگاه آرایشگری گامک از مجرب ترین اساتید کشور هستند تمام هنرجویان با هر سن و هر سطح اطلاعاتی می توانند توانایی لازم را پس از شرکت در دوره ها کسب کنند. بنابراین برخلاف بسیاری از مراکز در صورتی که هنرجوی این آموزشگاه سابقه قبلی در زمینه کار و آشنایی با وسایل آرایشگری نداشته باشد تمام نکات لازم به او گفته شده و تا حد نیاز در مورد وسایل و ابزاری که در شروع به آشنایی مقدماتی در مورد آن ها نیاز دارد آموزش های لازم داده خواهد شد.

دوره های گریم چه نوع دوره هایی هستند؟

دوره های گریم شامل دو دوره چهره پردازی و متعادل سازی چهره می باشند، بسته به اینکه هنرجو پس از پایان آموزش ها و گرفتن مدرک علاقه مند به فعالیت در چه حرفه ای در زمینه آرایش مردانه می باشد می تواند یکی از این دو دوره گریم را انتخاب کند، در دوره آموزش چهره پردازی به طور کلی و تخصصی گریم صورت آموزش داده می شود، این دوره آموزش حرفه ای دارد که هنرجو پس از شرکت در آن توانایی ورود به حرفه گریموری سینما را خواهد داشت، جهت موفقیت بیشتر در این دوره بهتر است که پیشنیازی برای آن گذرانده شود این پیشنیاز دوره متعادل سازی چهره است که به خودی خود جهت ورود به بازار کار دوره ای پرکاربرد می باشد، دوره های گریم از نظر مدت زمان مطابق با استانداردهای سازمان فنی و حرفه ای می باشند و بین یک تا دو ماه از جهت آموزش زمان می برند و دلیل این زمان صرفاً کیفیت بسیار بالای آموزش ها و دقت در ارائه دقیق ترین و کامل ترین نکات در دوره های آموزشی است.

در دوره های گریم مباحثی نظیر شناسایی، ترکیب و روانشناسی رنگ ها، آشنایی و طریقه شناسایی انواع مختلف فرم صورت نکات مربوط به گریم، متعادل سازی انواع چشم ها، بینی، ابرو، پیشانی و پوست و از همه مهمتر شخصیت شناسی براساس فرم صورت برای ارتباط هرچه بیشتر با مشتری و افرادی که جهت گریم به هنرجو مراجعه می کنند می باشد. این دوره ها معمولاً به صورت نیمه خصوصی و با کمترین تعداد افراد جهت بیشترین بازدهی تشکیل می شوند.

دوره های کوتاهی مو به چه صورتی برگزار می شوند؟

دوره های کوتاهی مو در این آموزشگاه دارای زیر دوره های متعددی می باشند، بسته به این که آرایشگر و هنرجوی آرایشگری علاقه مند به فعالیت در کدام زمینه و نیازمند به یادگیری کدام مبحث است نوع دوره قابل انتخاب است. دوره هایی که مرتبط با آرایش و پیرایش مو و کوتاهی مو می باشند دوره های آموزش کار و استفاده از مواد شیمیایی نظیر رنگ، مش، هایلایت و کراتینه، دوره تخصصی گریم داماد، دوره آموزشی ترمیم موی سر و کاشت مو به صورت موقت، دوره چهره پردازی، دوره پیرایشگری از جمله دوره هایی هستند که همه به صورت تخصصی در این آموزشگاه آموزش داده می شوند، بعضی از این دوره ها نیازمند گذراندن پیش نیازهایی هستند که جهت راحتی هرچه بیشتر هنرجو پیش نیاز دوره در صورت عدم آشنایی به هنرجو معرفی خواهد شد.

بعضی از دوره ها نیاز به پیشنیاز خاصی نداشته و برای عموم با هر سطح آشنایی قابل استفاده است، کیفیت این دوره ها، مانند سایر دوره های آموزشگاه آرایشگری گامک جز بهترین هاست و تلاش شده که تمام نکات مورد نیاز برای تبدیل شدن به آرایشگری حرفه ای در این دوره آموزش داده شود. به عنوان مثال در دوره پیرایش درجه ۲ مردانه که دوره ای کاملاً اصولی و پایه ای جهت ورود به بازار کار آرایشگری حرفه ای است مباحثی نظیر شناخت انواع مختلف چهره مردانه، آموزش نحوه کار با انواع لوازم آرایشگری و پیرایشگری، آموزش انواع مدل ها و روش های کوتاهی مو با ابزار مختلف نظیر قیچی، ماشین اصلاح و...، آموزش کامل اصلاح صورت، معرفی انواع مدل های روز و کلاسیک هم در مورد مو و هم در ریش و سبیل مطابق با علم روز و چهره، آموزش انواع مختلف متدهای سشوارکشی و... یا در دوره ترمیم و قرار دادن موقت موی سر، تمام نکات لازم برای ساخت حرفه ای کلاه گیس، ریش و نصب آن آموزش داده می شود، این دوره مناسب برای کسانی است که قصد دارند در آینده به طور حرفه ای به آرایشگری داماد یا گریم بپردازند، مباحثی که در این دوره به هنرجو آموزش داده می شود شامل آشنایی با انواع مختلف بیماری های مرتبط با پوست و مو، قالب گیری و نحوه انجام این کار جهت ترمیم مو، پیاده سازی قالب روی مانکن و پس از آن سر واقعی، چگونگی بافت روی قالب گرفته شده، نحوه رنگ کردن مو پس از ترمیم، براشینگ و مراقبت های لازم مو بعد از ترمیم و ...  در این دوره، آموزش داده می شوند.

دوره های کوتاهی مو نیز همانند تمامی دوره های این  آموزشگاه زیر نظر سازمان آموزش فنی کشور تعلیم داده می شود و پس از گذراندن دوره مدرکی معتبر با تایید سازمان فنی و حرفه ای به هنر جو داده می شود، همچنین از نظر بازه زمانی آموزش و طول دوره نیز، این دوره ها در یک ماه و به مدت هر روز ۴ ساعت، یا دو ماه و به مدت روزی ۲ ساعت برگزار می شوند، هنرجو بسته به زمانی که در اختیار دارد می تواند در هر کدام از دوره ها شرکت کند.

مزایای شرکت در آموزشگاه آرایشگری چیست؟

با توجه به این که آموزش آرایشگری اگر به صورت اصولی و درست و در مرکزی معتبر و حرفه ای انجام گیرد می تواند سکوی پرتاب آرایشگر به درجه های بالاتر شغلی و پیشرفت چشمگیر وی شود، نیاز به وجود آموزشگاه ها و فراگیری اصولی این امر بیشتر احساس می شود. از جمله مزایایی که شرکت در آموزشگاه آرایشگری، علی الخصوص آموزشگاه گامک داراست می توان به نکاتی نظیر، آموزش تئوری و عملی مهارت ها به صورت کاملاً حرفه ای و تخصصی اشاره کرد، همچنین این آموزش ها توسط مجرب ترین اساتید آرایشگری مردانه آموزش داده می شوند که خود دلیل دیگری بر کیفیت مناسب آن هاست، مورد دیگری که مزیت شرکت در آموزشگاه آرایشگری محسوب می شود ورود راحت تر به بازارکار برای آن دسته از هنرجویانیست که بهتر از سایرین آموزش ها را فرا گرفته و موفق تر عمل می کنند، به علاوه مدرک معتبری که از آموزشگاه های آرایشگری دریافت می شود به هنرجو کمک می کند تا پس از ورود به بازار کار با ارائه مدرک یا در معرض دید قرار دادن اعتماد مشتریان را به صورت هرچه بیشتر جذب کند، با توجه به اینکه آموزش ها در آموزشگاه آرایشگری به صورت کامل و توسط با تجربه ترین اساتید ارائه می شود هنرجویان با جدیدترین و بروزترین متدهای آرایش و پیرایش مردانه آشنا می شوند، این امر علی الخصوص به هنرجویانی که در حین فعالیت هستند به جلب بیشتر مشتری کمک می کند.

ورود و معرفی به بازار کار از جمله دیگر مزیت هایی است که شرکت در آموزشگاه آرایشگری خوب و با سابقه دارد، البته باید به این نکته نیز توجه داشت که هر آموزشگاهی از کیفیت مناسب آموزشی و انتقال اطلاعات برخوردار نیست و برخی آموزشگاه ها، به صورت کامل و دقیق به هنرجو آموزش نمی دهند در اینگونه مواقع هنرجو ناچار به صرف هزینه بیشتر برای آموزش های جدید از همان مرکز یا مراکز دیگر است، آموزشگاه آرایشگری مردانه گامک با در نظر گرفتن این نکته و جهت جلب رضایت هرچه بیشتر هنرجویان آموزش های خود را به کامل ترین شکل ممکن در اختیار هنرجویان قرار می دهد تا هنرجو پس از پایان دوره بتواند از آموزش ها به طور کامل استفاده کند.

هنرجویان این آموزشگاه پس از دوره آموزشی چه توانمندی هایی خواهند داشت؟

معمولاً پس از گذراندن دوره های آموزشی مختلف بسته به نوع دوره، هنرجو توانایی کار حرفه ای در زمینه دوره گذرانده شده را داراست، با این حال در دوره های آموزشی بعضی نکات جانبی جهت ارتباط هرچه بیشتر و بهتر با مشتریان و انجام صحیح درخواست آن ها آموزش داده می شود، هنرجویان آموزشگاه آرایشگری گامک بعد از گذراندن دوره ها می توانند اقدام به تاسیس آرایشگاه کنند یا در صورت عدم توانایی در این کار، با مدرک خود در هر آرایشگاه مجربی شروع به فعالیت کنند.

آموزش ارتباط با مشتریان نظیر خوشامدگویی و ارتباط اولیه، ارتباط و جلب مشتری برای مراجعه های بهتری، شخصیت شناسی از رنگ و مدل مو و فرم صورت برای ارتباط مناسب تر و پیشنهاد بهترین مدل مو یا پیرایش، آشنایی با تمام ابزار مورد نیاز در زمینه آرایشگری، تسلط به مسائل بهداشتی کار آرایشگری، فراگیری مسائل ایمنی در زمینه کار آرایشگری مانند نحوه درست استفاده از ابزاری نظیر تیغ و قیچی و همچنین آشنایی با کاربرد انواع لوازم و وسایل کار آرایشگری و وسایل جانبی و نوع استفاده آن ها از جمله توانمندی هاییست که هنرجویان پس از ورود به آموزشگاه آرایشگری مردانه گامک کسب خواهند کرد.

آموزشگاه آرایشگری مردانه گامک چه امکاناتی برای هنرجویان خود فراهم کرده است؟

آموزشگاه آرایشگری مردانه گامک زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای فعالیت می کند، این آموزشگاه از مجرب و با سابقه ترین اساتید در زمینه آرایش و پیرایش مردانه برخوردار است، تمامی دوره های تشکیل شده در این آموزشگاه مطابق جدیدترین متدهای روز دنیا و با بالاترین کیفیت در ارائه نکات آموزشی برگزار می شوند. دوره های این آموزشگاه به نوعی کارآموزی بوده و فرد را برای ورود هرچه بهتر و مسلط تر به بازار کار آماده می کنند. مهارت هایی که در دوره های این آموزشگاه تدریس می شود هم امکان تاسیس آرایشگاه و هم فعالیت در آرایشگاه ها و در یک لاین خاص را به کارآموزان می دهد، به علاوه برخی دوره های خاص علاوه بر بازار کار معمول یعنی آرایشگاه ها، هنرجویان را جهت ورود به سینما و حرفه گریموری آماده می کنند، کارآموزان در این دوره ها محدودیتی برای داشتن مدل آموزشی ندارند و زیر نظر اساتید درجه یک انواع سبک ها و نکات آموزشی را فرا می گیرند. البته این تنها امتیاز این آموزشگاه نیست.

آموزشگاه آرایشگری مردانه گامک به هنرجویان خود این امکان را می دهد تا در صورت مهاجرت به خارج از کشور، در کشور مقصد نیز به حرفه آرایشگری مشغول شوند، نحوه این کار به این شکل است  که هنرجو پس از فراغت از دوره آموزشی جهت شرکت در آزمون رسمی سازمان فنی و حرفه ای معرفی شده و در صورت قبولی در هر ۲ آزمون کتبی و همچنین عملی مدرکی بین المللی برای آرایشگری مردانه اخذ می کند، این مدارک که به طور رسمی توسط سازمان داده می شود اعتبار بسیار بالایی داشته و علاوه بر حضور موفق در بازار ایران، امکان فعالیت در خارج از ایران، در صورت مهاجرت را به هنرجویان می دهد.

از دیگر امکاناتی که آموزشگاه آرایشگری مردانه گامک برای هنرجویان خود فراهم کرده برگزاری دوره ها در زمان های مختلف است، زمان ۲ ساعته و ۴ ساعته در برگزاری دوره ها دست هنرجو را برای انتخاب براساس شرایط خود بازتر می کند، همچنین بازه یک تا دوماهه آموزش های این آموزشگاه نسبت به میزان مطالبی که آموزش داده می شود مزیتی دیگر است. به علاوه کلاس های آموزشی در این آموزشگاه با کمترین تعداد هنرجو برگزار می شود که باعث یادگیری هرچه بهتر کارآموز و زمان بیشتر اساتید برای رفع اشکالات احتمالی کارآموزان می شود.

وظایف و ویژگی های آرایشگر خوب چیست؟

با توجه به این که شغل آرایشگری شغلی تمام وقت است و در برخی از ایام خاص سال مانند اعیاد و مناسبت ها تا پاسی از شب نیز ممکن است زمان ببرد آرایشگر باید از صبر و حوصله بالا برخوردار باشد، آرایشگر خوب نیاز است تا با اصول اولیه ارتباط با مشتریان آشنایی داشته باشد، اخلاق خوب، در کنار صبر بالا باعث جلب مشتری و مراجعه بعدی آن ها می شود، آرایشگر خوب نیاز است تا با تمام نکات بهداشتی مربوط به شغل خود آشنا باشد و آن ها را پیش و حین کار رعایت کند، به عنوان مثال بلافاصله پس از اصلاح و کوتاهی مو جهت جلوگیری از پراکندگی محیط آرایشگاه را تمیز کرده، یا وسایلی را که به طور مشترک میان تمام مشتریان استفاده می شود را پس از هر بار اتمام کار یک مشتری و استفاده استریل و ضد عفونی کند، آرایشگر خوب باید تمام وسایل و ابزار را برای آرایشگاه خود فراهم نموده و در موارد مورد نیاز از آن ها استفاده کند، به علاوه با توجه به اینکه مشتری ها با مشکلات و درخواست های متفاوتی به آرایشگاه مراجعه می کنند آرایشگر باید توانایی مشاوره مشتریان به بهترین شکل را داشته باشد، آشنایی با مدل های روز کوتاهی و فرم دهی مو و صورت از دیگر ویژگی ها و وظایف یک آرایشگر می باشد.

مهارت و دانش در زمینه آرایشگری در کنار مهارت عملی بالا از دیگر ملزومات شغل آرایشگری است، به علاوه با توجه به این که آرایشگری یک هنر است آرایشگر باید خلاقیت داشته باشد، البته باید به این نکته نیز توجه داشت که آرایشگر خود باید از آراستگی ظاهری برخوردار باشد تا مشتری به وی اعتماد کرده و جهت انجام آرایش و پیرایش به او مراجعه کند، بیشتر این ویژگی ها و نکاتی دیگر از این قبیل در آموزشگاه آرایشگری مردانه گامک به طور کامل آموزش داده می شوند.

جهت تماس با گامک می توانید از شماره های زیر استفاده نمایید.

۰۲۱۶۶۹۲۳۳۳۵

۰۲۱۶۶۹۰۸۹۹۵

آدرس : تهران، ضلع جنوب غربی میدان انقلاب، جنب بانک پارسیان ، ساختمان درمانگاه اسفند ، طبقه ۳ ، واحد ۱۲

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1415197

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =