شرکت صنایع ماشین های اداری ایران که مدتی است با نماد "مادیرا" در فرابورس ایران حضور دارد در چند روز گذشته با صفوف خرید سنگین مواجه شده و با اقبال سهامداران مواجه شده است.

بابک ثقفی مدیر عامل این شرکت از تامین مالی و پیشبرد طرح های توسعه میگوید: در زمستان سال گذشته با پیش بینی اینکه سال ۹۹ با توجه به تحریم ها افزایش نرخ ارز سال سختی خواهد بود، اقدامات به موقعی انجام دادیم که ما را در این شرایط در این جایگاه قرارداده. سهامداران اصلی شرکت با فروش سهام خود و تزریق نقدینگی به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان شرایط را برای سفارش گذاری به موقع و تامین مواد اولیه برای ما فراهم کردند و ما هم اکنون بدون هیچ مشکلی به تولید و عرضه کالا ادامه دادیم.

در حال حاضر نیز با توجه به دشوار شدن شرایط به دلیل شیوع ویروس کرونا و بالا رفتن نرخ ارز مشکلات برای تولید کنندگان بیشتر شده. که تصمیم اتخاذ شده مقرر شده سهامداران اصلی با فروش سهام خود ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به شرکت قرض دهند. که این تزریق نقدینگی در مجموع ۸۰۰ میلیارد وام بدون بهره برای شرکت محسوب می شود که تاثیرات مثبت آن در صورت های مالی و توسعه طرح های شرکت بروز خواهد کرد.

وی افزود: ما در تلاش هستیم این سهام به صورت بلوکی فروخته شود تا در بازار تلاطم ایجاد نشود و بخشی هم به صورت جزئی فروخته خواهد شد.

بابک ثقفی در خصوص توسعه تولید گفت: همانطور که در مجمع عمومی سالیانه متعهد شدیم، تا زمستان امسال فاز دوم خط تولید یخچال به بهره برداری کامل خواهد رسید و سود دهی این طرح سال آینده مشهود خواهد بود. همچنین خط تولید کولر گازی که نصب آن به دلیل محدودیتهایی که کرونا ایجاد کرد با تاخیر مواجه شد، مهر ماه راه اندازی می شود.  

تلاش ما بر این است همانطور که الان در تولید تلویزیون شماره یک بازار هستیم، در محصولات دیگر نیز به همین جایگاه برسیم به همین جهت، با تکمیل خطوط تولیدی خود تمرکز ما در آینده نزدیک بر توسعه تنوع محصول و توسعه محصولات فعلی است و پس از آن به فکر گسترش سبد کالای خود خواهیم بود.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1415416