۹ پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی در استان خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به بهره‌برداری از ۹ پروژه محرومیت‌زدایی در استان گفت: فردا چهارشنبه پروژه قنات روستای سیدان خوسف به نمایندگی از ۹ پروژه در استان با اعتبار ۴.۴ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان جنوبی : سن و سالشان زیاد نیست و زمان جبهه و جنگ را به یاد ندارند؛ با این وجود در سرشان غوغایی است. تابستان و عید نوروز که می‌شود عزم خود را جزم می‌کنند تا راهی جهاد شوند؛ جهادی که در گام اول جهاد خودسازی است و در گام دیگر خدمتی به مردم نقاط محروم.

از ساختن مسجد تا سرویس بهداشتی؛ همه را بی‌منت برای محرومانی می‌سازند که دعای خیرشان بدرقه راهشان باشد. این جوانان جهادگر در قالب گروه‌های مختلف دانشجویی، دانش‌آموزی و سایر اقشار جامعه در روزهای متفاوت راهی مناطق محروم می‌شوند و دل از خوشی‌های جوانی می‌زنند تا دست نیازمندی را بگیرند.

این نیروهای جهادی چند مدتی را در روستاهای محروم سپری می‌کنند تا عصای دست محرومان باشند. البته امسال کرونا شرایط را به نحوی دیگر رقم زد اما باز هم جوانان جهادگر با حضور در برخی نقاط محروم، جهادی متفاوت را رقم زده‌اند؛ در میان این جهادگران جوانانی بودند که در حین ماموریت و اعزام به مناطق محروم دچار حادثه شده و جان خود را از دست دادند و به جهادگران آسمانی لقب گرفتند.

حال رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی درباره بزرگداشت جهادگران آسمانی می‌گوید: به مناسبت ۱۰ مرداد ماه سالروز دیدار جهادگران با رهبری در سال ۹۸ ، اولین یادواره جهادگران آسمانی در تهران برگزار می‌شود.

مهدی هنری گفت: جهادگران آسمانی عزیزانی هستند که در حین ماموریت جهادی و در حین خدمت رسانی به مردم مناطق محروم بر اثر حادثه به رحمت خدا رفته‌اند و چون در مسیر خدمت به مردم بوده‌اند مطمئنا در پیشگاه الهی اجر شهید خواهند داشت.

وی افزود: در این راستا تاکنون حدود ۳۷ نفر در کشور شناسایی شده‌اند که ۶ نفر مربوط به استان خراسان جنوبی بوده که بعد از تهران بیشترین جهادگر آسمانی را داریم.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی تصریح کرد: جهادگر محمد خراسانی از سرایان و ۵ نفر از جهادگران شهرستان نهبندان به نام‌های علیرضا پروانه، محمدرضا سبزه‌‍ بین، پژمان هاشمی، حبیب فرزانه و رحمت شیرین از جهادگران آسمانی هستند.

وی افزود: یادواره جهادگران آسمانی با توجه به شرایط کرونا با محوریت استان تهران به صورت ویدئوکنفرانس در استان‌ها با حضور خانواده این عزیزان برگزار خواهد شد. 

هنری بیان کرد: همچنین به مناسبت دهم مرداد ماه سالگرد دیدار جهادگران با مقام معظم رهبری و به یاد و خاطره جهادگران آسمانی استان همزمان با کل کشور فردا چهارشنبه ۸ مرداد پروژه قنات روستای سیدان خوسف به نمایندگی از ۹ پروژه در استان با اعتبار ۴.۴ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد. 

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: در راستای تحقق پیام ۹ بندی مقام معظم رهبری به گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی در ۱۱ مرداد ۹۸ نیز تجدید پیمان جهادگران با نماینده ولی فقیه در استان انجام می‌شود. همچنین بیانیه مجمع جهادگران استان در تحقق پیام معظم‌له صادر خواهد شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1415438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =