ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه نهادینه شود

استاندار قزوین اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید به عنوان یک اصل در جامعه نهادینه شود، چرا که این مساله نقش مهمی در کاهش معضلات اجتماعی جوامع دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش بسزایی در رشد و آگاهی جامعه دارد.
جمالی پور با اشاره به نقش مطالعه در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، اظهارکرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید به عنوان یک اصل در جامعه نهادینه شود، چرا که این مساله نقش مهمی در کاهش معضلات اجتماعی جوامع دارد.
او ادامه داد: ساخت کتابخانه اقدامی زیرساختی و ماندگار است که برای همیشه در اذهان مردم باقی می‌ماند و باید در این خصوص از ظرفیت های مردم و خیران به خوبی استفاده شود.
این مقام مسئول با اشاره لزوم پررنگ تر شدن مشارکت خیران در ساخت کتابخانه و همچنین نذر فرهنگی ساخت کتابخانه توسط مردم،افزود: هر چقدر که در جهت ساخت کتابخانه و مراکز مطالعه اقدام شود به همان میزان از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی نیز کاسته می‌شود.
جمالی پور تصریح کرد: توسعه کتابخانه ها یک اقدام زیر بنایی برای رسیدن به توسعه اقتصادی است و هر چه ما در حوزه فرهنگی هزینه کنیم در بلند مدت ثمره آن را در ابعاد دیگر خواهیم دید.
او تاکید کرد: کتابخانه مرکزی نماد فرهنگی استان است و نباید ساخت آن تا این حد طولانی می‌شد و در هر شکل این پروژه باید تکمیل و به اتمام برسد.
استاندار قزوین تکمیل و تجهیز کتابخانه‌های عمومی در استان را خواستار شد و افزود: می‌طلبد که نهاد کتابخانه‌ها و اداره مسکن و شهرسازی اهتمام بیشتری نسبت به تکمیل و اختصاص اعتبار به این گونه پروژه‌های فرهنگی داشته باشند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1415673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =