۵۷۱ تن مرغ تنظیم بازار به نرخ ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان در قم توزیع شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: در سال جاری ۵۷۱ تن مرغ تنظیم بازار به نرخ ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان در قم توزیع شد.

به گزارش خبرآنلاین از قم : عباس پورمیدانی ، پیرامون تنظیم بازار مرغ در سطح استان اظهار داشت: در طول دو ماه گذشته، با تمهیدات لازم همچون جلوگیری از خروج مرغ از استان، هماهنگی با اتحادیه و تولیدکنندگان مرغ و رصد کلیه واحدهای تولیدی و ارزیابی زمان جوجه ریزی و زمان خروج مرغ پرورش‌یافته از مرغداری موفقیت‌های خوبی در تعادل‌بخشی به بازار مرغ به دست آمد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: هدایت توزیع نهاده‌ها به چرخه تولید از طریق سامانه یکی از اقدامات مهم بود و در جهت تأمین نهاده‌های طیور ویژه مرغدارانی که با تنظیم بازار همکاری دارند، اقداماتی انجام شد.

وی تصریح کرد: درواقع در این طرح از طریق سیستم و توافقات انجام‌شده در جهت توزیع بهینه نهاده‌ها اقدام می‌شود و اولویت با مرغدارانی است که مرغ خود را به‌صورت روزانه در تنظیم بازار، تحویل می‌دهند.

پورمیدانی بیان کرد: با اجرایی شدن این طرح، به‌تدریج مرغداران راغب شدند تا مرغ را به‌موقع تحویل دهند، از طرفی برخورد قانونی و معرفی تولیدکنندگانی که با تعزیرات و بازرسی همکاری نکردند در دست اجرا بود.

وی عنوان کرد: توفیقاتی در این طرح به دست آمد و در سال جاری ۵۷۱ تن مرغ تنظیم بازار به نرخ ۱۵۲۰۰ تومان و به‌طور متوسط ۲۹ تن مرغ به‌طور روزانه تأمین و با پایین‌ترین قیمت نسبت به دیگر استان‌ها در قم توزیع شد، در این راستا در برخی از استان‌ها قیمت مرغ از ۱۶ تا ۱۸ هزار تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: راهبرد تأمین نهاده دارای قابلیت‌های خوبی است و ظرفیت مناسبی را در حمایت از تولید و تعدیل قیمت به وجود می‌آورد، اگرچه در پایداری این موضوع به دلیل مشکلاتی که وجود دارد دچار چالش هستیم.

وی گفت: در طول روز ۵۰ تن مرغ کشتار می‌شود و برای مازاد، اجازه توزیع و خروج نداریم، اما با توجه به واردات مرغ ۱۵ و ۷۰۰ تومانی از خارج از استان، مرغدار در قم حق دارد با تأمین ۳۰ تن نیاز استان، مابقی را با قیمت ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان توزیع و هزینه‌های خود را تأمین کند.

پورمیدانی افزود: با این مصوبه می‌توان فشار روی مرغدار را کاهش داد و تولیدکننده نیز احساس اجحاف نداشته باشد و بتوان حمایت لازم را از مرغداران برای جوحه‌ریزی بیشتر داشته باشیم و مدیریت به معنای خسارت برای تولیدکنندگان نباشد.

وی تصریح کرد: در مورد نهاده‌ها، توزیع هر کیلوی آن به‌خوبی رصد می‌شود تا پایداری توزیع آن در حمایت از تولید و تنظیم بازار و تأمین مرغ حفظ و از طرفی نیاز استان مبنی بر ۳۰ تن در روز تأمین شود و بتوانیم هزینه‌های تولید مرغ را نیز جبران کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1415767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =