بیش از ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات به آسیب‌دیدگان از کرونا در همدان پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: در پی حمایت دولت از کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا، ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای صنفی استان همدان پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین همدان ؛ احمد توصیفیان در نشست اصناف و بازاریان با استاندار همدان گفت: ۹ هزار و ۴۹۵ نفر برای دریافت تسهیلات حمایتی ثبت نام که بانکهای استان تاکنون به یک هزار و ۵۱۹ متقاضی این تسهیلات را پرداخت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: پرونده بقیه متقاضیان نیز در دست بررسی بانکها است و تسهیلات آنها نیز پس از تکمیل مدارک لازم اعطا می‌شود.

توصیفیان با بیان اینکه تسهیلات کرونا با سود ۱۲ درصد و اقساط ۲۴ ماهه به پنج گروه از مشاغل آسیب دیده از کرونا در حال پرداخت است، اظهار داشت: تاکنون استان همدان با ۲ درصد پرداخت در جایگاه هفتم کشوری قرار دارد.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان سهم استان از تسهیلات حمایتی دولت را ۸۰۴ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: نامنویسی برای دریافت این تسهیلات به پایان رسیده که در صورت تمدید به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ هزار و ۶۶۵ نفر از شاغلان استان در اثر بیماری کرونا شغل خود را از دست داده اند و متقاضی دریافت بیمه بیکاری بودند که ۱۰ هزار و ۳۳۸ نفر مشمول شناخته شدند.

به گفته توصیفیان حقوق ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت ۹۰ درصد از این افراد به حسابشان واریز شده و  مابقی نیز در حال رفع مشکل و پرداخت است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1415903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =