۰ نفر
۱۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۶

با وجود اعلام داوطلبانه بودن تعطیلی 5 شنبه های ابتدایی در دو ماه و نیم باقی مانده تا پایان سال تحصیلی 90-89، اما معلمان ابتدایی استقبال خوبی از آن کردند.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است که با تعطیلی مدارس ابتدایی در روزهای پنج شنبه، معلمان می توانند آموزش های ضمن خدمت (دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته) را جدی تر بگیرند. گویا هنوز آموزش های ضمن خدمت شروع نشده، معلمان استقبال خوبی از آن داشته اند.

به گفته فاطمه قربان، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بیشتر از 50 درصد مدارس ابتدایی شهر و استان تهران با از این تعطیلی استقبال کرده اند.

او به خبرآنلاین گفت: «بیشترین تقاضای تعطیلی 5شنبه ها تاکنون در تهران بوده است. از اسلامشهر و کرج هم تقاضا داشته ایم.»

به گفته قربان، عمده تعطیلی مدارس ابتدایی تهران در مناطق یک تا 9 بوده است: «تعداد دبستان های دو شیفته در مناطق 10 تا 22 ببیشتر از دیگر مناطق تهران است، به همین دلیل درخواست تعطیلی 5شنبه ها در این مناطق کمتر است.»

تعطیلی مدارس ابتدایی در شهرهای دیگر ایران به اندازه تهران نبوده است. با این حال در استان های دیگر، مدارس دو شیفته استقبال بهتری از تعطیلی روزهای 5شنبه داشته اند. به گفته معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، شروع 30 دقیقه زودتر کلاس ها در صبح و تعطیلی 30 دقیقه دیرتر در عصر، راهکار ابتدایی های دوشیفته بوده است.

فاطمه قربان همچنین پیش بینی می کند هر روز بر آمار تقاضای تعطیلی مدارس ابتدایی اضافه شود: «ما درحال ارزیابی روش هایی هستیم که مدیران مدارس برای تعطیلی 5 شنبه ها ارائه می کنند تا مهر امسال، بهترین آن را اجرا کنیم.»

به گفته او مدارس ابتدایی روزهای 5شنبه کاملا تعطیل نیستند و دانش آموزان در صورت تمایل می توانند به مدرسه بروند: «مدیران می توانند در روزهای 5شنبه کلاس های فرهنگی تشکیل دهند، اما ما اجباری برای آن نداریم.»

44

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 141595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =