برداشت گوجه فرنگی از مزارع قزوین آغاز شد

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: برداشت محصول گوجه فرنگی از سطح ۶۰۵۴ هکتار اراضی کشاورزی این استان آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ فاطمه خمسه، رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در جریان بازدید از عملیات برداشت گوجه فرنگی از مزارع استان با بیان این مطلب گفت : این میزان سطح زیر کشت گوجه فرنگی حدود ۴درصد از مزارع آبی استان را تشکیل می دهد.
خمسه پیش بینی کرد در سال زراعی جاری بیش از ۳۶۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی از مزارع استان برداشت شود  که این میزان گوجه فرنگی تولیدی  ۱۳,۵درصد از تولید مزارع آبی استان و ۶درصد تولید گوجه فرنگی کشور را شامل می‌شود.
 به گفته اواستان قزوین رتبه ششم کشور در زمینه تولید گوجه فرنگی را به خود اختصاص داده است.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در ادامه  با اشاره  به لزوم اجرای برنامه بهره وری آب کشاورزی در استان  گفت: این سازمان  در راستای کاهش سطح کشت محصولات پرآب سطح کشت محصول گوجه فرنگی در استان را از حدود ۱۰هزار هکتار در سال ۹۵ به حدود ۶هزار هکتار در سال جاری  رسانده و سطح زیر کشت این محصول امسال  ۴۰درصد کاهش یافته است.
او به برنامه افزایش عملکرد محصول در واحد سطح اشاره کرد و یادآور شد:  با ارایه توصیه های فنی مستمر و برگزاری دوره های آموزشی توسط کارشناسان و همچنین، فعالیت کشاورزان خبره، متوسط عملکرد گوجه فرنگی در مزارع استان از ۴۵تن در هکتار سال ۱۳۹۵ با ۳۳درصد افزایش، به حدود ۶۰تن در هکتار در سال زراعی جاری رسیده است.
 خمسه گفت: با برنامه ریزی انجام شده طی یک دوره پنج ساله با وجود کاهش قابل توجه سطح زیرکشت، تولید این محصول در استان افزایش می یابد.

 رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین تصریح کرد: طی دو سال اخیر تولید و کشت  محصول  گوجه از طریق سامانه جامع وزارت جهاد کشاورزی ثبت می شود، می‌توان امید داشت که با داشتن اطلاعات دقیق از مزارع ، برنامه‌ریزی مطلوبی جهت تأمین نیاز داخلی و صادرات این محصول انجام داد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1416068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =