افزایش رانندگان باری و مصرف سوخت CNG در استان آذربایجان‌غربی

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت : تعداد رانندگان باری استان در سال جاری نسبت به سال قبل بالغ بر ۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان،غربی،  فروغ فاریابی با اعلام این خبر گفت: تعداد رانندگان باری تا پایان تیرماه سال جاری نزدیک به ۲۸ هزار نفر  ثبت شده اس درحالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۲۶ هزار بوده و این رقم نشان از افزایش بیش از ۷ درصدی تعداد افراد شاغل در این حوزه دارد.

فاریابی اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۹ درصد از سهمیه لاستیک در استان جذب شده بطوریکه از نزدیک به ۱۱۹ هزار لاستیک سهمیه بالغ بر ۱۰۲ هزار حواله لاستیک صادر شده است.

وی ادامه داد : بیشترین لاستیک جذب شده از سهمیه اعطایی مربوط به حوزه مسافری با نزدیک به ۹۸ درصد در سایز ۳۱۵  است.

فاریابی در مورد شرایط اعطای لاستیک گفت : برای کلیه ناوگان به ازای طی مسافت ۲۰ هزار کیلومتر و هر ۳۰ روز یک جفت لاستیک توزیع میشود که قیمت لاستیک اعطایی بسیار پایین تر از قیمت بازار است.

وی همچنین با اشاره به تعداد ناوگان باری تا پایان تیرماه سال جاری گفت : نزدیک به ۱۶ هزار ناوگان باری در این مدت در استان فعال بودند که این مقدار نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل بالغ بر ۷ درصد رشد داشته است.

رشد ۲۱ درصدی مصرف سی‌ان‌جی در منطقه ارومیه

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه گفت: مصرف سی‌ان‌جی در سبد سوخت حمل و نقل مرکز و شهرهای شمال استان آذربایجان‌غربی در تیر ماه امسال ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون آذربایجان‌غربی از لحاظ مصرف این سوخت، رتبه پنجم را پس از استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و اصفهان به خود اختصاص داده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1417092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =