۰ نفر
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
مشکل بیمه‌ای شاغلان دورکار حل شد + سند

فارس نوشت: سازمان تامین اجتماعی که اخیرا به واسطه شیوع کرونا شاغلان دورکار را از خدمات بیمه ای منفصل کرده بود در راستای تسهیل شرایط این مشکل را مرتفع کرد.

سازمان بیمه تامین اجتماعی اخیرا با مراجعه به بنگاه ها و شرکتها افرادی که به واسطه شیوع کرونا دورکار شده اند را به منزله انفصال از کار تلقی کرده و بنگاه ها را جریمه و بیمه افراد دورکار با مشکل مواجه می کرد.

در همین راستا علی فیروزی رئیس مرکز مطالعات، پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد در نامه ای به معاون این سازمان خواستار رفع مشکل ایجاد شده برای بیمه شدگان به واسطه دورکاری شد.

در این نامه آمده است: پیرو مذاکره صورت گرفته در حاشیه سی و نهمین نشت هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۲۹، به استحضار می رساند بر اساس موارد منعکس شده توسط فعالان بخش خصوصی و کسب و کارها، با توجه به بروز بیماری کووید ۱۹ و ارجحیت استفاده از سرمایه انسانی به صورت دورکار تکمیل لیست بیمه توسط بازرسین محترم دچار مشکلاتی مانند شبهه انفصال از خدمت افراد دورکار یا دورکار بودن افراد منفصل از خدمت، شده است

با توجه به موافقت جنابعالی، خواهشمند است دستور فرمایید ضمن ابلاغ راهکار مقتضی در قالب دستورالعمل داخلی به همکاران آن سازمان، این مرکز را از نتایج حاصل از آن آگاه نمایند.

در ادامه مهرداد قریب معاون بیمه ای سازمان بیمه تامین اجتماعی پس از انعکاس این موضوع نامه ای به ادارات استان ها در مورد احراز اشتغال بیمه شدگان دورکار، توضیحاتی ارائه کرد.

در این نامه آمده است: با عنایت به گسترش و شیوع بیماری کرونا در اغلب استانهای کشور و در جهت حفظ حقوق کارگران شاغل در کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی و همچنین صیانت از اقشار و صاحبان مشاغل حقیقی و حقوقی مقرر گردید بازرسان کارگاهی در هنگام مراجعه به کارگاهها و در صورت اعلام کارفرما مبنی بر دورکاری با عدم اشتغال موقت کارگران در توضیحات گزارش بازرسی، ضمن تائید اشتغال کارگران دور کار نسبت به تهیه گزارش جامع بازرسی به صورت کامل اقدام نمایند. شایان ذکر است بیمه شدگان دورکار شاغل در کارگاه‌های مشمول معافیت کمک دولت (از هرنوع) از این موضوع مستثنی بوده و صرف حضور بیمه شده در کارگاه و رویت ایشان توسط بازرس کارگاهی اشتغال آنها مورد تائید می باشد.

223229

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1417509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =