پویش ازدواج آسان در قزوین راه اندازی شود

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام شیوع کرونا و همچنین ترویج فرهنگ ازدواج؛ ضروری است پویش ازدواج آسان و به دور از تجملات در قزوین آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری آنلاین از قزوین؛ مریم بیدخام، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در بازدید از موسسه خیریه ازدواج آسان، گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های حمایتی و خیران علاوه بر تهیه جهیزیه، ترویج ازدواج آسان و ارائه آموزش‌های لازم حین و بعد از ازدواج به پایداری و تقویت  بنیان خانواده‌ها کمک کنند.
این مقام مسئول با اشاره به شرایط موجود متاثر از کرونا و برگزار نشدن مراسم عروسی و سایر اجتماعات، گفت: تشویق و ترویج ازدواج ساده، آگاهانه و پایدار از جمله اهداف و رسالت‌های خیران عرصه‌های اجتماعی است.
او با بیان اینکه برخی از آداب و رسوم غلط مانع بزرگی در مسیر ازدواج جوانان است، افزود: ترویج فرهنگ ازدواج آسان، تهیه جهیزیه در حد نیاز و توجه ویژه به کسب مهارت‌های زندگی از جمله وظایف تشکل‌های مردم نهاد است.
بیدخام با اشاره به ممنوعیت برگزاری  مراسم‌های  جشن و ‌عروسی  در تالارها، ‌اماکن عمومی و حتی منازل تا اطلاع ثانوی، اظهار کرد:‌ تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه جوانان و خیران در راستای عمل به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا پویش ازدواج آسان و بدون مراسم را اجرایی کنند.

او ادامه داد: با توجه به اعیاد پیش رو، ازدواجِ آسان و به دور از تجملات در روزهای کرونایی می‌تواند در آینده به یک فرهنگ ماندگار تبدیل شود و جوانان با شرایط آسانتری تشکیل خانواده دهند.
بیدخام افزود: می‌توان ازشرایط کرونایی برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان استفاده بهینه کرد  تا جوانان بتوانند بدون صرف هزینه‌های کلان و  مراسم پرهزینه زندگی مشترک خود را آغاز کنند.
این مقام مسئول اظهار کرد: جوانان می‌توانند هزینه‌های مضاعف و تحمیلی را صرف تهیه مایحتاج  اساسی زندگی خود کنند و این امر در وهله اول با حمایت خانواده‌ها و فرهنگ سازی توسط تشکل‌های مردمی محقق می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1417528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =