ضرورت ساماندهی ناوگان وانت بارها در قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: برای تسهیل فرآیند صدور بارنامه برای وانت بارها و حذف واسطه‌ها در نحوه فعالیت این نوع ناوگان؛ سیستم تحت وب صدور بارنامه الکترونیکی وانت بارها راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ جواد حق لطفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در نشست شورای حمل و نقل استان که در استانداری قزوین برگزار شد، کمبود لاستیک و اختلاف سبد وارده و حواله شده را از مهم ترین مشکلات در توزیع لاستیک استان عنوان کرد و گفت: با توجه به بررسی انجام شده تعدادی از اندازه های لاستیک به اندازه کافی نیست و این موضوع باعث طولانی شدن صف انتظار برخی از رانندگان در این بخش شده است.
حق لطفی با اشاره به عدم تطابق تعداد لاستیک با تعداد ناوگان استان اضافه کرد: قزوین استانی استراتژیک در زمینه حمل و نقل است و عدم همخوانی عرضه و تقاضای لاستیک می‌تواند در بلند مدت به نارضایتی رانندگان منجر شود.
او در همین راستا خواستار مکاتبه و پیگیری سازمان صنعت، معدن و تجارت در زمینه توزیع لاستیک و شارژ سبد لاستیک شد و گفت: همچنین تشکیل تیمی مشترک و بازدیدهای دوره ای سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل تعزیرات حکومتی، استانداری، راهداری و برخورد قاطع با متخلفان در حوزه لاستیک از دیگر راهکارها برای رفع این عدم همخوانی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در بخش دیگری از این نشست بر لزوم ساماندهی ناوگان وانت بار استان تاکید کرد و گفت: با توجه به تکالیف قانونی مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور تسهیل فرآیند صدور بارنامه برای وانت بارها و حذف واسطه‌ها در نحوه فعالیت این نوع ناوگان در جاده‌ها سیستم تحت وب صدور بارنامه الکترونیکی وانت بارها راه اندازی شده و نسبت به اطلاع رسانی، شناسایی و صدور کارت هوشمند رانندگان و ناوگان اقدام می شود.
حق لطفی یادآور شد: از این پس جهت دریافت سهمیه عملکردی سوخت، ناوگان وانت بار باید نسبت به اخذ مدارک و اسناد حمل شامل کارت هوشمند راننده و ناوگان و بارنامه جهت حمل محمولات اقدام کند.

او با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ساماندهی وانت بارها اظهار کرد: بر اساس بند پنج مصوبات کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قرار است اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برای ساماندهی وانت بارها و مدیریت سوخت و پلیس راه نسبت به کنترل اسناد از جمله کارت هوشمند راننده و ناوگان و بارنامه اقدام کند.
حق لطفی در همین راستا خواستار جلب مشارکت فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در اجرای همه جانبه طرح و ارسال بخشنامه از سازمان صنعت، معدن و تجارت به تمام واحدهای تولیدی جهت حمل بار تحت بارنامه شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در ادامه با تاکید بر لزوم جابجایی بار از گمرکات توسط شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان مجاز گفت: حوزه حمل و نقل جاده ای با وجود تلاشهای وصف ناپذیر فعالان این عرصه به خاطر افزایش سرسام آور قیمت قطعات یدکی دچار ضرر و زیان‌های زیادی شده است که شاید همکاری گمرک و صنعت، معدن و تجارت در هدایت حمل تمام بار شرکت‌های تولیدی در چرخه واقعی حمل و نقل جاده ای تا حد زیادی این مساله را جبران کند.
این مقام مسئول افزود: در حال حاضر حدود ۴۰ تا ۵۰ کامیون بدون ورود و دخالت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از گمرک خارج می‌شوند که دلالان آن را بین خودشان توزیع می‌کنند و نمی‌گذارند در چرخه واقعی حمل و نقل قرار گیرد در صورتی که می‌توان با ساماندهی این موضوع به نفع ناوگان حمل و نقل جاده ای بخش زیادی از مشکلات این حوزه را برطرف کرد.

48

کد خبر 1417529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =