مهماندوست: سارقان همه زندگی‌ام را بردند و دنبال فروش ویلایم بودند

رضا مهماندوست سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندو آذربایجان از دزدیدن وسایل ویلایش در ایران و جعل سند آن خبر داد.

سید حسن صفوی: سارقان همه اموالم را به سرقت برده اند و با جعل سند،می خواستند ویلایم را بفروشند که دوستانم در ایران موضوع را به پاسگاه اطلاع دادند. اینها حرفهای رضا مهماندوست سرمربی تیم ملی تکواندوی جمهوری آذربایجان است. او با اینکه در باکو به سر می برد اما دلش اینجا است. بهترین مربی تکواندوی جهان حالا دغدغه اش جدای از آمادگی تیمش برای سهمیه و المپیک ، نگران حال دوستانش است که بابت پیگیری پرونده ویلای او تهدید به مرگ شده اند.

*داستان سرقت از ویلای شما چیست؟
۲۰ سال پیش یک زمین چهارهزارمتری در هشتگرد خریده بودم،چندسالی در این زمین درخت کاشتم و یک خانه ویلایی در گوشه اش درست کردم، با  آمدنم به آذربایجان ،فرصت سرکشی به ویلا را نداشتم، تا اینکه دوستان نزدیکم خبر دادند همه لوازم ، حتی  در و پنجره ها و چوب های سقف ویلا را به سرقت برده اند، متاسفانه من تصور میکردم که در ایران فقط لوازم منزل به سرقت میرود، اما زمین خواران با جعل سند می خواستند  ویلایم را  بفروشند که دوستانم به موقع از این موضوع با خبر شده اند.همه مدارک و امضایم جعل شده و تا به فروش برسد. دوستانم در ایران موضوع را به پاسگاه منطقه اطلاع داده اند و تمام قول نامه های جعلی هم به ماموران داده شده است.متاسفانه با شرایطی که در مرزهای دو کشور حاکم است، نمیتوانم به ایران بیایم  اما دوستانم در حال پیگیری ماجرا هستند، هرچند زمین خواران دوستانم را تهدید به مرگ کرده اند.

*جنگ ارمنستان و آذربایجان روی زندگی مردم تاثیر گذار بوده ؟
جنگ این دوکشور به هیچ عنوان روی زندگی مردم تاثیر نگذاشت. البته جنگ خیلی جدی نبود و اتحادیه اروپا سریع غائله را تمام کرد. بیش از ۲۰ سال است که این دو کشور روی منطقه قره داغ اختلاف شدید دارند و این موضوع خیلی قدیمی است. البته بعضی کشورها دوست ندارند این دو کشور در آرامش باشند. من دوران جنگ تحمیلی تخریبچی بودم و جنگ را لمس کرده ام، امیدوارم هیچ کشوری درگیر جنگ نباشد.

پربیننده‌های ورزشی:
بیرانوند روی پوستر قهرمانی آنتورپ/عکس 

آشتی بازیکن معروف خارجی با زنش به خاطر کامنت ایرانی‌ها!/عکس

آشتی تاریخی امیر قلعه‌نویی با کاپیتان گلزن پرسپولیس/عکس

* اوضاع تمرین تیم ملی تکواندو آذربایجان در روزهای کرونایی چطور است؟
متاسفانه کرونا همه مردم دنیا را خانه نشین کرده است. امیدوارم زودتر  با ورود واکسن آن به بازار مردم دنیا نجات پیدا کنند. ما چندین اردوی مقطعی خارج از شهر باکو در کمپ های حفاظت شده داشتیم، یک هفته ای است که با پایان تمرینات ،به باکو برگشته ایم. دولت همه  سالن های تمرینی تیم های ملی را گرفت تا برای مداوای مداوای بیماران کرونایی آماده شود.حتی کمپی که ما تمرین میکردیم را تخت های بیمارستان را چیده اند. 

*پس با این شرایط دوباره  تمرین تکواندوکاران  اینترنتی شد؟
اینجا هرکسی بخواهد بیرون برود بیاد با پیامک به پلیس ، اجازه خروج از خانه برای یک ساعت می‌گیرد. هرکسی تخلف کند به شدت با او برخورد می شود و باید جریمه بدهد. محل تمرین و هتل تیم ملی را هم به بیمارستان ها داده اند و به همین دلیل من تمرینات ملی پوشان را اینترنتی زیر نظر دارم.

*مشکلات مالی شما با فدراسیون تکواندو آذربایجان حل شد یا همچنان طلبکار هستید؟
۱۱ ماه است که حقوق هایمان را از فدراسیون این کشور طلبکار هستیم؛ ما به خاطر المپیک شرایط را مراعات می‌کردیم  و حالا هم  که وضعیت غیر عادی شده و از برگزاری المپیک با این شرایط خبری نیست. زمانی که شرایط عادی بود حقوق ما را نمی دادند، حالا که دیگر وضعیت دنیا بهم ریخته اصلا کسی به فکر حقوق ما نیست. مسئولان فدراسیون تکواندو آذربایجان مدعی هستند به خاطر شیوع کرونا چرخ اقتصاد این کشور خوابیده و خوب نیست. به هر حال ما هم شرایط را میبینم و درک می‌کنیم. هرچند که تعدادی از ملی پوشان به شرایط مالی اعتراض کردند اما فدراسیون تمرینات تیم ملی را  تعطیل کرد و و ما فعلا ناچاریم تحمل کنیم.

*میلاد بیگی و پیام قبادی از ملی پوشان ایرانی تیم ملی تکواندو آذربایجان ظاهرا به  ایران برگشته اند؟
بله؛ آنها زمینی به ایران آمده اند،  مدتی بود که خانواده هایشان ندیده بودند ، به ایران آمدند تا کنار آنها  باشند. البته سفارت ایران اعلام کرده برای برگشت همکاری های لازم را می کند اما فعلا مرزها بسته شده و هرکسی نیاز به سفر ضروری داشته باشد باید گواهی صحت سلامت بین المللی داشته باشد.من تمرینات بیگی و قبادی را زیر نظر دارم و از شرایط تمرینی هر دو تکواندوکار باخبر هستم، البته وقتی بچه ها در تمرین تیم ملی زیر نظر خودم هستند؛ شدت تمرینات خیلی بالا است اما در تمرین تنهایی  خیلی پرفشار کار نمی کنند.

*زمان و ساعت برگزاری رقابتها در المپیک  اعلام شده ، به نظر شما  برگزاری المپیک امکان پذیر است ؟
این رفتار میزبان باعث امیدواری بیشتر ورزشکاران دنیا می شود، البته  کرونا در ژاپن دوباره اوج گرفته و مردم توکیو به نشانه اعتراض به خیابان ها آمده اند،آنها دوست ندارندالمپیک در ژاپن برگزار شود؛آنها نگران آینده هستند، شاید ورود واکسن به بازار قبل از المپیک ،شرایط را بهتر کند. آنها به فکر سلامتی خودشان هستند اما متاسفانه در ایران ظاهرا  مردم کرونا را جدی نگرفته اند وبدون ماسک در خیابان ها و مترو رفت و آمد دارند . متاسفانه دولت باعث شکسته شدن قرنطینه شد و حالا اوضاع بد همه را  نگران کرده است.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1417705

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =