افزایش ثانیه به ثانیه بدهی به برانکو!

جام جم نوشت: پرسپولیس هنوز بدهی برانکو را پرداخت نکرده و ثانیه به ثانیه به بدهی سرخپوشان به این مربی کروات اضافه می شود.

باشگاه پرسپولیس فقط تا روز پنجشنبه فرصت دارد تا با برانکو ایوانکوویچ تسویه حساب کامل کرده و شکایت این مربی کروات به فیفا را خنثی کند. برانکو برای دریافت مطالبات خود که حدود ۱۹ ماه از آن می‌گذرد، به فیفا شکایت کرد و کمیته تعیین وضعیت مربیان و بازیکنان در فیفا و همچنین کمیته انضباطی فدراسیون جهانی، مشترکا رای به سود این مربی دادند. رای یک میلیون و ۵۵ هزار یورویی علیه باشگاه ایرانی، در این شرایط پرسپولیس را در وضعیت غیر عادی قرار داد زیرا سرخپوشان درآمد دلاری ندارند و اگر هم در فیفا درآمد داشته باشند به خاطر تحریم های بانکی توسط آمریکا، تمام پول های شان بلوکه می شود.

از این رو پرسپولیسی ها باید به دنبال راه دیگری برای تسویه حساب با برانکو باشند. این راهکار در واقع، استفاده از درآمدهای ریالی توسط اسپانسر بود ولی تا شنیدیم اسپانسر ها هم نمی توانستند مبلغ طلب برانکو را یکجا پرداخت کنند زیرا زمانی که قیمت دلار در بازار تهران ۱۳ هزار تومان بود، رساندن ۱۳ میلیارد تومان نقد برای تسویه حساب با این مربی کار سختی بود، چه رسد به امروز که قیمت دلار حدود ۲۱ هزار تومان در بازار ایران تخمین زده می‌شود و باشگاه برای تسویه حساب با برانکو حالا باید چیزی حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه کند.

مشکلی که می شد دو فصل پیش با تنها سه میلیارد تومان به صورت قطعی و توافقی تمام کرد تا با برانکو تسویه حساب کامل صورت بگیرد، توسط مدیران پر اشتباه باشگاه در گذشته به امروز کشید. آنها نتوانستند یا شاید هم نخواستند که این اتفاق رخ بدهد و حالا مهدی رسول پناه با بزرگترین چالش دوران مدیریت خود مواجه شده است و باید هر طور شده رضایت مرد کروات را به دست بیاورد؛ در غیر این صورت پرسپولیس با یک دردسر بزرگ مواجه می شود. 
دردسر بعدی اما در نوع خود عجیب تر است. داریو بوسیچ وکیل کروات برانکو که نه تنها وکالت این پرونده بلکه وکالت پرونده تمام شکایت‌های مربیان و بازیکنان کروات علیه پرسپولیس را برعهده دارد، معتقد است سرخپوشان پایتخت جدا از مبلغی که باید به برانکو بدهند، مبالغ دیگری هم باید به حساب کروات واریز کنند زیرا جریمه و دیرکرد هم به مطالبات موکلانش تعلق می گیرد.

 طبق ادعای این وکیل کروات باشگاه پرسپولیس تا اواسط اردیبهشت ماه می توانست با همان یک میلیون و ۵۵ هزار یورو با برانکو تسویه کند اما از آنجا که این اتفاق صورت نگرفته حالا باشگاه باید غرامت بیشتری بابت عدم پرداخت حق واقعی برانکو بپردازد و این رقم حالا دیگر حول و حوش یک میلیون و ۱۱۰ هزار یورو شده که مشکلات سرخپوشان را دو چندان می‌کند. هزینه دیرکرد، موضوعی نیست که فیفا به راحتی از کنار آن بگذرد زیرا در صورت بی توجهی باشگاه به این امر، فیفا آن را به عنوان بی احترامی به احکام خود تلقی خواهد کرد و جریمه های سختگیرانه بعدی را اعمال می کند. 

برانکو بارها گفته بود طبق عرف از باشگاه پرسپولیس شکایت کرده تا به پولش برسد اما مدیران باشگاه هرگز برای توافق سطحی هم وارد مذاکرات نشدند وگرنه کار به اینجا نمی‌کشید و پرونده خیلی زودتر از اینها بسته می‌شد. این اتفاق ممکن بود خیلی زودتر و در مذاکرات استانبول که پاییز سال قبل انجام گرفت، به سرانجام برسد ولی پیشنهادهای عجیبی که از سوی باشگاه پرسپولیس به دست وکیل برانکو رسید، از جمله تخفیف 60 تا 70 درصدی و سپس پرداخت 30 درصد باقی مانده به صورت اقساطی و طی یک سال، طرف کروات را از توافق، ناامید کرد. 

حالا برانکو همه چیز را به بوسیچ سپرده و این وکیل سمج کروات تا وقتی باشگاه پرسپولیس را محکوم نکند و پول این مربی را زنده نکند اجازه مختومه شدن شکایتش را نمی‌دهد. پرسپولیسی ها برای حل این مشکل، فقط تا پنجشنبه وقت دارند تا به منابع درآمدزایی خود بازگردند و برای توافق با برانکو کاری از پیش ببرند. 

با این حال، مدتی قبل مهدی رسول پناه مدیر باشگاه پرسپولیس اعلام کرده بود اگر برانکو به ایران بیاید می‌تواند پولش را نقدی تحویل بگیرد و این در حالی است که در مراودات بین‌المللی دریافت پول نقد به هیچ عنوان ملاک تسویه حساب نیست به خصوص که حمل این حجم از پول نقد با محدودیت های پلیس مرزی کشورها مواجه می شود. رسول پناه، اقدام دیگری هم کرده و پرونده را به دادگاه حکمیت ورزشی یا همان دادگاه CAS کشانده اما گفته می شود برای شروع دادرسی، هزینه این انتقال جنجالی به حساب دادگاه حکمیت واریز نشده و از این رو، ممکن است پرونده اصلا آنها مورد بررسی قرار نگیرد!

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1417706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =