چند نکته مهم برای عمر طولانی‌تر گوشی موبایل

۱۹کالا در ادامه به نکاتی مهم برای نگه داری هر چه بهتر از گوشی موبایل و طول عمر آن و نکاتی که برای خرید گوشی اشاره خواهد کرد.

شما به عنوان خریدار موبایل در زمان خرید گوشی چگونه عمل خواهید کرد؟ لازم است بدانید؛ علاوه براینکه قبل از خرید می‌بایست به مواردی توجه کنید باید بعد از خرید گوشی مورد نظر خود نیز نکته‌هایی را در نظر داشته باشید تا بتوانید به مدت طولانی‌تری از گوشی موبایل خود استفاده کنید. ۱۹کالا به عنوان یک مرجع موبایل نکاتی را در ادامه بیان خواهد کرد که ممکن است در فرآیند خرید و انتخاب یک گوشی سپس طول عمر بیشتر دستگاه مورد نظر شما کمک کند.

اولین نکته‌ای را که در خرید گوشی موبایل باید درنظر بگیرید قیمت گوشی است. در بیشتر مواقع نیاز نیست که شما یک گوشی گران‌قیمت را خریداری کنید. برای مثال افرادی که از گوشی موبایل خود تنها برای تماشای ویدئو و یا استفاده از شبکه‌های اجتماعی مثل واتس‌آپ اینستاگرام و ... استفاده می‌کنند لازم نیست که حتماً یک گوشی پرچمدار را خریداری کنند و یک گوشی میان‌رده و حتی پایین‌رده همپاسخگوی نیاز آنها خواهد بود؛ اما اگر از جمله افرادی هستید که توقع بالایی از گوشی موبایل خود دارید نباید به سراغ گوشی‌هایی بروید که عملکرد سخت‌افزاری قدرتمندی ندارند و برای عملکردهای ساده طراحی شده‌اند. برای مثال گیمرها باید همواره موبایلی را مد نظر قرار دهند که توان سخت‌افزاری بالایی داشته باشد، ازاین‌رو باید با صرف هزینه بیشتری گوشی را خریداری کنند که تراشه قوی‌تری دارد. چیزی که همه شما به عنوان یک خریدار باید در نظر داشته باشید این است که قبل از خرید به خوبی تحقیق کنید. برای مثال این جمله که برندی خوب است و برند دیگری بد به هیچ عنوان نمی‌تواند کمک‌کننده باشد.

۱۹کالا

به این دلیل که شرکت‌های سازنده موارد زیادی را در عرضه محصولات خود در نظر می‌گیرند و عمده تمرکز آنها مشتریان بالقوه است. آنها محصولات مختلفی را تولید می‌کنند این شما هستید که با در نظر گرفتن نکته‌هایی می‌توانید بهترین مدل را بر اساس نیاز خودتان خریداری کنید. یکی از مهمترین مشخصه‌هایی که برای اکثر افراد این روزها در اولویت قرار دارد دوربین گوشی موبایل است. شرکت‌های سازنده نیز همواره سعی می‌کنند که روزبه‌روز این مشخصه را ارتقاء دهند. برای مثال سامسونگ امسال تصمیم گرفت که در گوشی پرچمدار ۲۰۲۰ خود از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده کند، این درحالیست که شرکت‌های دیگری مثل شیائومی نیز از این لنز در گوشی‌های میان‌رده خود نیز استفاده کرده‌اند. به نسبت دوربین و لنزهای ۱۲ مگاپیکسلی این یک جهش قابل‌توجه محسوب می‌شود.

علاوه بر مواردی که باید قبل از خرید در نظر بگیرید مثل، قیمت گوشی، سخت‌افزار، نرم‌افزار و قابلیت‌های نرم‌افزاری و ... مواردی نیز وجود دارد که باید به عنوان یک کاربر بعد از خرید گوشی در نظر داشته باشید تا بتوانید به مدت طولانی‌تری از گوشی موبایل خود استفاده کنید. همه ما می‌دانیم که گوشی موبایل نیز همانند هر دستگاهی بعد مدتی عملکرد اولیه خود را نخواهد داشت و تا حدودی کند می‌شود و حتی شاید نتوان برخی از کارهایی را که مد نظر داریم را آنطور که باید با آن انجام دهیم. حال این سوال مطرح می‌شود آیا راه حلی وجود دارد که بتوان این روند کند شدن گوشی را به تعوق بیاندازیم؟ پاسخ این سوال مثبت است و ۱۹کالا در ادامه به برخی از موارد اشاره خواهد کرد.

همان طور که می‌دانید نسخه سیستم عامل هر موبایلی قابل آپدیت بوده و هر دستگاه موبایل بسته به شرکت سازنده آن هر ازچندگاهی آپدیت مورد نظر را دریافت می‌کند؛ برای مثال در گوشی‌هایی که از اندروید وان استفاده کرده‌اند گوگل تضمین می‌کند که تا ۲ سال برای این مدل‌ها به روزرسانی‌های امنیتی و سایر بروز رسانی‌ها را ارائه خواهد داد، اما نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که قبل از هر به روز رسانی تناسب نرم‌افزار موبایل با نسخه سخت‌افزار آن را باید در نظر داشته باشید. شاید به همین دلیل است که به طور مثال بعد از نصب یک اپلیکیشن خاص عملکرد گوشی موبایلتان ممکن است مختل شود و این دلیلیست که می‌توان برای آن در نظر گرفت.

۱۹کالا

روز به روز اپلیکشن‌های جذاب‌تری وارد بازار شده و همه ما وسوسه می‌شویم که این برنامه‌ها را نصب کنیم بدون اینکه کوچک‌ترین استفاده‌ای از این برنامه‌ها داشته باشیم. در بسیاری از مواقع اپلیکیشن‌هایی که در پس زمینه گوشی اجرا می‌شوند باعث کند شدن سرعت دستگاه موبایل خواهد شد. از این‌رو بهترست که سری به تنظیمات زده و اپلیکیشن‌های بلااستفاده را از گوشی موبایل خود حذف کنیم و با این کار جان تازه‌ای به دستگاه موبایل خود دهیم. یکی دیگر از دلیل کند شدن گوشی پر شدن حافظه هست در نظر داشته باشید نباید اجازه دهید که حافظه گوشی شما به طور کامل پر شود و همیشه مقداری فضای آزاد را در نظر بگیرید. از جمله دلایل دیگری که باید برای جلوگیری از کند شدن گوشی انجام دهید این است که نسبت به باتری موبایل خود نیز حساس باشید. به این دلیل که باتری معیوب گرمای زیادی تولید می‌کند و همین گرما بر پردازنده تاثیر منفی خواهد گذاشت.

نتیجه:

نکات زیادی وجود دارد که باید به عنوان یک کاربر برای استفاده بهتر از گوشی موبایل در نظر داشته باشید؛ اما ۱۹کالا به شما توصیه می‌کند که به مواردی که در این مطلب اشاره شد دقت داشته باشید تا بتوانید طول عمر گوشی خود را افزایش دهید. کند شدن گوشی مختص یک برند خاص نیست و به نحوه استفاده شما از دستگاه موبایلتان بر می‌گردد.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1417943