۱۷۵۰ مدافع سلامت آذربایجان‌شرقی به کرونا مبتلا شدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون، یک‌هزار و ۷۵۰ نفر از کادر بهداشت و درمان آذربایجان‌شرقی به این بیماری مبتلا شده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی  دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، روزبه رجایی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این تعداد از مبتلایان کادر بهداشت و درمان به مروز زمان بهبود یافته و پس از سپری کردن دوره درمان به چرخه خدمت بازمی‌گردند.

وی با بیان اینکه متاسفانه چند نفر از همکارانمان را در خط مقدم مبارزه با کرونا را از دست دادیم،افزود: افزایش آمار مبتلایان باعث خستگی روز افزون کادر بهداشت و درمان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هر بار از تریبون‌ها و رسانه‌های مختلف اعلام می‌کنیم که مردم بیشتر همراهی کنند تا دیگر شاهد از دست رفتن همکارنمان نباشیم، اما متاسفانه هنوز هم برخی افراد اقدام به برپایی مجلس عروسی کرده و از ماسک استفاده نمی‌کنند، چنین رفتارهایی، خستگی کادر درمان را دو چندان می‌کند.

رجایی بر ضرورت استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری هوشمند و عدم حضور در تجمعات و مراسم‌های مختلف تاکید کرد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۳۱۲ هزار و ۳۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ١٧ هزار و ۴۰۵ نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۲۷۰ هزار و ۲۲۸ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۱۸ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۶۴۲ نفر را بیمار کرده و جان ۶۹۷ هزار و ۱۸۹ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1418037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =