نماینده مردم اصفهان در مجلس: وظیفه مجلس ریل‌گذاری است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه مجلس ریل‌گذاری است و در ارتباط با اقدامات لازم برای مهار قیمت مصالح و غیره، مجری قانون - دولت - باید پاسخگو باشد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان : مهدی طغیانی ، در ارتباط با اقدام‌های مجلس یازدهم برای کاهش قیمت مسکن اظهار داشت: طرح‌های مجلس یازدهم برای مسکن هنوز ابلاغ نشده به این دلیل که روال و فرآیند رسیدگی به قوانین در مجلس مقداری زمان‌بر است و حداقل یک ماه طول می‌کشد که یک بحث به کمیسیون رفته و جزئیات آن مطرح و مصوب شده و بعد در صحن علنی کلیات و جزئیات آن رای بیاورد.

وی با اشاره به وضعیت طرح‌های مجلس برای کاهش قیمت مسکن بیان کرد: اکنون جزئیات طرح مالیات بر خانه‌های خالی که نسبت به سایر طرح‌ها بیشتر پیش رفته است، هنوز زمان لازم دارد  تا در صحن علنی مطرح شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: طرح بعدی تولید و ساماندهی مسکن است که طرحی مفصل است و از کمیسیون عمران مطرح می‌شود و طرح مالیات بر عایدی سرمایه هم از کمیسیون اقتصادی مطرح می‌شود. وی با اشاره به افزایش اخیر قیمت مصالح و مسکن بیان کرد: آن چیزی که ما می‌توانیم انجام دهیم همین قوانین و مقررات و در ادامه نظارت‌های اجرایی است، چراکه وظیفه مجلس ریل‌گذاری است اما مجری قوانین یا همان دولت باید در مورد اقدامات لازم برای مهار قیمت مصالح و غیره پاسخگو باشد.
48
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1418067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =