۰ نفر
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
نرخ تورم مصرف‌کننده چه تغییری کرد؟

اتاق بازرگانی تهران در گزارشی تغییرات نرخ تورم مصرف‌کننده اعلام شده در تیرماه امسال را بررسی کرد.

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به بررسی جزییات تورم مصرف کننده در تیرماه بر اساس آمارهای مرکز آمار ایران پرداخته و نوشته است: تورم سالانه در تیرماه به ۲۶.۴ درصد و تورم نقطه‌ای نیز در این ماه به ۲۶.۹ درصد رسید. این در حالی است که تورم ماهانه در این ماه هم برابر با ۶.۴ درصد بود.

براساس این گزارش، تورم خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات برابر با ۶.۷ درصد بود. همچنین تورم خوراکی‌ها برابر با ۶.۷ و خوراکی‌های تازه ۷.۶ درصد اعلام شده است. این در حالی است که شاخص قیمت مصرف کننده برای سایر خوراکی‌ها معادل ۵.۷ درصد بوده است.

البته آمارهای مرکز آمار نشان می‌دهند که شاخص قیمت مصرف کننده برای کالاهای غیرخوراکی و خدمات معادل ۶.۳ درصد بوده است.

براساس این گزارش، در حالی که تورم کالاها در تیرماه برابر با ۶.۴ درصد بوده، اما تورم کالاهای بادوام ۱۰.۴ درصد اعلام شده است. این در حالی است که شاخص قیمت مصرف کننده برای کالاهای بی دوام ۵.۶ درصد و برای کالاهای کم دوام ۶.۲ درصد محاسبه شده است.

براین اساس شاخص قیمت مصرف کننده در بخش خدمات نیز ۶.۵ درصد اعلام شده است. سهم خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات از تغییرات ماهانه شاخص کل قیمت مصرف کننده در تیرماه نسبت به ماه قبل از آن معادل ۲.۱ درصد، خوراکی‌ها دو واحد درصد، خوراکی‌های تازه ۱.۲ واحد درصد، سایر خوراکی‌ها ۰.۸ واحد درصد و کالاهای غیرخوراکی و خدمات نیز ۴.۳ واحد درصد بوده است.

از سوی دیگر سهم کالاها از تغییرات ماهانه شاخص کل قیمت مصرف کننده در مدت زمان مشابه ۳.۸ درصد و برای خدمات ۲.۶ واحد درصد اعلام شده است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1418069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =