فرافکنی آسوشیتدپرس درباره دستگیری جمشید شارمهد

فارس نوشت: خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، امروز با انتشار گزارشی درباره دستگیری «جمشید شارمهد» سرکرده گروهک تروریستی تندر وابسته به انجمن پادشاهی ایران، اقدام به خبرسازی و عملیات روانی علیه اذهان عمومی کرد.

 در این گزارش به نقل از خانواده شارمهد ادعا شده که شارمهد در حالی که در دبی اقامت داشته، توسط ایران ربوده شده است.

آسوشیتدپرس در این گزارش هدفمند که به نظر می‌رسد از سوی سازمان مرکزی جاسوسی آمریکا (سیا) در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته مدعی شده که شارمهد، روز چهارشنبه 8 مردادماه، از امارات متحده عربی به البریمی عُمان منتقل شده و فردای آن روز از البریمی به صُحار انتقال یافته  و از آنجا با توقف ارسال سیگنال جی‌پی‌اس گوشی تلفن همراهش، به ایران آورده شده است.

«شایان شارمهد» پسر این تروریست مورد حمایت آمریکا نیز در این گفت‌وگو گفته: «تصور کنید که یک روز که مشغول تماشای تلویزیون هستید، پدر خودتان را می‌بینید! شما نمی‌توانید یک نفر را در یک کشور سوم همراه خود ببرید و او را به کشور خود منتقل کنید!» این اظهارات در حالی بیان می‌شود که جمهوری اسلامی ایران توانسته است، شارمهد را دستگیر کند.خانواده این تروریست در گفت‌وگو با این خبرگزاری آمریکایی ادعا کرده‌اند که شارمهد، تنها، سخنگوی این گروه بوده و هیچ ارتباطی با حملات تروریستی علیه ایرانیان نداشته است. این در حالی است که نامبرده بارها در شبکه تلویزیونی خود و دیگرشبکه‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب، به نقش خود در هدایت عملیات‌های تروریستی علیه مردم ایران اذعان کرده بود.

پسر شارمهد به خبرنگار آسوشیتدپرس گفته که پدرش قصد داشته برای یک معامله تجاری برای شرکت نرم‌افزاری خود، از دبی به هند سفر کند اما آخرین بار، روز چهارشنبه (۲۸ جولای) آخرین پیام را از او دریافت کرده‌اند و وی پس از آن، دیگر به تماس‌ها و پیام‌های‌شان هیچ پاسخی نداده است.

جالب اینجاست که در همین گزارش، تناقضی واضح به چشم می‌خورد. آسوشیتدپرس از سویی مدعی شده که آخرین سیگنال دریافتی از تلفن همراه شارمهد از منطقه صحار در عمان دریافت شده اما در بخش دیگری از همین گزارش تأکید کرده که تحلیل آخرین داده‌های تلفن همراه شارمهد نشان می‌دهد که وی آخرین بار در فرودگاه بین‌المللی دبی از تلفن خود برای ارسال پیام استفاده کرده است. از این جالب‌تر اینکه این گزارش به نقل از یک کارمند پذیرش هتل، مدعی شده که این هتل که از آن نامی برده نشده، روز پنجشنبه هفته گذشته، شارمهد را پذیرش کرده است.

این گزارش همچنین ادعا کرده که بر اساس ردیابی داده‌های گوشی تلفن همراه شارمهد، وی در روز چهارشنبه هفته گذشته، از دبی به شهر العین در مرز عمان منتقل شده و آخرین بار، گوشی او در نزدیکی یک مدرسه اسلامی در شهر مرزی البریمی قرار داشته است.

آسوشیتدپرس همچنین با اذعان به سیطره چتر اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، تصریح کرده که مقامات غربی بر این باورند که ایران، در دبی، عملیات اطلاعاتی انجام می‌دهد و صدها هزار ایرانی را که در این شهر زندگی می‌کنند زیر نظر دارد.

آسوشیتدپرس با اشاره به اینکه  «آمریکا در دبی بیش از 5 هزار نیروی نظامی دارد که پرتعدادترین پایگاه دریایی آمریکا در خارج از این کشور به شمار می‌آید» افزوده است: وزارت امور خارجه آمریکا همچنین دفتر منطقه‌ای امور ایران را در دبی اداره می‌کند که در آن دیپلمات‌ها، گزارش‌های رسانه‌های ایرانی را زیر نظر دارند و با ایرانیان ارتباط می‌گیرند.

این گزارش سپس با اذعان به تروریست‌بودن سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد)، تصریح کرده که محمود المبحوح (از فرماندهان ارشد گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس-) که روز سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1388 در هتل روتانا در دبی کشته شد، توسط موساد ترور شده است.

این گزارش می‌افزاید که پلیس و مقامات دبی و همچنین مقامات فدرال در ابوظبی و سفارت عمان در واشنگتن، به پرسش‌های خبرنگار آسوشیتدپرس پاسخی نداده‌اند.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرده که سفارت این کشور در تهران، از مقامات ایرانی خواسته تا به شارمهد دسترسی کنسولی داشته باشند تا بفهمند وی چطور دستگیر شده اما به آنها اجازه دسترسی داده نمی‌شود چرا که ایران طبق قوانین خود، افراد دارای تابعیت دوگانه را صرفاً شهروند ایرانی به شمار می‌آورد.

رسانه‌های وابسته به دولت آمریکا از جمله آسوشیتدپرس، در حالی از دستگیری سرکرده یک گروهک تروریستی به خشم آمده‌اند که خبر ترور فرمانده بین‌المللی مبارزه با تروریسم، سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی را بطور ویژه پوشش داده و تلاش کردند از وی، یک شخصیت تروریست در اذهان عمومی ترسیم کنند.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1418102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کمال IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    7 2
    مهم نیست که این مزدور در کجای دنیا دستگیر شده ، مهم اینکه این عنصر فاسد ، قاتل ، مجری تیم عملیاتی تروریست در ایران توسط فرزندان برومند این کشور به دام افتاد تا به سزای اعمالش برسد .
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      0 4
      وقتی که این مزدور به سرای اعمالش رسید دیگه کشور آباد میشه؟اختلاس تمام؟تورم پراید غارت همه ردیف میشن؟؟؟
  • RO ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    7 0
    یکی از بهترین کارهایی که جمهوری اسلامی طی 41 سال اخیر داشته دستیگری سرکرده گروه تندر بوده . کسی که به مردم بی دفاع آتش می گشاید و در مجلس عزاداری دست به خشونت و ترور می زند حق هیچ اعتراضی ندارد ! آقای جمشید شارمهدمگر وقتی که حسینیه سید الشهدا در شیراز را منفجر می کردید از قربانیان حادثه اجازه گرفتید که سربازان گمنام امام زمان برای دستیگری شما از شخص شخیصتان اجازه بگیرند؟