سرخط مهمترین اخبار انفجار بیروت/حمله رژیم صهیونیستی به انبار تسلیحاتی حزب‌الله صحت ندارد

رسانه های مختلف جزئیات تازه ای از انفجار مهیب در بیروت منتشر کرده اند.

به گزارش خبرآنلاین، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع بیمارستانی و امنیتی گزارش داد حداقل ده نفر بر اثر انفجار در بیروت کشته شده‌اند. 

شبکه المیادین گزارش داد بیم آن می‌رود عده زیادی در انفجار بیروت کشته شده باشند

تلویزیونی OTV لبنان نیز به نقل از منابع نزدیک به حزب‌الله لبنان گزارش داد برخی شایعات درباره حمله رژیم صهیونیستی به انبار تسلیحاتی حزب‌الله در بیروت صحت ندارند.

سعد الحریری، که الجزیره در گزارش اولیه خود مدعی شده بود، انفجار در نزدیکی منزل او رخ داده، دقایقی پیش برای بازدید و بررسی، به محل انفجار رفته است.

خبرنگار شبکه العالم در بیروت به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد:انفجار امروز در بیروت حاصل اشتعال مواد محترقه در انبار شماره ۱۲ بندر این شهر بوده است.

این انفجار خسارت های مادی گسترده ای در محل حادثه برجای گذاشته و تعداد زیادی زخمی شدن که با آمبولانس به بیمارستانها منتقل شدند.

گفته می شود؛ صدای انفجار فراتر از بیروت در شهر صیدا و منطقه جبل لبنان شنیده شده است.

این انفجار بزرگترین انفجار در بیروت از سال ۲۰۰۵ و حادثه ترور رفیق حریری به شما می رود.

صدای انفجار تا ۸ کیلومتری از محل انفجار در بیروت حدود شهر نبیه شنیده شده است.

بسیاری از مناطق پایتخت لبنان زیان دیدند و نمی توان خسارات را به منطقه ای محدود کرد.

استاندار بیروت می گوید بیروت شهری آسیب دیده به حساب می آید و حجم خسارات بسیار زیاد است. 

شبکه «ام‌تی‌وی» لبنان نیز از قول خبرنگار خود گزارش داد شدت انفجار باعث تخریب بخشی از سیلوی گندم که در نزدیکی محل حادثه قرار داشته شده است.«حمد حسن»، وزیر بهداشت لبنان می‌گوید به همه بیمارستان‌های بیروت دستور داده برای پذیرش مصدومان آماده باشند.

 هر لحظه بر تعداد مصدومان افزوده می‌شود. شبکه المیادین می‌گوید صدها نفر مصدوم شده‌اند.

شبکه الجزیره قطر به نقل از منابع امنیتی لبنان نوشت که انفجار بندر بیروت ناشی از منفجر شدن  همزمان مقایر زیادی از مواد آتش‌زا مانند ترقه بوده و شاهدان عینی، می‌گویند ابتداء انفجاری کوچک و پس از آن انفجار مهیب به وقوع پیوسته است. 

سعد الحریری، که الجزیره در گزارش اولیه خود مدعی شده بود، انفجار در نزدیکی منزل او رخ داده، دقایقی پیش برای بازدید و بررسی، به محل انفجار رفته است.

بی بی سی نیز این انفجار را به دادگاه رفیق حریری مرتبط دانست و مدعی شد: براساس گزارش‌ها از  بیروت، پایتخت لبنان،  انفجار شدیدی در نزدیکی دفترهای روزنامه "دیلی استار" این شهر را لرزاند. 

 این انفجار در آستانه صدور رای دادگاه مورد حمایت سازمان ملل در باره کشته شدن رفیق حریری، نخست‌وزیر سابق لبنان در سال ۲۰۰۵ صورت گرفته است.

 این دادگاه قرار است روز جمعه در خصوص ۴ مظنون درخصوص این پرونده رای خود را صادر کند. این افراد غیابا تحت محاکمه قرار گرفته‌اند.

 حزب‌الله لبنان که مورد حمایت ایران است هرگونه دست داشتن در حادثه کشته شدن آقای حریری را به کرات رد کرده است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1418123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =