پذیرش بدون آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی پزشکی در وزارت بهداشت

تسنیم نوشت: معاونت آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به پذیرش در طرح بدون آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی پزشکی اعلام کرد: دستیارانی که واجد شرایط فارغ‌التحصیلی و شرکت در آزمون گواهینامه سال جاری شناخته شوند، با لحاظ شرایطی، از شرکت در آزمون گواهینامه معاف خواهند شد

در پی درخواست‌ها و سوالات مکرر دانشجویان و دستیاران واجد شرایط شرکت در آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی سال ۹۹ پیرامون شرکت در طرح بدون آزمون، معاونت آموزشی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همه دستیارانی که دوره آموزشی آنها تا تاریخ ۳۰/۰۸/۹۹ خاتمه پیدا کند و یا در آزمون تیرماه ۹۸ و آزمون ارتقای سال ماقبل آخر شرکت و حدنصاب نمره گواهینامه آزمون را کسب کرده‌اند و همچنین در سامانه معاونت درمان برای شروع به طرح ثبت نام کرده و در موعد مقرر ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ، خدمات خود را شروع کرده‌اند و این امر تا پایان دوره آموزش مصوب استمرار داشته باشد، از شرکت در آزمون گواهینامه شهریور ماه سال جاری معاف هستند.

درباره دستیاران مشمول نظام وظیفه، با هماهنگی معاونت درمان مشمولین خدمت سربازی مشروط به اینکه از اول شهریورماه لغایت زمان اعزام به خدمت سربازی در محل‌های مورد نیاز معاونت درمان خدمت کنند، می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

معاونت آموزشی وزارت بهداشت در ادامه منظور شدن ۵۰ امتیاز در اولویت تعیین محل خدمات ضریب k، محاسبه مدت طرح اضطراری دستیاری به عنوان خدمت در مناطق خاص، محاسبه حقوق و مزایای تخصصی در مدت طرح دستیاری و اختصاص مزیت‌های تشویقی در آزمون شفاهی شهریور ماه را از مزایای شرکت در طرح بدون آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی اعلام کرد.

بر اساس اعلام معاونت آموزشی افرادی که سال گذشته در آزمون شرکت کرده و یا حدنصاب نمره لازم را دریافت نکرده‌اند می‌توانند از ابتدای شهریورماه وارد طرح بدون آزمون شوند ولی می‌بایست در آزمون پایان شهریورماه شرکت کنند. این افراد به جز معافیت از آزمون گواهینامه از سایر مزایای مذکور برخوردار خواهند بود.

همچنین دستیارانی که همزمان از دو ارتقا دانشنامه تخصصی استفاده می‌کنند با لحاظ شدن سایر شرایط می‌توانند به طرح اضطراری بروند ولی باید در آزمون گواهینامه شهریورماه شرکت کنند.

معاونت آموزشی درباره دستیارانی که در استخدام دانشگاه‌های علوم پزشکی و یا در مأموریت آموزشی هستند اعلام داشت: افرادی که استخدام دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند و دستیارانی که سهمیه مناطق محرومند به شرط حضور در منطقه مورد تعهد می‌توانند از طرح معافیت امتحان گواهینامه استفاده کنند. ضمن اینکه افرادی که در شهریورماه طرح را شروع نکنند برای اخذ گواهینامه و دانشنامه ملزم به شرکت در آزمون پایان شهریورماه خواهند بود.

۴۷۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1418753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =