پیش‌بینی کارشناسان از نرخ آتی ارز/ از هیجان بازار ارز کم می‌شود

برخی کارشناسان درباره وضعیت احتمالی بازار ارز معتقدند در روزهای آینده از هیجان بازار ارز کم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی شریعتی، فعال اقتصادی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: «از امشب نرخ دلار تا ۲۰هزار تومان نزولی خواهد بود. »

باور بهاءالدین حسینی‌هاشمی، کارشناس اقتصادی نیز این است؛ «سال گذشته نرخ ارز ما ۱۲ هزارتومان بود و اکنون با در نظر گرفتن تورم ۴۰ درصدی، قیمت ۲۰ هزار تومان برای آن طبیعی است؛ ۲۰ هزار تومان برمبنای نرخ تورم پول داخلی و خارجی عدد تعادلی است. »

وی تاکید کرد: «احتمالا از هیجان بازار ارز کم خواهد شد و قیمت آن می‌تواند به زیر ۲۰هزار تومان برسد؛ البته منوط به افزایش سود سپرده‌های بانکی تا حدود ۲۰ یا حتی ۲۵ درصد است تا بتواند در کوتاه‌مدت مانع خروج سپرده و ورود آن به بازار ارز شود. »

مرتضی عزتی، کارشناس اقتصادی نیز اعتقاد دارد؛ «احتمالا بانک مرکزی اقدامات لازم را برای جلوگیری از رشد قیمت دلار انجام داده و خواهد داد و به نظر می‌رسد در یک سطح قیمت مشخصی، افزایش قیمت دلار متوقف شود و روند کاهش شود، بانک مرکزی این ظرفیت را دارد که با اجرای سیاست درست قیمت دلار را کاهش دهد. »

به گفته وی، «فشارهای خارجی به ویژه از سوی آمریکا، در جهت این است که قیمت دلار افزایش پیدا کند، اما از سوی دیگر بانک مرکزی نیز این ظرفیت را دارد که اعمال قدرت کند و همراه با نهادهای دیگر حتی نهادهای خارج از دستگاه اجرایی، بتواند جلوی افزایش قیمت دلار را بگیرند. »

مشروح گزارش درباره وضعیت بازار ارز را (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1419566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =