درخواست شورای همکاری خلیج فارس از شورای امنیت علیه ایران

ایرنا نوشت: دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس روز شنبه همسو با سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران،‌ خواستار تداوم تحریم تسلیحاتی ایران شد.

به گزارش روزنامه سعودی «الیوم»،‌ نایف فلاح مبارک الحجرف دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل، خواستار تمدید قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد.

وی در این نامه ادعا کرد، به دلیل ادامه تلاش ایران برای مسلح کردن گروه‌ها و جنبش‌های تندرو و طائفه‌ای در منطقه و با توجه به اینکه ایران از زمان صدور قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در سال ۲۰۱۵ دست از دخالت مسلحانه در کشورهای همسایه برنداشته و از طریق سازمان‌ها و جنبش‌هایی که اقدام به تجهیز و آموزش نظامی آن‌ها کرده در امور این کشور دخالت کرده، نباید ممنوعیت ورود و خروج سلاح به ایران لغو شود.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را ضمانتی برای رسیدن به امنیت و ثبت در منطقه و جهان دانست. 

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله عربستان در حالی ایران را متهم به ناامنی در منطقه می‌کنند که خود با خریداری تسلیحات و تجهیزات نظامی از کشورهای غربی باعث ایجاد ناامنی در منطقه از جمله یمن هستند و این کشور بیش از پنج‌سال است که با سلاح‌های سعودی ساخت آمریکا گرفتار جنگی همه‌جانبه است.

زمان تحریم تسلیحاتی ایران براساس برجام اکتبر سال جاری (مهر ماه) خاتمه می‌یابد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که واشنگتن قطعنامه خود برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را برغم مخالفت‌های چین و روسیه ارائه می‌کند.

براساس توافق هسته‌ای تحریم تسلیحاتی ایران در مهر ماه لغو و بر اساس آن ایران مجددا قادر به خرید و فروش سلاح خواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اردیبهشت ماه سال ۹۷ به صورت یکجانبه و بر خلاف قوانین بین المللی از توافق هسته‌ای شکل گرفته بین ایران و ۵ قدرت جهانی دیگر خارج شده و تحریم‌ها علیه تهران را دوباره بازگرداند.

23311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1419780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =