زالی: تهران همچنان در وضعیت هشدار و قرمز قرار دارد

ایسنا نوشت: فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، ضمن اعلام کاهش موارد مراجعه و بستری در مراکز درمانی استان تهران، عنوان کرد: کماکان پایتخت در وضعیت هشدار و قرمز قرار دارد.

دکتر علیرضا زالی در گفت‌وگوی زنده با بخش خبری سیما، با اشاره به این‌که تهران کماکان در وضعیت هشدار و قرمز به‌سر می برد، گفت: اگرچه در مجموع میزان مراجعین سرپایی با کاهش حدود ۴,۵ درصد و در مجموع میزان بستری بیماران جدید با کاهش حدود ۶.۵ درصد نسبت به هفته گذشته روبه‌رو بوده‌ایم و در این بازه زمانی افزایش ۱۰ درصدی در مجموع میزان ترخیص گزارش شده است، اما همچنان شرایط در تهران شکننده تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا وی ادامه داد: برای دستیابی به ثبات آماری، این سیر نزولی ۲ تا ۳ هفته باید تداوم داشته باشد. شیب کاهش آمار در تهران نسبت به هفته قبل شیب نسبتا ملایمی است.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، تصریح کرد: استفاده منظم‌تر از ماسک، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی که در طول ۱۰ روز اخیر مطالعات میدانی نشان از افزایش استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته است، می‌تواند کمک‌کننده باشد.

دکتر زالی از تمدید محدودیت‌ها از جمله دورکاری کارمندان، تعطیلی سالن‌های ورزشی و ممنوعیت برگزاری اجتماعات بالای ۱۰ نفر، تا ۲۴ مرداد خبر داد و گفت: با توجه به شرایط تهران، در خصوص استقرار محدودیت‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

مهمترین نکته عدم حضور در تجمعات است

دکتر زالی از بستری مجموع ۵۵۹ بیمار در بخش‌های درمانی استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: بالغ بر ۱۰۹ نفر از این بیماران در بخش‌های ویژه بستری شدند. سهم مراجعین سرپایی به مراکز بهداشت و درمان که نیاز به بستری در بخش‌های عادی داشتند، ۷,۹ درصد و بخش‌های ویژه ۱۷.۸ درصد بوده است؛ بنابراین آمار در تهران نسبت به هفته گذشته تفاوت چشمگیری ندارد.

وی با اشاره به نگرانی از حجم قابل‌توجه ترددهای بین‌شهری در ایام واپسین هفته گذشته، اظهار کرد: در ایام تعطیل افراد بسیاری از استان تهران به سایر استان‌ها با وضعیت نامطلوب سفر کردند، البته برای ارزیابی میزان ابتلا در این بازه زمانی ۲ تا ۳ هفته زمان نیاز است.

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، زالی در پایان ضمن تشکر از شهروندان به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مجموع رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را نزدیک به ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: استفاده از ماسک شرط لازم است ولی کافی نیست، مهمترین مسئله حضور طولانی‌مدت در تجمعات با تهویه نامناسب و فضای بسته است که باید از آن جلوگیری کرد.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1420194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =