رئیس مجلس با تاکید بر لزوم برنامه سازی صدا و سیما در امر قانون​گذاری یادآور شد: این کار سبب می​شود نمایندگان ضعف‌ها و نقایص موضوعات را در وقت متقضی بررسی کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی درجمع مدیران مجلس با تشکر از اقدامات صورت گرفته در حوزه فن​ آوری اطلاعات در مجلس، تاکید کرد: سامانه​‌های صحن علنی مجلس باید ارتقا یابند تا بتوانند سوابق لوایح و طرح‌ها و سایر قوانین مرتبط را برای استفاده نمایندگان فراهم آورند.

وی با تاکید بر فراهم شدن و تعبیه همه موارد لازم در این رابطه روی میز نمایندگان، گفت: این امر سبب اتقان قوانین می​شود.

نماینده مردم قم با بیان اینکه سایت‌های خبری، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه ملی در پوشش اخبار مجلس باید کیفی عمل کنند، تصریح کرد: صدا و سیما راجع به این مسئله وظیفه سنگین‌تری برعهده دارد.رادیو و تلویزیون موضوعات در حال بررسی داخل کمیسیون​های تخصصی را رصد کنند تا قبل از آنکه در صحن علنی طرح شوند، برنامه‌های کارشناسی درباره آنها روی آنتن برود. این کار سبب می‌شود نمایندگان ضعف‌ها و نقایص آن موضوعات را در وقت متقضی بررسی کنند و اصلاحات لازم را مبذول دارند.

رئیس مجلس با بیان اینکه نقادی، نقاط قوت و ضعف مسایل را مشخص می​کند، اظهارداشت: رسانه ملی به علت گستردگی​ای که دارد می‌تواند قبل از تصویب لوایح یا طرح‌ها، آنها را با حضور نخبگان و صاحب نظران مورد نقادی قرار دهد.

وی ادامه داد: بعداز تصویب قوانین انجام کارهای تبیینی از سوی رسانه ملی ضرورت دارد. چون با این کار مردم از چند و چون کار و اهمیت موضوعات مطلع می‌شوند و ضمن آگاهی و آشنایی با حقوق خود، آثار قانونگذاری را در حوزه‌های مختلف زندگی مشاهده می​کنند. جا دارد رسانه ملی درساعات پربیننده برنامه‌هایی را برای تبیین قوانین و آشنایی مردم با حقوق و تکالیف و فرهنگ قانون‌مداری تهیه و پخش کند.

رئیس مجلس گفت: معاونت‌های قوانین و نظارت دو رکن اصلی کار مجلس را تشکیل می‌دهد ولی در این دو حوزه خیزش‌های لازم صورت نگرفته و برای تحقق این هدف نیاز است تا نیروهای خبیر، باهوش و متخصص به آن مجموعه‌ها اضافه شوند.

لاریجانی تاکید کرد: بایستی از ظرفیت‌های مجموعه تازه تاسیس مرکز پژوهش‌های اسلامی در قم حداکثر استفاده شود تا فکر و اندیشه‌های اسلامی و ظرفیت‌های نخبگان حوزه در امر قانون‌گذاری بهتر و بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

/11128

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 142023

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =