اکونومیست در گزارشی که به انتشار کتاب جدیدی در حوزه تربیت فرزندان و سهم هر یک از والدین در این زمینه اختصاص دارد، ضمن انتقاد از نگاه فمینیستی، خواستار همراهی بیشتر سیاست‌گذاران با این مشکل مانند اعطای مرخصی ویژه به مردان برای همراهی زنان در امر تربیت فرزندان شد.

به گزارش خبرآنلاین، ربکا ایشر، روزنامه‌نگار و نویسنده در کتاب جدیدش با عنوان «مادرانه‌های مدرن و توهم تساوی» می‌نویسد در بریتانیا و اکثر کشورهای مدرن برای اینکه جدایی میان همسران اتفاق نیفتد اتفاقات عجیبی بین زوج ها حادث می‌شود که خود کم از جدایی دردناک‌تر نیست، مثل اینکه پدر در خانه می‌ماند تا مادر برای کسب درآمد بیرون برود که این موضوع به ندرت روی می‌دهد.

حادثه دردناک‌تر دیگر این است که امروزه در بریتانیا اکثر زنان تحصیل کرده به خاطر حفظ موقعیت های شغلی خود ترجیح می دهند بچه‌دار نشوند و تعدادی دیگر به صورت معقول‌تر سعی می‌کنند از پدران بچه‌ها برای کارهای داخل خانه کمک بگیرند که در بسیاری از موارد به موفقیت‌هایی هم می‌رسند ولی جدای از این موارد موضوع اصلی کتاب نه بحث درباره گروه‌های فمینیستی است نه می‌خواهد درباره سیاست های غلط دولت‌های غربی در آزادی بیش از حد این گروه‌ها انتقاد کند؛ بلکه پیشنهادهایی برای تدوین سیاست های دولت های عضو اتحادیه اروپا در ایجاد تسهیلات برای والدین دارد که البته تمرکز اصلی او روی خود زوج‌ها است.

تربیت بچه‌ها در خانواده

او می‌نویسد: «بهتر است تساوی که گروه‌های فمینیستی روی آن مانور می‌دهند روی تساوی مرخصی‌ها برای زنان و مردان متمرکز شود و به پدرها نیز فرصت بیشتری برای حضور در خانه داده شود. در مورد زوج‌ها وقتی پدرها به صورت داوطلب خود را برای نگهداری از فرزندان علاقمند نشان دهند و هرچند با وجود دوست داشتن فرزندان خود از مراقبت آنها چندان رضایت ندارند اما صورت ظاهری امر می‌تواند توهم تساوی در زنان را از بین ببرد.»

متن کامل این گزارش را اینجـــــا مطالعه فرمایید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 142034

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =