انجام ۱۳۰۰ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی

متخصصان تعمیرات تاسیسات عمومی و شیمی نیروگاه شهیدرجایی توانستند در یک سال گذشته با انجام ۱۳۰۰فعالیت تعمیراتی، رکورد تازه ای به ثبت برسانند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسن آزادمرد، مدیر امور تعمیرات مکانیک نیروگاه بخار در تشریح فعالیت های کارکنان تاسیسات عمومی و شیمی این امور گفت: این اداره با بهره گیری از متخصصان با تجربه توانست در یک سال گذشته، ۱۳۰۰فعالیت تعمیراتی را در واحدهای ۲۵۰مگاواتی نیروگاه با موفقیت به انجام برساند.
آزادمرد افزود: انجام این حجم از تعمیرات، در حالی از سوی متخصصان اداره تاسیسات عمومی و شیمی نیروگاه بخار انجام شد که علاوه بر آن، کارکنان این حوزه، فعالیت های تعمیراتی جانبی را هم عهده دار بودند که در این میان، تعمیر و راه اندازی واحد هیدروژن سازی سایت انرژی های تجدید پذیر طالقان، مشارکت در تعمیر اساسی ۲دستگاه دیزل ژنراتور آمادگاه نیروی زمینی ارتش در شهرستان آبیک، تعمیر دیزل ژنراتورهای حوزه رنگ و پوشش نیروگاه و تعمیر و بازسازی سیستم یخ ساز کانتین غذاخوری و...، بخشی از این اقدامات بود که به انجام رسید.
مدیر امور تعمیرات مکانیک نیروگاه بخارادامه داد: از دیگر فعالیت های شاخص متخصصان اداره تاسیسات عمومی و شیمی نیروگاه، بهینه سازی سیستم هواساز کارگاه بخار بود که در حرکتی موفقیت آمیز، توانستند سیستم تهویه مطبوع مبتنی بر خنک کاری با آب را به سیستم هوارسان با «کویل» سرد تبدیل نمایند که این حرکت، علاوه بر حذف مصرف آب از چرخه فعالیت سیستم هواساز و کاهش قابل توجه مصرف انرژی، موجب افزایش کیفیت هوای تهویه هم شده است.
آزادمرد با اشاره به دیگر فعالیت های انجام شده از سوی متخصصان این اداره بیان کرد: تصفیه ۱۷۰۰لیتر روغن بکاررفته در دیزل ژنراتور شماره۲ از طریق سانتریفیوژ، از دیگر اقدامات این حوزه است که تصفیه آن موجب زدودن ذرات سنگین معلق از آن و همچنین موجب کاهش هزینه های ناشی از تعویض روغن این دستگاه شده است.
این مقام مسئول بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی و استفاده از تجربه و دانش متخصصان نیروگاه در انجام فعالیت‍‌های تعمیراتی، صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های جاری در پی داشته است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1420919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =