۰ نفر
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
روز های خرید بلیط هواپیما داخلی ارزان

خرید بلیط هواپیما داخلی با استفاده از ترفندهای رزرو بلیت سفر کمک می‌کند ارزانترین بلیط پرواز چارتر و سیستمی و لحظه آخری را بخرید. ترفندها را اینجا مرور کنید.

بلیط هواپیما داخلی ارزان

مسافران بسیاری بعضاً از سفر با هواپیما منصرف می‌شوند و حاضر هستند تا مسیر خود را دورتر و سخت‌تر کنند تا ارزان‌تر به مسافرت بروند. تمام این‌ افکار از آنجا ناشی می‌شود که مسافران با روش‌های خرید ارزان بلیط هواپیما آشنا نیستند. سفر با هواپیما همیشه به معنای گران بودن نیست. خرید بلیط هواپیما مانند هر کار دیگری فوت کوزه‌گری خودش را دارد و اگر آن‌ها را بلد باشید، قادر به خرید بلیط هواپیما داخلی ارزان هستید. با شناخت این روش‌ها نه تنها بلیط داخلی، بلکه بلیط هواپیما خارجی را هم می‌توانید با قیمتی ارزان خریداری کنید. 

در قدم اول کافی است شما با پایه و اساس مفاهیم پروازی مانند انواع بلیط هواپیما آشنا شوید تا با توجه به شرایط خود، مناسب‌ترین آن را بخرید. بعد از آن باید به سراغ پارامترهای دیگر بروید که در هر قدم به مقایسه هر کدام پرداخته و ارزانترین آن را انتخاب می‌کنید. فراموش نکنید؛ سفر با هواپیما می‌تواند برای هر مسافری ارزان باشد؛ اما به‌شرط آنکه شکارچی لحظات باشید و از فرصت‌های طلایی غافل نشوید. 

همراه ره بال آسمان باشید تا با راه‌حل‌های خرید بلیط هواپیما داخلی ارزان آشنا شوید و سفرهای آتی خود را ارزان‌تر از هر زمان دیگری انجام دهید.

تفاوت پرواز داخلی چارتر و سیستمی برای مسافرین چیست؟

همان طور که اشاره کردیم، در اولین قدم برای خرید بلیط هواپیما داخلی ارزان، لازم است با انواع بلیط هواپیما آشنا شوید. به‌طور کلی پروازها به دو دسته تقسیم می‌شوند: سیستمی و چارتری. بلیط این پروازها شبیه به یکدیگرند؛ اما در شیوه تعریف، قیمت‌گذاری و خدمات پرواز با هم تفاوت‌هایی دارند.

  • بلیط چارتر توسط یک چارترکننده (یعنی همان آژانس مسافرتی) به وجود می‌آید که بلیط‌های یک هواپیما در یک مسیر مشخص را پیش‌خرید کرده و بعد از قیمت‌گذاری جدید به فروش می‌رساند؛ اما پرواز سیستمی توسط خود شرکت هواپیمایی برنامه‌ریزی می‌شود و بلیط‌هایش به فروش می‌رسند. جالب است بدانید بیشتر پروازهای داخلی ما چارتر هستند و تنها چند ایرلاین مانند ایران ایر، ماهان و معراج پروازهای داخلی سیستمی دارند.
  • محدوده قیمت بلیط چارتر و سیستمی نیز با یکدیگر متفاوت است. در بلیط سیستمی چون برنامه پروازی از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده و برای آنکه مسافر را ترغیب به خرید بلیط هواپیما داخلی کنند، در ابتدای بازه فروش، میانگین قیمت ارزانتری دارند و با نزدیک‌شدن به تاریخ پرواز و با افزایش متقاضیان خرید بلیط هواپیما، قیمت بلیط سیستمی گران می‌شود؛ اما در بلیط چارتر، تعداد و حجم مسافران محدوده قیمتی را مشخص می‌کند. در زمان‌های مسافرخیر قیمت بلیط چارتر گران شده و در مواقعی که از متقاضیان سفر کاسته می‌شود، چارترکننده برای آنکه متحمل ضرر نشود و تمامی صندلی‌های هواپیما را پر کند؛ قیمت بلیط را ارزان می‌کند.
  • تمایز در ارائه خدمات از دیگر تفاوت‌های بلیط سیستمی و بلیط چارتر هواپیما است. احتمال کنسل شدن و تأخیر در پروازهای سیستمی نسبت‌به پروازهای چارتری بسیار کمتر است. کیفیت پرواز، نکته دیگر در این دو نوع بلیط است. نوع هواپیما و پذیرایی همواره در پرواز سیستمی مطلوب‌تر از پرواز چارتری است. پس اگر هنگام خرید بلیط هواپیما، قیمت این دو بلیط یکسان بود، انتخابتان بلیط سیستمی ‌باشد.

چه زمانی می‌توانید برای خرید بلیط چارتر ارزان اقدام کنید؟

خرید اینترنتی بلیط هواپیما ارزان

برای خرید بلیط چارتر ارزان باید کمی متفاوت‌تر از مسافران دیگر رفتار کنید. این امر منوط به آن است که برنامه سفری خود را در زمان‌هایی بچینید که مسافران دیگر کمتر به فکر سفر در آن زمان می‌افتند.  در این صورت است که تصور شما از رزرو بلیط چارتر ارزان به حقیقت می‌پیوند.

  • مسافرانی که در زمان‌های پیک سفر، اقدام به سفر می‌کنند، باید خرید ارزان بلیط چارتر را فراموش کنند؛ زیرا قیمت این نوع بلیط با توجه به افزایش متقاضیان، گران‌تر می‌شود. به‌طور مثال، در ایام مذهبی همچون اعیاد و شهادت‌ها، ترافیک ورودی به مشهد افزایش می‌یابد و یا در تعطیلات نوروز بسیاری از شهرها مانند کیش، شیراز و... متقاضیان فراوانی برای خرید بلیط هواپیما دارند. در این شرایط طبیعی به نظر می‌رسد که بلیط چارتر این مسیرهای پروازی رو به گرانی می‌رود. پس برای خرید ارزان بلیط هواپیما و سفری مقرون‌به‌صرفه برنامه دیگری بچینید.
  • بلیط لحظه آخری هم می‌تواند راه‌حل مناسبی برای خرید بلیط هواپیما داخلی ارزان باشد. بلیط‌های لحظه آخری در حقیقت همان بلیط‌های سیستمی و چارتر به‌فروش‌نرفته است که در لحظات نزدیک به پرواز فروخته می‌شود و در ایام کمسفر، معمولاً با تخفیف‌های قابل توجهی همراه هستند.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت ره بال آسمان از قیمت بلیط‌های هواپیما داخلی ارزان مطلع شوید.

برای خرید بلیط هواپیما داخلی گروهی باید چه کرد؟

تعطیلات، فرصت مناسبی برای دورهمی و یک سفر دسته جمعی است. بسیاری تمایل دارند که به‌صورت گروهی به یک سفر داخلی بروند و در کنار یکدیگر اوقات خوشی داشته باشند. افرادی که قصد سفر با هواپیما همراه با اکیپ چند نفره را دارند، می‌توانند قبل از رزرو بلیط هواپیما داخلی با شماره تلفن 05137170 تماس بگیرند تا کارشناسان ره بال آسمان مقدمات سفر گروهی آن‌ها را فراهم سازند.

معرفی برخی از پرمتقاضی‌ترین بلیط‌های هواپیما داخلی

خرید بلیط داخلی ارزان

در ادامه به معرفی برخی از پرترددترین مقاصد پروازی و پرمتقاضی‌ترین بلیط‌های هواپیمای داخلی می‌پردازیم:

  • بلیط هواپیما تهران

بلیط هواپیما تهران تقریباً در اکثر ایام سال پر متقاضی است. افراد زیادی به دلیل مسائل کاری، اداری، درمانی و حتی تفریحی وارد شهر تهران می‌شوند تا به امور خود بپردازند. به همین دلایل، تقاضای خرید بلیط هواپیما تهران زیاد است.

  • بلیط هواپیما رامسر 

رامسر یکی از شهرستان‌های استان مازندران است که در دامنه جنگلی کوه‌های البرز و سواحل رؤیایی دریای خزر واقع شده است. این شهر سرسبز که به عروس شهرهای ایران معروف است، سرشار از قله‌های مخروطی‌شکل با پوشش انبوه گیاهان متنوع، باغات مرکبات و چای، مزارع برنج و مناطق ییلاقی خوش‌آب‌وهوا است. زیبایی منحصربه‌فرد رامسر و همچنین تفریحی‌بودن این شهر سبب شده که خرید بلیط هواپیما رامسر در لیست بلیط مسیرهای پرواز داخلی پرطرفدار قرار گیرد.

  • بلیط هواپیما عسلویه

شهر بندری عسلویه، یک منطقه عظیم صنعتی از توابع استان بوشهر است که در جنوب کشور قرار دارد. این شهر یکی از معروف‌ترین بخش‌های اقتصادی حوزه خلیج فارس است؛ به همین دلیل هر کس که نام عسلویه را می‌شنود، یاد همان تأسیسات نفتی و گازی می‌افتد. همین ویژگی‌ها عسلویه را به مکان بسیار مناسبی برای اشتغال‌زایی جوانان منطقه و سایر شهرهای ایران تبدیل کرده است. به همین دلیل، بلیط هواپیما عسلویه در تمامی ایام سال، پرمتقاضی بوده و مسافران زیادی اقدام به خرید بلیط هواپیما عسلویه می‌کنند.

  • بلیط هواپیما بوشهر

بوشهر شهری نفت‌خیز در حاشیه خلیج فارس است که با داشتن ذخایر نفتی و گازی فراوان، به عنوان قطب انرژی ایران شناخته می‌شود. با همین یک جمله می‌توانیم دلیل تعداد زیاد پروازهایی که به مقصد این شهر انجام می‌شود را متوجه شویم. در میان انبوه پروازهای این مسیر که قیمت‌های گوناگونی دارند، عده‌ای به‌دنبال خرید بلیط هواپیما بوشهر هستند.

  • بلیط هواپیما ماهشهر

ماهشهر مرکز توسعه صنعت پتروشیمی ایران است و یکی از مهم‌ترین خلیج‌های ایران در این شهر قرار دارد. همین یک جمله برای بیان اهمیت و توجیه تعداد زیاد مسافران این شهر کافی است. بیشتر متقاضیان سفر به ماهشهر از شهرهای مهم و بیزینسی ایران مانند تهران و مشهد هستند که به‌دلیل فاصله زیاد با این شهر، ترجیح می‌دهند بلیط هواپیما ماهشهر را رزرو کنند و خود را سریع‌تر به این شهر برسانند.

از دیگر بلیط‌های هواپیما داخلی که محبوبیت فراوانی دارد؛ می‌توان به: بلیط هواپیما مشهد، بلیط هواپیما اصفهان، بلیط هواپیما شیراز، بلیط هواپیما قشم، بلیط هواپیما تبریز، بلیط هواپیما اهواز، بلیط هواپیما یزد و بلیط هواپیما گرگان اشاره کرد.

زمان رفتن به فرودگاه برای پرواز داخلی

بلیط سیستمی یا بلیط چارتر؟

زمانی که اقدام به سفر هوایی می‌کنید، باید وقت‌شناس باشید؛ چون با تأخیر، مسافرت شما به‌طور کل کنسل می‌شود! سفر با هواپیما قواعد و قوانین خودش را دارد و شما باید از آن تبعیت کنید تا بدون استرس به مقصد برسید.

در پروازهای داخلی شما باید حداقل دو ساعت قبل از زمان پرواز در فرودگاه حاضر باشید تا کارهایی از قبیل تحویل چمدان و دریافت کارت پرواز را انجام دهید. به خاطر داشته باشید اگر در زمان پیک سفر قصد مسافرت دارید، زودتر از دو ساعت به فرودگاه بروید؛ زیرا شلوغی فرودگاه، مراحل انجام کارهای قبل از پرواز را کندتر می‌کند.

شرایط کنسل و استرداد بلیط هواپیما داخلی

گاهی ممکن است مسافران به دلایل گوناگون، اقدام به کنسلی بلیط هواپیما کنند. برای آنکه مسافری متحمل ضرر کمتری شود، استرداد وجه برای آن‌ها طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری مشخص شده است. قوانین کنسلی و استرداد وجه در بلیط سیستمی توسط شرکت‌های هواپیمایی و در بلیط چارتر توسط چارترکننده تعریف می‌شود.

لازم است مسافران قبل از رزرو یا خرید بلیط هواپیما، از قوانین کنسلی و استرداد وجه بلیط هواپیما اطلاع یابند. مسافرانی که از ره بال آسمان بلیط هواپیما داخلی را خریداری می‌کنند، می‌توانند به‌صورت آنلاین یا تلفنی اقدام به کنسل کردن بلیط خود کنند. بعد از کنسلی و کسر مبلغ جریمه، مبلغ به‌صورت آنی به حسابشان بازمی‌گردد.

رزرو آسان بلیط هواپیما داخلی

خرید آنلاین بلیط هواپیما داخلی

شما با چه روشی برای رزرو بلیط هواپیما داخلی راحت‌تر هستید؟ آنلاین یا حضوری؟ 

  • رزرو حضوری بلیط هواپیما

در رزرو حضوری بلیط هواپیما شما باید یک روز مشخص را معین کنید و به یکی از دفاتر فروش بلیط هواپیما سر بزنید. بعد از مراجعه به آژانس هواپیمایی، کارشناس فروش بلیط به‌علت سرعت در انجام خدمات، تنها تعداد محدودی انتخاب برای خرید بلیط هواپیما به شما معرفی می‌کند و شما باید از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید. 

  • رزرو آنلاین بلیط هواپیما

در رزرو آنلاین بلیط هواپیما به‌سادگی قادر هستید بلیط هواپیما را خودتان رزرو یا خریداری کنید. کافی است وارد سایت ره بال آسمان شوید و با سرچ‌کردن مسیر پروازی مدنظرتان، تمام اطلاعات مربوط به بلیط هواپیما را به دست آورید و سپس اقدام به خرید کنید.

آیا واقعاً می‌شود به‌صورت آنلاین بلیط هواپیمای داخلی خرید؟

این سؤال، دغدغه افراد بسیاری است؛ اما چرا نشود؟ این روزها می‌توانید به‌صورت آنلاین هرکاری انجام دهید، چه بسا خرید آنلاین بلیط هواپیما داخلی. برای این کار تنها کافی است از زیروبم یک بلیط هواپیما اطلاعات کاملی به دست آورید و سپس اقدام به خرید اینترنتی کنید.

این نکته را فراموش نکنید که شما حتی با خرید اینترنتی بلیط هواپیما داخلی نیز قادر به خرید ارزان بلیت سفر هستید؛ زیرا انتخاب‌های شما نامحدود است و شما می‌توانید مقرون‌به‌صرفه‌ترین بلیط را بخرید. همچنین سایت ره بال آسمان با ارائه تخفیفات دوره‌ای، خرید اینترنتی بلیط هواپیما را دل‌چسب‌تر می‌کند.

منبع: ره بال آسمان

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1420932