آموزش های موسسه آموزش عالی امام جواد مهارت محور است

سرپرست موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی امام جواد(ع)گفت: با توجه به نوع کادر استخدامی اعضای هیات علمی و مدیران و تجاربی که در حوزه آموزش و صنعت دارند سعی شده آموزش های ما مهارت محور باشد و فارغ التحصیلان با نیاز بازار آموزش ببینند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد داریوش پور سراجیان  در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات یزد افزود: تعداد زیاد مراکز آموزشی در استان یزد یک نقطه مثبت است و سیاست وزارت علوم هم بر بومی گزینی است هرچند مهاجرت دانشجو به عنوان نیروی انسانی نخبه یک فرصت است.
پورسراجیان تاکید کرد: بیش از۸۰ درصد دانشجویان موسسه آموزش عالی امام جواد(ع) به ویژه در مقاطع کارشناسی و پایین تر بومی هستند.
وی عنوان کرد: سعی کردیم در موسسه آموزش عالی امام جواد(ع) با رعایت استانداردها چابکی را حفظ کنیم و نتیجه آن حذف بروکراسی است که توانستیم در کنار آن کارها را زودتر به انجام برسانیم.
وی در ادامه بیان کرد: با توجه به نوع کادر استخدامی اعضای هیات علمی و مدیران و تجاربی که در حوزه آموزش و صنعت دارند سعی شده آموزش های ما مهارت محور باشد و فارغ التحصیلان با نیاز بازار آموزش ببینند.
وی در ادامه به پایش فارغ التحصیلان اشاره کرد و گفت: با بررسی وضعیت اشتغال آنها پی بردیم بیشتر فارغ التحصیلان ما در صنعت جذب و استخدام شدند که بر اساس گفته های آنها علاوه بر داشتن مدرک رسمی به علت مهارت محوری آموزش ها دراین دانشگاه است.
سرپرست موسسه آموزش عالی امام جواد(ع) اظهار داشت: دانشجوهای ما عمدتا شاغل هستند و به همین دلیل هم در استاد کلاس مسائل واقعی را مبنای تدریس قرار می دهد و آموزش های ما از روش کلاسیک و قدیمی فاصله گرفته و همین موضوع کیفیت آموزش را افزایش داده است.
پور سراجیان در این نشست خبری عنوان کرد: چهارهزار و ۶۵۰نفر تاکنون از موسسه آموزش عالی امام جواد(ع) فارغ التحصیل شده اند.
ارتباط موسسه آموزش عالی امام جواد با صنعت به گونه ای است که اعضای هیات موسس و مدیریت و جذب اعضای هیات علمی به دو حوزه فناوری و صنعت نزدیک بوده است به گونه ای که در طرح علم و کار اتاق بازرگانی مشارکت فعال داریم و بخش قابل توجهی از فارغ التحصیلان ما جذب صنعت شدند و این ارتباط ادامه دار هم خواهد بود.
وی در ادامه در خصوص رویکرد دانشگاه به جهش تولید بیان کرد:سعی داریم حلقه ابتدایی جهش تولید یعنی تربیت نیروی انسانی کیفی برای ورود به فرایند جهش تولید را بیش از پیش تقویت کنیم.
وی با بیان اینکه به طور کلی هیات علمی این دانشگاه از افراد بومی استان هستند، گفت: این دانشگاه علاوه بر اینکه دارای هیات امنای مستقل است ولی در جذب نیرو و اعضای هیات علمی تابع استانداردهای هیات  علمی وزارت علوم است و ساز و کار دانشگاه مادر استان یعنی دانشگاه یزد را در جذب، ارتقا و تبدیل اعضای هیات علمی پیاده سازی می کند و اغلب اعضای هیات علمی ما در این دانشگاه بومی هستند.
وی افزود: با توجه به دسترسی به اموزش های آزاد سعی می کنیم از اساتید برجسته به ویژه اساتید یزدی مطرح کشور و یزدی های مطرح در خارج از کشور هم بهره گیری کنیم.
پور سراجیان در ادامه با بیان اینکه رشته هنر و معماری جذابیت و متقاضیان زیادی در این دانشگاه دارد، گفت: این دانشگاه دارای ۵۳ رشته در دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری است و دارای دانشکده مدیریت،علوم انسانی و هنر و معماری است که به طراحی دوخت و لباس هم می پردازد و این رشته را می توان جزو مزیت رشته های این دانشگاه دانست.
وی از آمادگی ارتقای این موسسه به دانشگاه خبر داد و گفت: رتبه هایی را کسب کردیم که می توانیم به زودی به دانشگاه ارتقا پیدا کنیم.
سرپرست موسسه آموزش عالی امام جواد یزد دز ادامه گفت: طبق اساسنامه ما در حوزه فعالیت خود واحد آموزشی نخواهیم داشت ولی همکاری با دانشگاه های غیر دولتی از طریق تبادل استاد و دانشجو همچنین بهره گیری از اعضای هیات علمی دانشگاه های دولتی داریم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1421057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =