شکایتِ تندِ نویسنده «پایتخت» از جشن حافظ

آرش عباسی، نویسنده فصل ششم «پایتخت»، با یادآوری حواشی پیش آمده برای او در چند ماه گذشته به خاطر این سریال، اعلام کرد سکوت خود را به خاطر حذف نامش از فهرست نامزدهای جشن حافظ، می‌شکند و دست به شکایت می‌زند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آرش عباسی، نویسنده فصل ششم سریال «پایتخت»، به خاطر حذف نام خود از فهرست نامزدهای بهترین فیلمنامه‌نویسان بیستمین جشن حافظ، خبر داد از دبیر این رویداد سینمایی و تلویزیونی، شکایت کرده است.

در فهرستِ بخش بهترین فیلمنامه تلویزیونی در جشن حافظِ امسال، نام آرش عباسی در بین نامزدها به چشم نمی‌خورد و تنها نامِ محسن تنابنده در مقام سرپرست نویسندگان و طراح داستان ذکر شده است.

در همین ارتباط، نویسنده «پایتخت ۶»، با انتشار پُستی در صفحه اینستاگرامش، اعلام کرد از برگزار کنندگان جشن حافظ شکایت خواهد کرد. در بخشی از این متن آمده است: «با خودم عهد کرده بودم اگر دنیا را آب ببرد، من را خواب ببرد. عهد کردم جز سکوت کاری نکنم. هیچ چیز ارزش سکوت و در سایه نشستن را ندارد. من از اردیبهشت سال قبل تا الان که آخر مرداد هستیم، بیش از یک سال از عمرم را پای پایتخت گذاشته‌ام. بخشی برای نوشتن و بخش بیشتری برای حواشی‌اش که اصلا ربطی به من نداشت اما چه چیزی بهتر از یک قربانی تازه از راه رسیده برای سریالی که صد جا برایش دندان تیز کرده‌اند...»

عباسی، در ادامه این پست اینستاگرامی، با انتقاد تند از دبیر جشن بیستم حافظ ادامه داده است: « همه خواسته‌ام از ... [دبیر جشن حافظ] این بود در یک خبر جداگانه، اسمم را اضافه کند و بابت سهل‌انگاری یا شیطنت‌اش عذر خواهی کند که نکرد ... [برای همین] شکایت رسمی‌ام از جشن حافظ و گردانندگانش در دفتر امور جشنواره‌های وزارت ارشاد در حال پیگیری است ...»

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1421607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس CA ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    10 3
    یعنی شکایت کرده که چرا نامزد نشده؟!
    • علی GB ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      3 1
      لطفا مطلب و علت شاکی بودن رو بخوانید و بعد نظر بدید، اسم ایشان رو به عنوان نویسنده حذف کردند و بجاش تو قسمت کاندیدها نوشتن سرپرست نویسندگان، محسن تنابنده، به هر حال خوب یا بد، چه ما این اثر رو دوست داشته یا نداشته باشیم، حق با نویسنده اثر که اسمش واسه جشنواره حذف میشه. مثل این می مونه که بجای نویسنده یه کتاب بنویسیم صحاف ....و اسم صحاف رو بنویسیم
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      3 1
      نوشته یک سال عمرم را پای پایتخت گذاشتم!! اولا جیرینگی پولش را گرفتی. اگه جلوجلو پولش در حسابت نبود یک ساعت هم وقت نمیگذاشتی. بعدش به اعتقاد اکثریت مردم فقط وقت خودت و مردم و سرمایه بیت المال را هدر دادی با یک فیلمنامه بی سر و ته و پر از هجویات
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    10 2
    واقعا ؟یعنی چون نامزد تشده شکایت کرده؟یعنی انقدر....؟
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    28 1
    حالا خود پایتخت ۶ چی بود که براش جایزه هم گذاشته اند .....
    • IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
      0 0
      همینو بگو
  • بی نام GB ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    31 1
    مگر سریال پایتخت فیلم نامه هم دارد؟
  • عباس IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    11 2
    پایتخت 6 به ملقمه ای از هجویات تبدیل شده بودکه ارتباط داستانی نداشتند.اساتید فقط می خواهند قابلمه ای بار کنند وهمه چیز توی آن می ریزند نتیجه هرچه باشدمهم نیست آش ودیزی یا شوربا و......ایشان احتمالا انتظار داشتند با پایتخت 6 به جشنواره کن یا برلین ولوکارنو و....بروندوهمه جوایز را درو کنند.
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    9 1
    با فیلمنامه خودت هرچی اون نویسنده مرحوم قبلی برای پایتخت اعتبار خریده بود به باد دادی طلبکار هم هستی؟ قدعلم کردن بچه ها در برابر بزرگترها(روالی که خلاف جهت شالوده پایتخت که احترام به بزرگترهاست) رو در داستانت راه انداختی منتظر احترام بزرگترها به خودت هم هستی؟
  • علی IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    10 3
    حالا چی بود همین ک توبیخ نشدی خیلیه خدابیرمرز سیروس الوند چی نوشته بود شما چی نوشتی؟ برا چی جایزه می خواستی برا قاچاقچی بودن ارسطو یا پست های اینستاگرامیه دخترا یا برا دعواها و بی ادبیای بچه ها به هم و ب بزرگترا؟ و............
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      1 0
      موافقم، البته خشایار الوند به رحمت خدا رفتن