از دربی پایتخت تا جدال گل‌نزن‌ها در تبریز

روزهای 4 و 5 شهریور دیدارهای مرحله نیمه نهایی جام حذفی برگزار خواهند شد تا تکلیف فینالیست‌های این دوره از رقابت‌ها مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: مسابقات جام حذفی ایران در فصل 98-99 به روزهای پایانی خود نزدیک شده و چهار تیم پایانی باید برای رسیدن به دیدار نهایی این دوره از مسابقات به مصاف هم بروند. آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی روز دوشنبه هفته گذشته انجام شد و استقلال با برتری دو بر صفر مقابل زردپوشان سپاهان خود را به عنوان چهارمین تیم مرحله نیمه نهایی جام حذفی معرفی کرد. با مشخص شدن تکلیف چهار تیم حاضر در این مرحله روز سه شنبه قرعه‌کشی مرحله نیمه نهایی مشخص شد و تیم‌ها حریفان خود را شناختند. در این مرحله روزهای 4 و 5 شهریور تیم تراکتور باید در تبریز به مصاف نفت مسجدسلیمان برود و پرسپولیس و استقلال هم دربی تهران را برگزار خواهند کرد تا برندگان این دو دیدار راهی مرحله پایانی این مسابقات شوند. قرار بود دیدار پایانی در ورزشگاه پارس شیراز برگزار شود اما کیفیت نه‌چندان خوب چمن این ورزشگاه ممکن است باعث شود میزبانی به شهر دیگری برسد.

هر یک از تیم‌های حاضر در این مرحله از مسیرهای سختی پا به نیمه نهایی گذاشته‌اند و تقابل میان آن‌ها از حساسیت خاصی برخوردار است:

تراکتور – نفت مسجدسلیمان

اولین دیدار این مرحله بین دو تیم تراکتور و نفت در تبریز برگزار می‌شود؛ تراکتوری‌ها که با وجود هزینه هنگفت نتوانستند در لیگ برتر به توفیق خاصی برسند، حالا جام حذفی را به نوعی راه نجات خود پس از یک فصل طولانی و پرفراز و نشیب می‌بینند ولی برای رسیدن به فینال باید از سد شاگردان مهدی تارتار بگذرند که پیش از این نشان داده‌اند سخت می‌بازند.

تراکتور در چند هفته اخیر با وجود عملکرد خوب دفاعی، در گلزنی بسیار ضعیف عمل کرده است؛ شاگردان ساکت الهامی پس شروع دوباره مسابقات تنها در دو بازی موفق به گلزنی شده‌اند و در سه بازی آخرشان حتی یک بار هم ضرباتشان از خط دروازه عبور نکرده‌ است، نتایج سینوسی این تیم باعث شده از همین حالا شایعه حضور علی دایی روی نیمکت تیم تبریزی برای فصل آینده به گوش برسد و ساکت الهامی هم به خوبی می‌داند که می‌داند مدیران تراکتور چندان در مقابل نتایج ضعیف صبور نیستند و سابقه زیادی در اخراج مربیان دارند. در طرف مقابل هم تیم نفت در هفته‌های اخیر نتیج خوبی کسب نکرده و از فرم خوبی که تا اواسط فصل داشت، خارج شده است.

دو تقابل لیگ برتری این دو تیم با تساوی بدون گل و برتری یک بر صفر تراکتوری‌ها به پایان رسیده تا تیم نفت در این فصل در حسرت گلزنی مقابل تراکتور باشد.

پرسپولیس - استقلال

دربی پایتخت در شرایط عادی هم از حساسیت زیادی برخوردار است و حالا که تقابل دو تیم می‌تواند منجر به صعود یکی و حذف دیگری شود، این حساسیت افزایشی چند برابری داشته و همین موضوع باعث شده جنگ روانی بین اعضای دو تیم از همین حالا آغاز شود. اتفاقی که از همان روز قرعه‌کشی و مصاحبه افشین پیروانی آغاز شد و پاسخ سریع سعید رمضانی را به همراه داشت؛ پس از آن هم بیانیه باشگاه پرسپولیس و استوری‌های بازیکنانی چون مهدی قایدی و شجاع خلیل‌زاده در کنار مصاحبه‌های بازیکنان دو تیم نشان داد دربی جام حذفی از چه حساسیت ویژه‌ای برخوردار است. آخرین تقابل دو تیم در جام حذفی در سال 90 بود که استقلال با درخشش بازیکنانش در وقت اضافه موفق شد با سه گل پرسپولیس را شکست دهد و در نهایت هم به عنوان قهرمانی دست پیدا کند. 

بزرگترین نگرانی استقلالی‌ها برای این رسیدن مصدومان این تیم است که البته خبرها از حضور تمامی نفرات این تیم حکایت دارند، در طرف مقابل هم مصدومیت بشار رسن پرسپولیسی‌ها را نگران کرده بود اما گفته می‌شود مشکل هافبک عراقی پرسپولیس جدی نیست و او در دربی حاضر خواهد بود.

قرمزهای پایتخت برای رسیدن به این مرحله ابتدا ماشین‌سازی تبریز و سپس صنعت نفت آبادان و شهرداری ماهشهر را شکست دارند و بدون گل خورده پا به این مرحله از مسابقات گذاشتند. استقلال هم پس از برتری مقابل گل‌ریحان و فجرسپاسی لیگ یکی هفته گذشته سپاهان را شکست داد و چهارمین تیم حاضر در این مرحله شد.

جدال رفت دو تیم در لیگ برتر با نتیجه یک بر صفر به سود قرمزها به پایان رسید و در بازی برگشت با وجود برتری استقلال تا دقایق آخر، در نهایت پرسپولیس با گل بشار رسن کار را به تساوی 2-2 کشاند.

255 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1421642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • perspolis IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    0 1
    پرسپولیس ایرانیم حالا حالا قهرمانیم