۳۲ هزار نفر در نواحی و شهرک‌های صنعتی قم مشغول به کار هستند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: در حال حاضر ۳۲ هزار نفر در نواحی و شهرک‌های صنعتی قم مشغول به کار هستند و در تلاش هستیم این ظرفیت حفظ شود.

به گزارش خبرآنلاین از قم : اسرافیل شعاعی ، اظهار داشت: توسعه زیرساختهای تولیدی و صنعتی و ایجاد ظرفیت اشتغال، یکی از راهبردهای مهم در جهش تولید است و در این مسیر علی‌رغم همه مشکلاتی که وجود دارد، اقدامات خوبی تحقق یافته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم افزود: صنایع کوچک یکی از ظرفیت های مهم در تولید است و با سرمایه اندکی راه‌اندازی می‌شود و سهم مهمی در رونق تولید دارد و قلب‌های تپنده اقتصادی به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد: برخی از صنایع کوچک در قم تلاش‌های بسیار ارزشمندی در توسعه داشته‌اند و وظیفه ما حمایت از این واحدهاست تا بتوانند به تولید ادامه دهند و به دلیل موانعی که وجود دارد، تعطیل نشوند.

شعاعی خاطرنشان کرد: در وضعیت شیوع کرونا بسیاری از صنایع کوچک دست از تولید برنداشته‌اند و حتی به صورت هدفمند در جهت تولید اقلام ضروری و بهداشتی اقدامات خوبی شکل گرفته و در تولید مواد ضدعفونی و گان و ماسکف توفیقاتی به دست آمده است.

وی بیان کرد: در صورتی که واحدهایی دچار مشکلاتی شوند، دفاتر خدمات رسان این مشکلات را احضاء و در جهت رفع آن در تلاش هستند، ضمن اینکه در کارگروههای رفع موانع نیز بسیاری از دغدغه‌های تولید پیگیری و رفع می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: ۲۳۰۰ قرارداد در ایجاد واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قم منعقد شده است که از این آمار ۱۵۵۱ واحد به بهره برداری رسیده و فعال است و ۷۶۵ مورد نیز در حال ساخت و ساز است.

وی افزود: در حال حاضر ۳۲ هزار نفر در نواحی و شهرک‌های صنعتی قم مشغول به کار هستند و در تلاشیم این ظرفیت حفظ شود.

شعاعی عنوان کرد: ۹۰ درصد از واحدهای تولیدی در قم جز صنایع کوچک است که برخی از آنها به مرور مورد حمایت قرار می‌گیرند و در طرح توسعه شاهد افزایش اشتغال و تولید در این صنایع هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات مالی این واحدها، صندوق ضمانت صنایع کوچک در جهت دریافت تسهیلات سرمایه در گردش از بانک تا سقف سه میلیارد تومان ضمانت نامه صادر می‌کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1422013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =