سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی، توسعه کردستان را به دنبال دارد

استاندار کردستان با بیان اینکه کردستان در بخش نیروی انسانی دارای سرمایه بزرگی است، گفت: اگر روی این حوزه سرمایه‌گذاری شود، به طور قطع شاهد توسعه سریع تری در استان خواهیم بود.

به گزارش خبرآنلاین از کردستان : بهمن مرادنیا در جلسه اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید کردستان با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور اظهار داشت: استان کردستان با وجود نیروی انسانی توانمند در بخش‌های گوناگون نیاز به حمایت و توجه خاص دارد.

وی افزود: بنابراین از دولت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درخواست می‌شود تا برای جبران بخشی از عقب‌ماندگی‌های استان، توجه خاصی به نیروی انسانی و پتانسیل‌های این حوزه داشته باشد.

استاندار کردستان به الگوهای موفق در استان اشاره کرد و افزود: باید الگوهای موفق در استان کردستان را برای آموزش نیروی انسانی هدایت کرد و با حمایت و سرمایه‌گذاری روی پتانسیل‌های انسانی و نخبگان روند رشد و توسعه کردستان را سرعت بخشید و همچنین راه پیشرفت علمی و اقتصادی برای استان باز شود.

مرادنیا تصریح کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی، دانشگاه کردستان، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مجموعه‌های بخش خصوصی استان نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستند.

وی ادامه داد: با توجه به تمرکز دانشگاه‌ها و مراکز علمی در بهاران سنندج انتظار داریم با ایجاد ناحیه نوآوری در این منطقه موافقت شود که مانع از مهاجرت جوانان به استان‌های دیگر از جمله تهران برای اشتغال می‌شود.

مرادنیا تاکید کرد: امیدواریم با توجه بیشتر به بحث سرمایه‌گذاری در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها تخصیص زمین پارک علم و فناوری در دانشگاه کردستان و احداث آن با سرعت بیشتری آغاز شود.

وجود ۱۰۷ شرکت دانش بنیان در استان

خالد سعیدی رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه ایده‌های تازه و نوآور برای کسب ارزش افزوده فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: از ۱۰۷ شرکت دانش بنیان استان بیشتر شرکت‌ها زیر ساخت فکری دارند و فقط ۷ شرکت به صورت کارگاهی عمل می‌کنند و بقیه به دلیل نبود زیرساخت به شیوه مجازی فعال هستند.

وی کردستان را یکی از قطب‌های اصلی صنایع دستی در کشور عنوان کرد و افزود: این توانایی وجود دارد که شرکت‌ها را به صورت دیجیتال مارکتینگ در عرضه صنایع دستی استان فعال کنیم.

سعیدی تصریح کرد: با وجود شرکت های دانش بنیان استان، تحقق امر تجاری سازی این شرکت ها به حمایت های زیر ساختی نیاز دارد.

کمک ۴۳۴ میلیون تومانی به شرکت های دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی کردستان

فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کردستان از سال ۹۴ با وجود ۱۰ مرکز فناوری فعال شده است، گفت: هدایت دانشجویان به سمت فناوری با توجه به کار پزشکی و پیرا پزشکی یکی از سختی‌های ما در دانشگاه علوم پزشکی است.

وی افزود: تاکنون ۴۳۴ میلیون تومان به شرکت‌های دانش بنیان مستقر در دانشگاه علوم پزشکی کمک مالی انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با بیان اینکه این دانشگاه نسبت به سایر استان‌های دیگر از لحاظ زیرساخت‌های مربوط به حوزه آموزش و پژوهش فقیر است، ادامه داد: برای ورود ایده های خوب به دانشگاه نیازمند باید در بازار کار و خروجی دانشگاه‌ها تمرکز بیشتری داشته باشیم.

رضاعی از اختصاص یک ساختمان ۶۰۰ متری برای راه‌اندازی مرکز رشد دوم در دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد و گفت: از معاون رئیس‌جمهور انتظار داریم برای تجهیز و مقاوم‌سازی این ساختمان، با اختصاص ۳ میلیارد تومان اعتبار موافقت کند.

بخشی از درآمدها در دانشگاه آزاد به سمت حمایت از شرکت های دانش بنیان است

جهانشیر امینی رئیس دانشگاه آزاد کردستان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه بیشتر درآمد دانشگاه آزاد متکی بر شهریه بوده و در حال حاضر ۸۵ درصد درآمدها صرف پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان می‌شود، گفت: بی دلیل بیماری کرونا و تعطیلی کلاس ها تعداد دانشجویان و درآمدها کمتر شده اما بخشی از درآمدها را به سمت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان هدایت می کنیم.

وی به تأسیس سرای نوآوری و فعالیت ۶ شرکت معتبر دانش بنیان در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: از معاون علمی و فناوری رئیس جمهور درخواست می کنیم در این بخش ما را یاری کنند چرا که این حمایت و سرمایه‌گذاری باعث می شود تا این شرکت‌ها به مرحله تجاری‌سازی برسند.

ظرفیت مناسب دانشگاه کردستان در تجاری سازی علمی

رحمت صادقی رئیس دانشگاه کردستان نیز در ادامه اظهار داشت: دانشگاه کردستان ظرفیت‌های بسیار مناسبی در زمینه تجاری سازی علمی دارد بنابراین تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا فرهنگ بازار کار و تجاری سازی علمی در دانشگاه‌ها را ترویج دهیم.

وی افزود: با توجه به حمایت ۳ میلیارد تومانی که از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد انجام گرفته بسیاری از مشکلات این حوزه حل خواهد شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1422167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =