اجرای پروژه های مدیریت روان آب به مساحت۲۲۷۹ هکتار دراستان سمنان

رئیس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از آغاز پروژه های مدیریت روان آب جهت مقابله با بیابان زائی در استان سمنان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان علی ترابی گفت : از آنجا که عرصه های منابع طبیعی استان سمنان در معرض بیابانی شدن قرار گرفته است با توجه به رایزنی‌های که صورت گرفت اعتبارات مربوطه جهت مقابله با بیابان زایی در سال‌های اخیر به این استان تعلق گرفت و پروژه مدیریت هرز آب که برای اولین بار در این استان شکل گرفته وبه مساحت ۱۷هزارهکتار انجام و در سال ۹۹ نیز با مساحت ۲۲۷۹هکتار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با اعتباری بالغ بر حدود۲ میلیارد تومان اجراگردید.
وی افزود: در این پروژه ابتدا عرصه با ایجاد هلالی های کوچک که توانایی نگهداری آب حاصل از رواناب های بارندگی را دارد ایجاد خواهد شد و سپس در درون این هلالی‌ها بذور مرتعی بومی منطقه مانند درمنه ، قیچ، تاغ، اشنان و غیره در فصل پاییز بذرپاشی خواهد شد.
ترابی خاطر نشان کرد: احداث مدیریت روان آب باعث جمع آوری هرز آب، تقویت پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش رطوبت خاک گردیده و زمینه احیاء و اصلاح مراتع را فراهم می‌کند.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1422544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =