۰ نفر
۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۳
رئیس جمهور بعدی شبیه حسن روحانی باشد

ایسنا نوشت: یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ یک چهره فراجناحی با نگاه بازتر نسبت به مسایل کشور، می تواند برای ایران مفید باشد.

علی جمالی با بیان اینکه تغییر شرایط بین المللی کشور، مهمترین ماموریتی است که ریس جمهور بعدی ایران می تواند داشته باشد، اظهار کرد: رییس جمهور بعدی باید همانند سال۹۲ حسن روحانی باشد که فضای بین‌المللی کشور را تغییر داد و پیام صلح، گفت و گو و تفاهم را از ایران به دنیا مخابره کرد و موجب ایجاد شکاف و اختلاف در جبهه یکپارچه غرب شد.

وی ادامه داد: رییس جمهور بعدی هم باید چنین توانایی داشته باشد، آمریکا در پیشبرد پروژه منزوی کردن ایران تا مدت زیادی شکست خورده است و الان فضای مساعدی است که یک نگاه مسالمت آمیز از سوی ایران و تاکید بر اتفاقی که در برجام افتاد، به جهان صادر شود و با یک دیپلماسی قوی، خط اختلاف در غرب را تقویت کنیم.

این فعال سیاسی همچنین با اشاره به اینکه رییس جمهور بعدی باید توان ایجاد همگرایی میان نیروهای سیاسی در داخل کشور را داشته باشد، خاطرنشان کرد: اختلاف میان نیروهای سیاسی موجب شد که ما نتوانیم از دستاوردهای برجام به خوبی استفاده کنیم. رئیس جمهور آینده این رسالت را دارد که میان نیروهای معتقد به جمهوری اسلامی ایران و توسعه و پیشرفت کشور همگرایی ایجاد کند.این چهره باید بتواند اقشار ناراضی و منفعل را همراه خود کند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: بعد از برخی اتفاقات چند سال اخیر بخش هایی از جامعه از پیگیری مطالبات خود از طریق مسالمت آمیز یا شیوه های پارلمانتاریستی ناامید شده اند و رییس جمهور بعدی ایران باید بتواند پیام تغییر و تحول را به جامعه منتقل کند.

جمالی در پایان گفت: البته من تاکنون میان چهره هایی که به صورت بالقوه برای انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته شده اند، فردی با ویژگی های که برشمردم ندیدم که وجود داشته باشد و این چهره ها درگیر منازعه های داخلی شده اند. من معتقدم که چهره فراجناحی که نگاه بازتری به مسایل کشور داشته باشد، می تواند برای ایران مفید باشد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1422557

برچسب‌ها