قزوین ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری در صنایع غذایی دارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: استان قزوین در صنایع غذایی کشاورزی دارای ظرفیت‌های خوبی است که همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛  فاطمه خمسه، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در دیدار سرمایه‌گذار حوزه صنایع غذایی کشاورزی گفت: درحال حاضر ۱۸۹هزار هکتار از اراضی استان قزوین زیر سطح کشت گندم و جو قرار گرفته است.
خمسه بیان کرد: از این مقدار سطح زیر کشت، ۳۵هزار هکتار به زیر سطح کشت جو آبی وجو دیم رفته است  که ارزش این ماده در صنعت غذایی رتبه بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است.
او با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذاران حوزه صنعت غذایی کشاورزی به افزایش امنیت در سلامت منجر می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه در این راستا متقاضیان بسیاری برای فعالیت در حوزه صنایع غذایی اعلام آمادگی کرده‌اند که برای تسهیل امورات آن‌ها لازم است مورد حمایت دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: استان قزوین در تولید گندم و جو جایگاه ویژه ای دارد  و بذر مورد نیاز کشاورزان را بدون هرگونه وارداتی تامین کند.
درادامه این جلسه مدیرعامل یکی از  شرکت‌های صنایع غذایی کشاورزی ضمن ابراز تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه بیسکوییت و نان جو در استان قزوین گفت: خوشبختانه برخی از نواحی استان قزوین به لحاظ داشتن هوای سردتر نسبت به سایر نقاط از شرایط خوبی در کشت جو برخوردار است.
این مقام مسئول بیان کرد: اگر صنعت تولید نان و بیسکوییت جو در استان قزوین احداث شود، به طور حتم شاهد تولید انبوه این محصول و ارسال آن به تمام نقاط کشور هستیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1422694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =