۷۳ نفر
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
آقای علیخانی، بازی با جان کودکان هنر نیست

دیشب (دوشنبه ۲۷ مرداد)، برنامه «عصر جدید»، شاهد اجرای یک شرکت کننده از شهرستان ساوه بود که به همراه دختر و پسر کوچک خود روی صحنه حاضر شد.

این‌که در یک برنامه استعدادیابی مثل «عصر جدید»، شرکت کننده‌ای، اجرای خود را با حضور اعضای خانواده و فرزندانش یا کمک آن‌ها، روی صحنه انجام دهد، امری عادی است؛ ولی این‌که کودکان کم سن و سال را در کاری خطرساز مشارکت دهد، مسئله‌ای نیست که بتوان آن را پذیرفت. 

در برنامه «عصر جدید» که شامگاه دوشنبه ۲۷ مرداد روی آنتن رفت، شرکت کننده‌ای، توانایی خود را در متعادل نگاه داشتن اجسام بزرگ و کوچک روی دهانش به نمایش گذاشت. بخشی عمده از برنامه او، با استفاده از نردبان‌های مختلف انجام شد. تا آن‌جای کار که این شرکت کننده به تنهایی در حال اجرا بود، هیچ مشکلی وجود نداشت، ولی وقتی او از پسر کوچکش خواست تا روی نردبان مرتفع که تعادل پایداری نداشت برود، برنامه از حالت سرگرمی خارج شد. بی‌تابی رویا نونهالی در دیدن این صحنه خطرناک و واکنش‌های عصبی بشیر حسینی و دیگر داوران، نشان می‌داد قرار دادن یک کودک در این موقعیت، چقدر غیرعادی و نامعمول است. 

همه برنامه‌های استعدادیابی در جهان که «عصر جدید» هم به تقلید از آن‌ها ساخته شده است، گاه‌بگاه شاهد حضور کودکان روی صحنه هستند که به تنهایی یا همراه با بزرگ‌ترها، برنامه‌ای را عرضه می‌کنند. آواز خواندن، نوازندگی، نقش‌آفرینی، تردستی، استندآپ کمدی یا هر اجرای سرگرم کننده دیگر، می‌تواند بستری برای هنرنمایی بچه‌ها باشد، ولی خط قرمز همه آن‌ها بی‌خطر بودن آن برنامه برای کودکان است. برای حضور در اجراهای خطرناک، نخستین شرط شرکت کننده، داشتن حداقل سنِ ۱۶ سال (برخی کشورها دست کم ۱۸ سال)  است، چرا که کم‌تر از این، دوره کودکی شمرده می‌شود و به دلیل آن که فرد به سن درک کامل و تصمیم‌گیری نرسیده است، اجازه حضور نمی‌یابد. 

شاید احسان علیخانی که تقریبا همه‌کاره «عصر جدید» است، مدعی شود چون شرکت‌کننده، پدرِ آن کودک بوده است، این اجرا مشکلی نداشته یا این‌که تهیه‌کنندگان برنامه، از تسلط او بر کارش و صدمه ندیدن پسربچه مطمئن بوده‌اند که این دو استدلال، هرگز پذیرفتنی نیست. چرا که اجرای چنین نمایشی در رسانه رسمی کشور، بدون در نظر گرفتن حقوق کودکان، خلاف اصول اخلاقی و حرفه‌ای برنامه‌سازی تلویزیونی است. 

برنامه پُر بیننده‌ای چون «عصر جدید»، نمی‌تواند با هیچ برهان و استدلالی، برای در خطر قرار دادنِ جان و سلامتی بچه‌ها، بهانه بتراشد، چرا که در این صورت، بی‌توجهی به حقوق کودکان را مشروعیت می‌بخشد و استفاده ابزاری از آن‌ها برای جذب و جلب بیننده بیشتر را توجیه می‌کند. 

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1422956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 65
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    60 23
    مثل آرات و باباش
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    36 96
    اولا در گات تلنت امریکایی بچه‌ها همه کار میکنن.قهرمان قهرمانان دوره جدید گروهی بود که بچه‌ها کارهای وحشتناک تر از این راهم کردند.متاسفانه حرف شما درست نیست
    • DE ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      50 13
      شما احتمالا یک برنامه دیگه رو دیدی نه آمریکاز گات تلنت. اگر منظورت گروه هندی وی شکست ناپذیر است که فصل گذشته قهرمان شد، برو یک بار دیگه اجراهاشون رو ببین. اونا یک گروه رقص بودند ، کجاش خطرناک بود. تازه هیچ کدام شون زیر 14 سال نبودند نه بچه 5 ساله
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      44 42
      چه اعتماد به سقفی دارند که خودشون رو با آمریکاز گات تالنت مقایسه می کنن . حتما احسان علیخانی هم سایمون کاول است دیگه
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      4 2
      بنظرم یه برنامه دیگه رو دیدی؟توی گروه وی شکست ناپذیر بچه نبود؟رقص بود؟پس حرکات پرتابی جزو رقص بحساب میاد؟وقتی فرق حرکات آکروباتیک و رقص رو نمیدونی بهتره حرفی نزنی.چون کسی که بین دو گروه پرت می شد ۱۰ ساله هم نبود .ضمنا نویسنده مقایسه کزده.متن رو بخون بعد غرغر کن
  • RO ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    88 71
    این چه استدلال بیخودی بود وقتی کسی به کارشت اطمینان داره حتی یه بچه معنی نداره اونو از کارش منع کنیم اگه این کاره بکنیم استعداد بچه ها دیده نمیشه باید بهشون فرصت داد
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      42 18
      آ بارک الله گفتی کار ، اصلا تو بگو خطرناک هم نبود اما استفاده از کودک در یک کار بود درسته؟ خب عزیزم همین به کار گرفتن بچه ها هم در کل دنیا قدغن است سوء استفاده است
    • DE ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      49 12
      خانم یا آقای ۱۲:۴۶ : حالا رو نردبون رفتن یک کودک می شه استعداد؟ این کجاش استعداد است؟
    • ح ر ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      6 4
      حتی بحث اثر منفی آن بر مخاطبین را هم کنار بگذاریم؛ هیچ گاه نباید در یک برنامه سرگرمی جان انسان و حتی حیوانات، ابزار کار باشد. واقعا لحاظ نکردن ایمنی افتخار نیست و مراعاتش چندان کار سختی نیست.
  • مهدی SG ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    48 31
    انگار تلویزیون به هر قیمتی شده بدنبال مخاطب است
    • محمد CA ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      8 8
      ینی نمیشه اینقدر نقققققققققق نزنی
  • سعید IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    42 35
    رفته از آمریکان گات تالنت کپی کرده اما اصلا نمی دونه استعداد یعنی چی؟ نمی دونه دنبال چی هست؟ احسان جان این برنامه ها هدف ا صلیش سرگرم کردن مردم جهان است نه چیزی دیگر
  • علی IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    40 22
    عجیبه از خانوم نونهالی که با همه خط قرمزهایی که مطرح میکرد در مورد این نوع از نمایش ها رای سفید دادند
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      5 3
      رای سفید خانم نونهالی به مهارت ایشون بود نه چیز دیگه
  • جواد IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    66 39
    برنامه ای که به شدت مخاطبین خودش را به رها کردن تحصیل تشویق میکند، لاجرم گزینه پیشنهادیش این تیپ نمایش های مشمئز کننده هست
    • فرناز IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      8 6
      عصر جدید به رها کردن تحصیل تشویق نمیکنه فقط داره میگه که دنبال علاقتون باشید همین درضمن درباره اینکه عصرجدید رو با گات تلنت مقایسه میکنید اره دیگه همیشه مرغ همسایه غاز بوده
  • سمیرا IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    29 44
    حقوق کودکان!!! احسان علی خانی کودکان کار را در برنامه های دیگرش مسخره میکند پس پخش همچین نمایشی در برنامه او دور از انتظار نیست
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    32 36
    تا تلفات نده دست بردار نيستند
  • مملکت IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    32 31
    کار بسیار اشتباهی بود امیدوارم دیگرشاهد چنین صحنه های در برنامه های تلویزون نباشیم
  • Mhsa IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    44 54
    مطمنا کسی احسان علیخانی خیلی باهوش تره اونیکه بخاد سوتی دست مخاطب بده و از کاری که میکنه و افرادی ک میاره روی صحنه مطمن هست.نظر اشتباه ندید.اون پدر نمیخاد بخاطر استعدادش جون بچشو به خطر بندازه و این یه برنامه پربینندس تهیه کننده خودشو زیرسوال نمیبره علیخانی یکی از برترین چهره های تلوزیونیه
    • M IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      3 4
      حرف مفت جواب نداره
  • بی نظیر IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    52 50
    چرا اینجا اینقد حسود ریخته!!!!! این حجم از حسااااادت واو !!!!!
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    60 38
    با سلام اول اینکه اقای علیخانی در هیچ برنامه ای کودکان رو مسخره نکرده و نمیکنه چون خودش حامی همه ی مردمه چطور یادتون می‌ره چجوری نوشت افزار جمع می‌کنه برا بچه های ک ندارن؟؟؟ یا کمک ب بچه های کار ؟؟؟؟ زندانی ازاد کردن به خاطر دل بچه های کوچکشون؟؟؟ بعدشم اقای علیخانی خودش بیشتر از هرکسی دق دقه اینو داره ک به مردم کمک کنه ومراقبشون باشه قبل از این ک مطمئن نشه چیزی نمیسازه ن اجازه اجرا میده بعدشم اگر میخوایین برنامه رو لغو کنین دیگه هی ایراد های الکی نگیرین از اولش دارین گیر میدین شما اگه میتونین یه چی بهتر بیارین این گوی این میدون ....
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      8 0
      دق دقه؟!!!!!!!
    • من IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      10 7
      شما مطمئن هستید که دارید درست نگاه میکنید؟ آقای علی خانی این کارها رو برای افزایش شهرتش میکنه نه به خاطر فلان کودک کار یا به خاطر انسانیت. ايشون دارن با احساسات مخاطبان جامعه بازی میکنند. لطفا کمی واقع بينانه ببینید
  • فاطمه IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    32 43
    برو بابا حسود
  • وفایی IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    29 24
    سلام قطعا عدم امنیت جانی و روانی کودکان در هیچ جای دنیا تایید نمیشه و نمایش دادن چنین صحنه هایی در رسانه عمومی با این حجم مخطب فقط باعث عادی سازی و نشر بیشتر رفتار غلط هست
  • رجب BR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    47 29
    ماشالا چقدر کارشناس کودک و نوجوون نمیدونم چرا اینهمه بیکار داره این مملکت
  • احمد IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    48 23
    اگر به نظر کارشناسانی مثل شما باشه که ماباید بریم مثل مسابقات دهه شصت یا مسابقه محله رو نگاه کنیم یا نهایتا مسابقه هفته خوابی دوست کارشناس بیدار شو ببین دنیا به کجا داره میره و شما به کجا
    • علی SE ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      6 6
      عقل و درک شما هم مطلق به همون دهه می باشد
  • انا IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    17 32
    این کاملا مصداق کودک ازاری هستش برای خانواده هایی که بخاطر دیده شدن کودکان خود را این چنین تحت فشار قرار میدهند باید قانونی وضع شود
    • IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      4 3
      خب خودشون میان کسی مجبورشون نکرده
    • ناشناس ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      4 4
      اخه هموطن اگه اون اقا بجای پسر کم وزنش تورا سوار نردبان میکرد که برا هردوتون بدمیشد این پدر به کارش اطمینان داره نگران نباشید ...
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    35 14
    ای بابا انتقاد درست بکنید نه ایراد های بنی اسرائیلی
    • رضا IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      7 6
      دوست عزیز چرا همه چیز رو قاطی میکنید؟؟؟ کودک آزاری؟؟؟وای بخدا این دور از انصافه ... مطمئن باشید اونجا حتی اگه بچه می افتاد کسایی بودن که نذارن خراشی روی بچه بیفته ...این نظرات فقط داره نشون میده که مثل برنامه نود یه دستی در کاره و میخوان نذارن اجرا بشه ...وگرنه اینو بهش نمیگن کودک آزاری اینو بهش میگن اعتماد به نفس چیزی که شما ندارین و بخاطر کمبودهای خودتون میخواین دیگران رو محکوم کنید ... امثال مهران مدیری و احسان علیخانی سالهاست که با برنامه های خودشون مارو سرگرم کردن ...وگرنه اینا نبودن باید تلوزیون رو جمع میکردن میذاشتن گوشه انباری ....
  • مهدی IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    18 12
    نظر من این است که شاید بخشی از غرض نویسنده را بتوان در این جمله "همه برنامه‌های استعدادیابی در جهان که «عصر جدید» هم به تقلید از آن‌ها ساخته شده است...".البته قطعا به خطر انداختن کودکان کار پذیرفتنی نیست اما این که خیلی از ما گاهی پشت افکار عمومی سنگر می گیریم و شلیک می کنیم هم نمی تواند قابل توجیه باشد
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    17 26
    بعضی اجراهای عصرجدید خیلی خطرناکن مخصوصا برا بچه ها. اجرای پدری که وسایل سنگینو رودهانش نگه می داشت استعداده؟؟؟؟؟ چرااز بچش هم استفاده کرد؟ چرامجری اجازه چنین اجرایی دادن وداورهارأی سفید دادن؟؟
  • علی IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    8 0
    امثال این آقا کسایی هستند که فقط می خوان از هر چیزی ایراد بگیرن این مطلب 100 در 100 اشتباهه 100 در 100 مهم استعداد شرکت کننده هست حسود جمع جمع حسوداست احسان کودک آزار برو بابا یه مشت آدم حسود دور هم جمع شدن حسادت می کنن شماهایین که گند می زنین به مملکت فقط برای اینکه وبتون چندتا سین بیشتر بخوره چرت و پرت و می نویسن و از چیز های الکی ایراد می گیرین
  • یوسف IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    3 5
    بعضی از اجراها بد اموزی دارد و قابلیت اجرایی ندارد آیا جذب مخاطب یعنی این؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    3 1
    حسود يه وري
  • علی IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    5 2
    خواهشاً سنگ اندازی نکنید برنامه وبرنامه هاش حرف نداره ..
  • نریمان IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    4 6
    البته جای این حرکات در سیرک هست و استعداد چتدانی به حساب نمیاد که بشه تو برنامه عصر جدید نشان داد البته کارشون بی نظییر بود ولی یه درد سیرک میخوره
  • ریحانه IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    14 1
    ای بابا حالا میتونیدتنها برنامه ی جذاب و خوبی که ما هایی که ماهواره و ... نداریم میبینیم رو لغو کنید ؟؟؟
  • سمانه وفایی IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 8
    موافقم، کاملا در مورد حقوق کودکان رعایت نمی‌شود
  • ح ر ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 4
    جناب آقای علیخانی لازمست برای پیشرو بودن به حداقلهای گفته شده در قوانین و عرف حاکم در خصوص حقوق کودکان بسنده نکند. هرچند متاسفانه حتی در صحبت با کودکان شرکت کننده از ادبیاتی مشمئز کننده استفاده میکند.
  • پروانه آراسته IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 8
    بله من بانظراین استادگرامی موافقم که کودکان رابرای جلب نظرواردکارهای خطرناک نکنند(عصرجدیدبایدمانع این امرشود)
  • مژگان IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    14 5
    شما ازپدر اون بچه به اون بچه دلسوزتری یعنی ؟ مطمئن باش اون پدر به کار خودش اعتماد داشته که اینکارو کرده واین نشان ازمهارتشه که حقش بود بره بالا نه ردش کنن
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 6
    در تقلید هم خوب عمل نکردند، نه در مواردی مثل رعایت حقوق کودک و نه اینکه برای حضور احسان علیخانی یک نقش من در آوری به برنامه اضافه کردند. از علیخانی بیشتر از این انتظار نمیره.
  • زینا RO ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    7 2
    خودش بیشتر از همه عاشق بچه هاش و خانوادشه و میدونه داره چیکار میکنه و مراقبه به نظرمن مطمئنن اینقدر حواسش هست که اتفاقی رخ نده باید میرفتن مرحله بعد چون استعداد عجیبی دارن ایشون
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 6
    موافقم صد در صد
  • m IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    13 2
    کم ایراد بگیرید به سوراخ دیوار هم مشکل و ایراد میگیرین حالا یه برنامه خوب گذاشتن همه شدن دکتر مهندس شل مغزها
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    8 3
    حالااینهمه کودک کاروبچه هایی که درحاشیه شهرهابدترین وضعیت رو دارن کسی ازحقوقشون دفاع نمیکنه یه بچه ای که بارضایت خودش وخانواده اومده توبرنامه همه براش کاسه ازآش داغترشدن. همش بهانه گیری الکی
  • حسن IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    5 5
    انقدربحث میکنی چی بهتون میرسه اونا کار خودشون میکنند.بعد علی خانی هم مثل خیلی های دیگه یه موقعیت خوب براش فراهم بشه از این جا میره چه کار به حقوق کودکان داره.همشون کل زندیگی شون خارج از ایران هست
  • شهاب IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    7 1
    آقا احسان علیخانی هم خودش و هم کارش حرف نداره و می‌دونه که چیکار داره می‌کنه که هیچ اصولی رو زیر پا نذارن و تازه کلی آدم های ناپدید رو از جا جای این کشور بهشون فرصت و موقعیت داد! انشاالله خداوند همیشه بهش کمک کنه که عاقبت بخیر بشه. اونایی که از عقده ای بودن خودشون نمیتونن این برنامه فوق العاده رو ببینن که مطمعنا میترسن این افراد برگزیده احتمالا جای اونها رو بگیره و دیگه نتونن با پول یا پارتی کاری رو که لایق نیستن انجام بدن، خب نگاه نکنن و سرشون رو بزنن به دیوار!!! مجبورتون نکردن که عقده ای های بی فرهنگ
  • گمنام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    6 1
    اینجا کسی تو فکر این هست ک این پدر اگه برای اولین بار بود ک بچشو بلند می‌کرد هیچ وقت اینکارو نمی‌کرد تمرین های متعددی داشته ک اینکارو کرده. و دررابطه با اونایی ک میگن این استعداد نیس. شما لابد معنی استعدادو نمیدونی ک ایراد میگیری اگه واقعا خودت استعدادی داری ک مسخره نباشه برو رو صحنه. و بعدش درباره این ک به اقای علی خانی میگید از کودکان سواستفاده میکنن شما ها همیشه مغز بیماری دارین. خوده شما شکم چنتا بچه فقیرو پر کردین ک الان اینجور جسارت به آقای علیخانی میکنید. ایشون نیاز به هیچ انتقادی ندارن چون کارشون درسته. و آخریش اونایی ک میگن ترک تحصیل رو تشویق میکنه. 1 اینکه من خودم لینساس زبان خارجه دیدم داره بستنی میفروشه. ینی فقط پوچ.. بعدشم علی خانی هیچ وقت تشویق همچین موضوعی رو نکرده سید بشیر ک خودش تحصیل کرده اس کرده و دکترای ارتباط داره. و شما نمیدونم با چه سطح از سوادی از اینا ایراد میگیرید. جوری حرف میزنی انگار اون بچه چیزیش بشه خدانکرده شما میخایید خرجشو بدید. من واقعا برای بعضی از مردم کشورم متاسفم.
  • یاسمن IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    9 3
    به احسان چه ربطی داره اون بد بختم خودش جوش میزنه و میترسه چه اشگالی داره اگه بچه سنش کم باشه اما بتونه یک کار عالی تحویل بیننده بده .
  • من با نظر این سایت کاملا مخالف هستم IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    8 2
    عصر جدید یک مسابقه استعدادیابی هست و کودکان هم میتونن شرکت کنن و استعدادش ن رو نشون بدن حالا او ن بچه به همراه پدرش اومده بود و اگر هم خدایی ناکرده مشکلی واسه بچه در حین اجرا پیش می اومد مسئولیت اون برگر دن پدر بچه هست نه کسه دیگه ای و ما تو این دوسال شاهد اجراهایی بودیم که خداروشکر کار بلد و حرفه ای روی صحنه ظاهر شدن و اتفاقی براشون پیش نیومده.
  • مینا IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    5 2
    اصلا ربطی به مجموعه عصر جدید نداره اون شرکت کننده خودش این اجرا رو انتخاب کرده ثانیا این یک مهارته نه آزمایش...
  • ط.بخشی US ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    3 5
    به نظرم کاملا ناایمن بود اون نمایش برای اون بچه .من واقعا تعجب کردم که اقای علیخانی هیچی نگفتن در اعتراض به پدر بچه.حداقل کاری که میشد بکنن اینکه تشک تاتامی چیزی میزاشتن که اگه خطر بروز کرد اسیب کمتر باشه.احتیاط شرط عقله.حقوق کودکان هم که اصلا رعایت نشد
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    4 1
    بله این کار کار اشتباهی بود وحقوق کودک نادیده گرفته شد چرا که کودک متوجه خطرات این کار نیست البته تو مملکت ما حقوق کودک هیچ جا رعایت نمیشه حتی تو خونواده واون به فرهنگ ما برمی گرده که هر کی بتونه اون را زیر پا میذاره. واز طرف دیگه با یه اشتباه که یه خونواده سعی در پر رنگ کردن ان دارن نمیشه یه برنامه را محکوم کرد می خواهم بپرسم اگه عصر جدید پخش نشه چه برنامه بدرد بخور برای جوونا هست که ببینند . یه عده دایم دنبال حدف برنامه های پر ببینده هستند . البته نقد درسته وباید بپذیرند ودیگه تکرار نشه
  • تنهای وحشی IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    5 3
    ای مردم همیشه وراج اصلا به شما چ ربطی داره دلشون میخواد اگه ناراحتین نگا نکنین عق، خجالت بکشین از خودتون مگر این ضرب المثل نشنیدید که خسروان صلاح خویش بهتر داند پس خواهش ببندید جلو دهنتون بذارید مردم آزاد باشن هر کی هر کار دوست داره انحام بده اون ببا بچه موافقه شماها دگ شدین کایه داغ تر از آش
  • asal DE ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    3 2
    اقا کسی از شما نظر خواست؟! اون مرد یه پدر بود اگه از کارش مطمئن نبود ، دیوونه نبود که همچین کاری کنه
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 1
    چی میگی خودت میفهمی
  • Mohammadreza IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 1
    آقا شمایید ک فکر منفی میکنید طرف داره استعدادش رو نشون مردم میده میخواد ایند اش رو بسازه چون مهم ه براش حالا چ توی جو باشه یا نباشه آینده اش روشن ه منفی فکر نکن مثبت ببین قضیه رو
  • آتنا IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    2 1
    مطمعنا پدر بچه بیشتر از شما نگران بچشه .این چه استدلال مزخرفیه.