هدفگذاری هشت و نیم میلیون دلاری حمایت از ساخت داخل دراستان چهارمحال و بختیاری

امسال هشت و نیم میلیون دلاری برای حمایت از تولیدات ساخت داخل در چهارمحال و بختیاری هدفگذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی صمت استان، معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: مهمترین برنامه این سازمان در سال جهش تولید سرمایه گذاری هشت و نیم میلیون دلاری برای حمایت از تولیدات ساخت داخل در استان است.
محمد کاظم منزوی افزود: این میزان اعتبار با این هدف در نظر گرفته شده است که تولید جای واردات را بگیرد و بدین ترتیب علاوه بر تحقق اقتصاد مقاومتی و اتکا به داخل، زمینه توسعه صنایع استان را نیز فراهم میکنیم.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین مصادیق خوداتکایی، تولید ماشینآلات دوخت ماسک بود که این ماشینآلات که مشابه نمونه خارجی است، ظرف ۲ ماه تولید و در سه واحد صنعتی استان به کار گرفته شد.
به گفته منزوی، در شرایط شیوع ویروس کرونا برخی واحدهای صنعتی استان پویایی وهوشمندی لازم رابه کار گرفتند و با تغر خط تولید از آسیبهای اقتصادی این ویروس مصون بمانند و در زمینه تولید الکل و محلولهای ضدعفونی کننده فعال شوند.
۹۱۷ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است که برخی محصولات تولیدی این واحدها نظیر ورق خودرو، چادر مشکی، آجرنسوز، مالت، موکت، خوراک آبزیان، محصولات خانگی در کشور از جایگاه و اهمیت مهمی برخوردار است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1423073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =