دستگاه جاسوسی اسرائیل مدعی صلح با یک کشور عربی شد

فارس نوشت: رئیس سازمانهای اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی بر خلاف اظهارات وزارت‌خارجه سودان، اذعان کرد که مذاکراتی میان خارطوم و تل‌آویو در ارتباط با عادی‌ سازی روابط در جریان است.

 «الی کوهن» رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی، امروز (چهارشنبه)، از وجود مذاکراتی میان خارطوم و تل‌آویو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبرش شبکه «اسکای نیوز»، الی کوهن در این خصوص گفت:‌ «گفت‌وگوهایی میان سودان و اسرائیل وجود دارد. امیدواریم به توافق صلح دست پیدا کنیم».

کوهن در ادامه گفت: «اسرائیل گفت‌و‌گوهایی را با برخی کشورهای عربی و آفریقایی آغاز کرده است. توافق آینده با سودان شامل بازگرداندن پناهندگان سودانی از اسرائیل به سودان خواهد بود».

در همین ارتباط، عصر روز سه‌شنبه سخنگوی وزارت خارجه سودان در مصاحبه‌ای با شبکه اسکای‌نیوز گفته بود: «دلیلی برای ادامه دشمنی میان سودان و اسرائیل وجود ندارد و در انتظار امضای توافق صلح با اسرائیل بر اساس منافع سودان هستیم».

با این حال، وزارت خارجه سودان مصاحبه «حیدر بدوی صادق» سخنگوی خود درباره رابطه این کشور با رژیم صهیونیستی را تکذیب و در عین حال، تاکید کرد که خارطوم درباره هیچ نوعی از روابط با رژیم صهیونیستی مذاکره نکرده است.

در پی این جنجال، وزارت‌خارجه سودان، امروز، وزیرخارجه خود را برکنار کرد؛ اما سخنگوی وزارت‌خارجه سودان پیش از برکناری از منصبش در پیامی به «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای انتقالی سودان و «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر این کشور گفته است: «به ملت خود احترام بگذارید و از آنچه را که در پس پرده روابط با اسرائیل جریان دارد، برای آنها آشکار کنید»

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1423487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 9
    مردم منطقه تا آخر دشمن شما می مانند. اون شیخ زاید که باهات روابط برقرار کرده برای حفظ منافع جیب خودش در پروژه های مسکن دوبی بوده چون ملت نداره که بخواد به منافع ملی فکر کنه