مراسم اذن عزا و اهدای پرچم به هیئات مذهبی در حرم رضوی برگزار می‌شود

در آستانه ماه محرم آئین «اذن عزا» با اهدای پرچم حرم رضوی به هیئات مذهبی برگزار و طی آن پرچم گنبد منور و پوش ضریح تعویض می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان رضوی : هر ساله در آستانه ماه محرم مراسم «اذن عزا» برگزار و طی آن، پرچم حرم مطهر رضوی به‌ نشانه عزا تعویض شده و به رنگ مشکی در می‌آید. امسال این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی و اجتماعی ۳۰ مرداد مصادف با ۳۰ ذی الحجه از ساعت ۱۷ در صحن انقلاب برگزار می‌شود.

در این مراسم که خادمان بارگاه امام رضا(ع) و هیئت‌های مذهبی و عموم زائران حضور دارند، قرائت صلوات خاصه، مرثیه‌سرایی مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع)، عزاداری از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای مراسم اذن عزا است.

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور و دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت، همچنین اهداء پرچم به ۸ هیئت مشهدی به نیابت از ۵۰ هیئت مشهدی و ۱۳۰هیئت استانی و سپس آئین تعویض پوش ضریح مطهر و مداحی احمد واعظی و سیدجعفر ماهرخسار از دیگر برنامه های این مراسم است.

گفتنی است، بر اساس آئین قدیمی آستان قدس رضوی، پرچم مشکی گنبد منور تا سوم ربیع‌الاول، سه روز بعد از شهادت امام رضا(ع) بر فراز بارگاه منور رضوی برافراشته می‌ماند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1423492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =