معاون وزیر امور خارجه کشورمان به منظور رسیدگی به امور ایرانیان و بازدید از سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتاوا به این کشور سفر کرد.

حسین فرحی در این سفر با جمعی از نخبگان و متخصصین جامعه ایرانی مقیم کانادا در حوزه‌های مختلف علمی و آموزشی، فرهنگی و هنری، اقتصادی و بازرگانی در شهر تورنتو دیدار و تبادل نظر کرد. 

وی در این دیدار ضمن ابلاغ پیام نوروزی و تبریک رئیس جمهوری و جانشین وی در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، اظهار کرد: رسیدگی و خدمات رسانی به وضعیت ایرانیان مقیم خارج، از جمله اهداف و دستور کارهای اصلی دستگاه دیپلماسی کشورمان بوده و دولت‌های نهم و دهم، اهتمام ویژه‌یی به این امر مهم داشته‌اند. 

وی ضمن تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های دولت و به ویژه وزارت امور خارجه در ارتقاء روند خدمات رسانی به جامعه ایرانی خارج از کشور و پیگیری جدی درخواست‌ها و مشکلات آنان افزود: این موضوع می‌تواند بسترهای لازم برای جذب و بهره برداری بهتر از سرمایه‌های علمی و مالی ایرانیان خارج از کشور در مسیر توسعه و اعتلای علمی و اقتصادی کشور و ارتقاء جایگاه آن در عرصه جهانی را فراهم کند. 

وی با درخواست نمایندگان جامعه ایرانی این شهر جهت انجام خدمات دوره‌ای کنسولی نمایندگـی کشورمـان، در مراکز مهم تمرکز جمعیت ایـرانیان در شهرهائـی مانند تورنتو بـا تـوجه به بعد مسافت جغرافیائی این کشور و مشکلات و هزینه‌های مراجعه حضوری در بخش کنسولی سفارت در شهر اتاوا، موافقت کرد که این موضوع با استقبال فوق العاده ایرانیان مواجه شد. 

معاون وزیر خارجه کشورمان همچنین در مراسم افتتاح تارنمای جدید سفارت جمهوری اسلامی ایران در کانادا با آدرس (http://iranembassy.ca) ضمن اشاره به اهمیت دیپلماسی عمومی در محیط جدید بین المللی اظهار کرد: افزایش تعامل و ارتباط با هدف تسهیل و ارتقاء خدمات رسانی به هموطنان عزیز خارج از کشور ، جزو سیاست‌های کلان ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه و شورای عالی ایرانیان خارج از کشور محسوب می‌شود. 

وی گفت: با توجه به جایگاه بالای اجتماعی، علمی، فرهنگی و اقتصادی ایرانیان مقیم کانادا در جامعه این کشور توسعه تعامل با جامعه ایرانی، نقش مهمی در استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان در روابط دو کشور و معرفی دستاوردها و واقعیت‌های کشورمان به جامعه کانادائی دارد. 

معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه ضمن اشاره به اهمیت دیپلماسی دیجیتالی و ارتقاء محتوی و به روز رسانی مستمر تارنمای سفارت افزود: اطلاع رسانی به هنگام و ارتباط دوسویه با مخاطبان به خصوص هموطنان عزیز ایرانی، نقش مهمی در فرآیند اعتمادسازی، برقراری ارتباط ، ارائه تصویر مناسب از سیاست‌ها و اهداف کشور و تأمین بهتر منافع ملی برعهده دارد.

/30

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 142384

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =