مبادله روزانه ۱۰۰ واگن تجاری بین ایران و ترکیه

وزیر راه و شهرسازی در ارومیه گفت: تبادلات تجاری زمینی در آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد و مبادله ۱۰۰ واگن تجاری بین ایران و ترکیه یک دستاورد مهم است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران این استان با اشاره به مستعد بودن آذربایجان‌غربی در بحث مرز و دروازه‌های مرزی، گفت: پیگیری‌های لازم برای انجام تبادلات تجاری بیش از پیش از مرزهای استان صورت می‌گیرد و این استان به‌عنوان یکی از استان‌های بااستعداد بالا و نقش آفرین بین‌المللی مطرح است که نقش مهمی در بخش ترانزیت کشور و منطقه دارد.
وی با اشاره به افتتاح بیش از ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی و روستایی در آذربایجان غربی، خاطر نشان کرد: در این سفر دو روزه تصمیم بر این شد تا مسیر کریدور شروع شده از بازرگان با سرعت بیشتری ادامه یابد.
وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر ایمن سازی راه‌های ترانزیتی، گفت: در حوزه تجارت ترتیبی داده خواهد شد تا تبادلات تجاری اغلب به وسیله مرزهای آذربایجان‌غربی که دروازه‌های بزرگی دارد صورت گیرد.
وی با اشاره به افزایش تبادلات ریلی بین ایران و ترکیه، تصریح کرد: با توجه به هماهنگی انجام شده بین راه آهن‌های دو کشور و معاهده چند جانبه برای هماهنگی در تعرفه‌ها سبب افزایش این مهم شده به طوری‌که مبادله تجاری روزانه ۱۰۰ واگن از طرفین یک دستاورد جدید و تعامل متفاوت است و در حال حاضر در حال گفت‌وگوهایی برای ایجاد یک اتصال ریلی دیگر با کشور ترکیه در حال انجام است که در صورت گذر از مرحله گفت‌وگو اقدامات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1423856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =